2021-08-09, 20:03
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Frodo-killen må vara en ond antivit skitstövel, men han ventilerar bara ting som en rätt stor del av vårt eget folk någonstans tror på. Denna sjukdom, denna antivita religion som han tror på, har manifesterat sig i en bredare grad av vårt eget folk. Han skriver bara det många andra vita antivita tänker. Se honom som en radioantenn som sänder ett program som många andra har skruvat sin frekvens på.
Jag vill förstå hur han tänker, och om han kan ge mig information, så förklarar det mer än någon på min sida som bara ger den enkla förklaringen att ”invandringsvurmare är hjärntvättade, de har blivit influerade av frankfurtskolan”.
Frodo själv ser sig inte som hjärntvättad, han tror ju på en religion. Någonting med religionen resonerar med hans själ och känslor.

Frågan vi bör ställa oss är, vad är det i den antivita religionen som gör att en del av oss vita väljer att tro på den. Hur är det de antivita tänker? Hur kan vi som inte tror på antivitism förstå dem bättre, är det ens en möjlighet att skruva tillbaka dem/bota dem från sjukdomen?

Jag tänkte göra ett inlägg snart där jag kartlagt hur den antivita religionen utformar sig, vi får väl se om Frodo kan komma in och bekräfta om det stämmer, eller om någon annan antivit kan göra det också.

Är du säker på att de tänker? Deras världsbild är inte koherent och deras definitioner ofta motsägelsefulla. Postmodernismen förnekar bland annat yttervärlden och anser att det inte finns någon objektiv sanning. Utan att sanning och verklighet är något man kan skapa (på egen hand) med hjälp av definitioner. Ett annat ord för detta är hippiefilosofer - flummare.
Senast redigerad av magpest 2021-08-09 kl. 20:11.
Citera
2021-08-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Så det är fel att människor själva bestämmer vilka de vill älska och bilda familj med?

Inte nödvändigtvis, men det kan få oönskade konsekvenser. Det beror på om man kan förmå att se det ur samhällsperspektiv eller endast ur individperspektiv.
Citera
2021-08-09, 20:05
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.basiliscus
Vad gör du för att uppmuntra till ett samhällsklimat där det finns starka incitament för bl.a. hög teknisk och medicinsk kompetens och en hög innovationstakt?

Jag har inte sett dig tala om sådana frågor.

Jag arbetar för ett öppet och inkluderande samhälle, där framtida innovatörer kan leva och få högskoleutbildning här istället för att deporteras till flyktingläger i andra länder. Ibland arbetar jag proaktivt, som när jag inhyser ensamkommande i min lägenhet. Ibland reaktivt, som när jag polisanmäler rasistiska författare (se juridikforumet).
Citera
2021-08-09, 20:07
Medlem
Citat:
Jag tror att jag är emot uttåget ur Afghanistan, eftersom det i dagsläget lämnar den afghanska civilbefolkningen i händerna på talibanerna.

Verkligen???? Men, talibanerna vi ju verkligen förstöra det västerländska demokratiska samhället........och det ville väl du med? Eller??
Citera
2021-08-09, 20:09
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Verkligen???? Men, talibanerna vi ju verkligen förstöra det västerländska demokratiska samhället........och det ville väl du med? Eller??

Jag är en anhängare till demokrati och flickors rätt att gå i skolan. Sen är jag emot krig. Men nu när vi varit i Afghanistan är de beroende av vårt stöd, och vi har bombat sönder landet så vi har en skyldighet att vara med och bygga upp det igen.
Citera
2021-08-09, 20:13
Medlem
Citat:
Jag arbetar för ett öppet och inkluderande samhälle, där framtida innovatörer kan leva och få högskoleutbildning här istället för att deporteras till flyktingläger i andra länder. Ibland arbetar jag proaktivt, som när jag inhyser ensamkommande i min lägenhet. Ibland reaktivt, som när jag polisanmäler rasistiska författare (se juridikforumet).

