2021-08-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad är ish döda för något? Redan för flera månader sedan hade vården registrerat 100tusen med långtids
Covid.

Hälften av fallen är säkerligen ett sammelsurium av andra diagnoser. POTS inducerat av passivitet och stillasittande pga av beteendeförändringar och restriktioner. Restriktionernas effekter kommer sakta att slå igenom på hälsan.
Citera
2021-08-09, 20:44
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Vi kommer aldrig bli av med det här.
Världen är nog förändrad för evigt.

Jag vet helt ärligt inte hur framtiden ser ut längre såvida de inte kommer ut med något permanent vaccin. Vilket de inte kommer göra eftersom de vill fortsätta tjäna pengar.

Men om de sista 15% blir immuna genom infektion då?
Räknas inte det?
Citera
2021-08-09, 20:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
100 tusen med postcovid, 70 tusen på sjukhus och 15 tusen döda. Det kallar inte jag för försumbar risk.

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Har vården registrerat 100.000 med långtidscovid?
Det har jag missat!

Någon länk som styrker detta?

Prova att googla.
Citera
2021-08-09, 20:46
Avstängd
Citat:
Men om de sista 15% blir immuna genom infektion då?
Räknas inte det?

Problemet är väl att vaccinens effekt avtar kraftigt efter 6 månader.
Så oregelbundet alla vaccinationer har utfärdats...... hur ska man kunna stoppa det här?
Det tog 6 månader att vaccinera halva befolkningen.

Tänk på kommande mutationer också.

Vi skulle lika gärna kunna få en som är mycket mer dödlig om ett år.

Företag och länder gör sig nog bäst att anpassa för det om man inte vill åka på en rejäl smäll igen.
Senast redigerad av kajusi 2021-08-09 kl. 20:49.
Citera
2021-08-09, 20:51
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det är naturligtvis helt jävla befängt. Jag är själv vaccinerad, men det handlar om ett eget val baserat på vad jag anser vara en korrekt handling. Man kan inte hålla på att sortera bort folk på detta vis. Folk som inte väljer att vaccinera ska naturligtvis inte bli någon form av andra klassens medborgare.
Rätt upprörande faktiskt.
Exakt! Skönt med en person som är vaccinerad som vågar stå upp emot vaccinpassen, det hedrar dig då det dessvärre inte verkar vara så många. Har inte heller något emot vaccinen i sig, men jag kommer själv att avvakta med vaccinet då jag fortfarande känner mig osäker vad gäller biverkningar. Alla ska få göra sina egna val vad gäller sin kropp, precis som med allt annat
Citera
2021-08-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Problemet är väl att vaccinens effekt avtar kraftigt efter 6 månader.

Tänk på kommande mutationer också.

Vi skulle lika gärna kunna få en som är mycket mer dödlig om ett år.

Företag och länder gör sig nog bäst att anpassa för det om man inte vill åka på en rejäl smäll igen.

Samma tjat och överdrifter som drogs om den vanliga immuniteten efter en infektion.

"Man har bara antikroppar några månader!!! Sen blir man sjuk igen."

Vaccinets skydd sjunker kanske lite men man har fortfarande ett bra skydd efter 6 månader.

Det finns till och med studier som tyder på att man kommer ha skydd i flera år.

https://www.nature.com/articles/s41586-021-03738-2
Senast redigerad av Kalmar2004 2021-08-09 kl. 20:54.
Citera
2021-08-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Fast nu var jag otydlig.
Jag menar hela världens rapportering av sjuka och avlidna i covid-19 anses vara fejk av vissa.

Att Ungern är på väg bort från demokrati är med all säkerhet ett helt annat ämne.

Fejk och fejk. Relativt meningslöst, då någon på något vis måste avgöra vilka som dog av eller med. Mänskliga faktorn i dubbel form så att säga. Sen lägger vi på politik, ekonomiska intressen, narrativ, allmän censur, självcensur o.sv.....Välkommen till komplicerade system som vissa försöker framställa som enkla, så de kan intala sig att de förstår. De enklaste då är ju att välja ett narrativ och dela upp världen i typ 2 st lag. Sen håller man för öronen och skriker högt.

Ungefär som när etablissemanget får för sig att de måste lägga sig i Ungerns angelägenheter och leka bror duktig på sina höga hästar. Men det hör ju som sagt till en annan diskussion....
Citera
2021-08-09, 20:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Samma tjat och överdrifter som drogs när den vanliga immuniteten efter en infektion.

"Man har bara antikroppar några månader!!! Sen blir man sjuk igen."

Vaccinets skydd sjunker kanske lite men man har fortfarande ett bra skydd efter 6 månader.

Det finns till och med studier som tyder på att man kommer ha skydd i flera år.

https://www.nature.com/articles/s41586-021-03738-2

Det är ingen kanske lite.
Den sjunker drastiskt.
Så är det.
Det vet vi nu.

Det finns en anledning till varför en tredje dos ges ut i Israel nu.
Citera
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Prova att googla.

Den som kommer med ett befängt påståden är väl den som bör googla för att presentera en länk.
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Prova att googla.
Sprid inte en massa skit i tråden och hänvisa till att man ska googla för att hitta dina fantasier.

Det är inte 100 000 personer som har långtidscovid om du inte kan visa att så är fallet!
Citera
2021-08-09, 20:56
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Sorry killen!
Du har blivit bortkollrad av diverse konspirationsteoretiker.

Precis som i denna tråden avseende covid-19s vara eller icke vara.
Man läser något som man sedan medvetet eller omedvetet totalt missuppfattat och gör till sin sanning.
Sedan finns det gott om följare som gärna får sin egen världsbild bekräftad.

Agenda 21 är inte vad din ledare har tutat i dig.

Läs på lite själv och bilda dig en egen uppfattning istället.

Berätta mer! Vad innebär Agenda 21? Vilken skandinavisk regeringschef var med i gruppen som skrev originaldokumentet till Agenda 21, år 1993? Det här blir intressant! Det är alltså dig jag ska vända mig till när jag undrar något kring Agenda 21? Varför sa du inte det på en gång? Låt höra!
Citera
2021-08-09, 20:59
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Många som blir sjuka av covid blir aldrig friska igen. Det är därför man stänger ned.
Mera snack utan källa.
Många
aldrig friska

Så är det naturligtvis inte, men några blir säkert långvarigt sjuka på samma vis som efter Asiaten och Hongkong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in