Så du gör detta villkorligt med förevändningen att specifikt dessa grupper skall bygga morgondagens infrastuktur och driva på den teknologiska utvecklingen som du värdesätter? Mer antirasism är vägen framåt som skall leda till fler genier och det är den effektivaste vägen för att främja teknisk innovation, hög kompetens och högre utbildningsnivåer för hela samhället?
Citera
2021-08-09, 20:16
Medlem
magpests avatar
Citat:
IQ-kurvan gör det omöjligt att alla ska kunna få en högskoleutbildning. Du vill alltså att utvecklingsstörda ska få jobba som läkare? Fan du vill ju förstöra hela utbildningsväsendet genom att ta bort alla krav på intelligens. Idiot.
Citera
2021-08-09, 20:20
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.basiliscus
Så du gör detta villkorligt med förevändningen att specifikt dessa grupper skall bygga morgondagens infrastuktur och driva på den teknologiska utvecklingen som du värdesätter? Mer antirasism är vägen framåt som skall leda till fler genier och det är den effektivaste vägen för att främja teknisk innovation, hög kompetens och högre utbildningsnivåer för hela samhället?
Antirasism leder snarare raka vägen mot negerapokalypsen. Titta bara på de postapokalyptiska scenerna som utspelat sig i Sydafrika de senaste veckorna, där negermassor fyllda av "antirasism" och marxistiskt plundringsbegär har ödelagt infrastrukturen som byggts upp av de vita. Liknande scener har utspelat sig i USA och det är bara en tidsfråga innan det sker även i Älvsjö och Svedala.
Senast redigerad av PK-befriad 2021-08-09 kl. 20:24.
Citera
2021-08-09, 20:30
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagarinleggen
En person som ger sken av ett karaktärsdrag har det sällan, snarare är motsatsen en regel.

Man skulle tex inte ta en person som säger att han är ärlig på allvar, en ärlig person behöver inte springa omkring och säga att han är ärlig. Samma sak med "snäll", springer omkring fullt med idioter som kallar sig snälla när de är rena psykon.

Samma sak gäller antirasister, de är de största rasisterna. Försöker snarare överkompensera för att de har underliggande rasistiska tendenser som de projicerar på alla andra.

Ja du är inne på något där. Men främst är de antivita. Det är det de faktiskt är.
Precis som Hitler i filmen jag länkade är anti-semitisk.
Pröva att konfrontera Frodo om han är antivit eller inte så kommer du se hur han slingrar sig precis som en mask försöker undvika kroken när du ska kroka fast den på fiskespöt.
Citera
2021-08-09, 20:34
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Ja du är inne på något där. Men främst är de antivita. Det är det de faktiskt är.
Precis som Hitler i filmen jag länkade är anti-semitisk.
Pröva att konfrontera Frodo om han är antivit eller inte så kommer du se hur han slingrar sig precis som en mask försöker undvika kroken när du ska kroka fast den på fiskespöt.

När jag debatterar mot dig, liksom när jag polisanmälde den där författaren, gör jag det inte för att jag vill se bra ut, utan för att visa att vi finns och att vi står upp mot främlingsfientligheten.
Citera
2021-08-09, 20:38
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Är du säker på att de tänker? Deras världsbild är inte koherent och deras definitioner ofta motsägelsefulla. Postmodernismen förnekar bland annat yttervärlden och anser att det inte finns någon objektiv sanning. Utan att sanning och verklighet är något man kan skapa (på egen hand) med hjälp av definitioner. Ett annat ord för detta är hippiefilosofer - flummare.

Jag är 100% säker på att han är antivit, det finns inte en gnutta tvivel i mig att han inte skulle vara det. Alla dessa svin är antivita.

Ja, de är full med motsägelser som du säger, men bara om du låter dig luras av deras mask. De KALLAR sig själva ”anti-rasister” och det är en mask de har som döljer deras sanna ansikte. Om man stirrar sig blind på masken och tror att de faktiskt är ”anti-rasister” så börjar man snart se att de inte är koherent. Exempelvis så borde de fördöma all form av rasism ifrån alla grupper, men de fokuserar bara på vita människors reaktion på att våra hemländer snart är oigenkännliga, på grund av den antivita politik de stöttar. De är bara antivita. När du inser det, så ser du att de är 100% koherent med allt de säger och gör.
Citera
2021-08-09, 20:41
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
När jag debatterar mot dig, liksom när jag polisanmälde den där författaren, gör jag det inte för att jag vill se bra ut, utan för att visa att vi finns och att vi står upp mot främlingsfientligheten.

Jag har inte uttryckt något fientligt mot någon främling/främlingar. Att du kategoriserar det jag säger som ”främlingsfientligt” bekräftar ju min observation i min tråd på punkt 4, att varje gång en vit person bara vill att vi vita ska få leva vidare, så blir man demoniserad av antivita som dig. Och det är för att du är antivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in