2021-08-09, 20:10
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är väl en hel del ledare som bytts ut de senaste 30 åren?
Tycker alla dessa nya ledare exakt lika som sina företrädare menar du?

Ett kontrakt är ett kontrakt. Det bryter man inte så lättvindigt. Speciellt inte detta kontrakt.
Citera
2021-08-09, 20:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Reportage från Kina och Wuhan efter att utbrott av delta-varianten skett i hälften av Kinas provinser. Ledningen i Wuhan har förklarat krigstillstånd!
https://www.youtube.com/watch?v=dY7IDNjvJOI

Av att bedöma så skapade Kina det här viruset.
De vet nog mest i hela världen.

Vi borde nog oroa oss om de väljer att stänga ner igen.
Citera
2021-08-09, 20:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Det tror jag är meningslöst, friska typ under 40 har sedan länge förstått att corona är en försumbar individrisk för dem i förhållande till andra vardagliga risker. Statistiken är tydlig. Det är nog bättre att vara helt ärlig med detta, men att informera om att det ändå är väldigt viktigt att ta sprutan för att rädda samhället från ytterligare en tid med suboptimala, kapital- och samhällsförstörande restriktioner. Samt för reducera coronarisken för vår äldre och riskgrupper.

100 tusen med postcovid, 70 tusen på sjukhus och 15 tusen döda. Det kallar inte jag för försumbar risk.
Citera
2021-08-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
100 tusen med postcovid, 70 tusen på sjukhus och 15 tusen döda. Det kallar inte jag för försumbar risk.
Nja där tog du i
Citera
2021-08-09, 20:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Av att bedöma så skapade Kina det här viruset.
De vet nog mest i hela världen.

Vi borde nog oroa oss om de väljer att stänga ner igen.

Många som blir sjuka av covid blir aldrig friska igen. Det är därför man stänger ned.
Citera
2021-08-09, 20:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Nja där tog du i

Nej, det gjorde jag inte. Det är i stort så det ser ut i Sverige.
Citera
2021-08-09, 20:27
Medlem
Citat:
Nej, det gjorde jag inte. Det är i stort så det ser ut i Sverige.

14600 ish döda

Och var jag har läst så handlar det om 25tusen diagostiserade postcovid fall om nu alla verkligen är det allt annat spekulationer

Sluta gör det värre än vad du inbillar dig
Citera
2021-08-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Men Island glömmer du att nämna?
Som häromdagen kom ut och sa att flockimmunitet via vaccin kommer bli en omöjlighet
och vi måste låta smittan spridas.

Du lyssnar alltså på en MATEMATIKER som har haft fel i allt, när vi är i en pandemi? eh ok

Samme erkendelse er vi kommet til i Danmark.

Vi kommer ikke til at nå et vaccineniveau, hvor man kan tale om flokimmunitet i Danmark.

Sådan lyder den lettere nedslående melding fra Statens Serum Institut (SSI).

»Hvis vaccinerne var 100 procent effektive mod de varianter, der er i spil nu, og vi havde en 100 procent vaccinationsdækning blandt dem, der er 12 år og ældre, så kunne vi tale om at nå egentlig flokimmunitet imod deltavarianten. Men sådan er virkeligheden desværre ikke, det kan vi ikke opnå,« siger Tyra Grove Krause, afdelingschef i infektionsberedskabet i SSI, til B.T.

»For at man kan tale om egentlig flokimmunitet overfor deltavarianten, så skal 85 procent af befolkningen være immune, men selv hvis man opnår det, ville man ikke kunne eliminere smitteudbrud,« siger hun.

https://www.bt.dk/samfund/seruminstituttet-aflyser-flokimmunitet-i-danmark-det-kan-vi-ikke-opnaa

https://nyheder.tv2.dk/samfund/hvor-mange-er-vaccineret-i-danmark-nyeste-vaccinetal-overblik
Senast redigerad av Esrum 2021-08-09 kl. 20:37.
Citera
2021-08-09, 20:33
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Skrev han som börjar känna hur världsbilden börjar krackelera... Jag förstår din känsla, den är jobbig. Men varför tar du inte och kollar upp dom där agendorna, som du tydligen inte har en susning om. Så du vet vad dom innebär. Rimmar annars illa med den samhällsposition du påstår dig ha.

Sorry killen!
Du har blivit bortkollrad av diverse konspirationsteoretiker.

Precis som i denna tråden avseende covid-19s vara eller icke vara.
Man läser något som man sedan medvetet eller omedvetet totalt missuppfattat och gör till sin sanning.
Sedan finns det gott om följare som gärna får sin egen världsbild bekräftad.

Agenda 21 är inte vad din ledare har tutat i dig.

Läs på lite själv och bilda dig en egen uppfattning istället.
Citera
2021-08-09, 20:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
Samme erkendelse er vi kommet til i Danmark.

Vi kommer ikke til at nå et vaccineniveau, hvor man kan tale om flokimmunitet i Danmark.

Sådan lyder den lettere nedslående melding fra Statens Serum Institut (SSI).

»Hvis vaccinerne var 100 procent effektive mod de varianter, der er i spil nu, og vi havde en 100 procent vaccinationsdækning blandt dem, der er 12 år og ældre, så kunne vi tale om at nå egentlig flokimmunitet imod deltavarianten. Men sådan er virkeligheden desværre ikke, det kan vi ikke opnå,« siger Tyra Grove Krause, afdelingschef i infektionsberedskabet i SSI, til B.T.

»For at man kan tale om egentlig flokimmunitet overfor deltavarianten, så skal 85 procent af befolkningen være immune, men selv hvis man opnår det, ville man ikke kunne eliminere smitteudbrud,« siger hun.

https://www.bt.dk/samfund/seruminstituttet-aflyser-flokimmunitet-i-danmark-det-kan-vi-ikke-opnaa

Vi kommer aldrig bli av med det här.
Världen är nog förändrad för evigt.

Jag vet helt ärligt inte hur framtiden ser ut längre såvida de inte kommer ut med något permanent vaccin. Vilket de inte kommer göra eftersom de vill fortsätta tjäna pengar.
Citera
2021-08-09, 20:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
14600 ish döda

Och var jag har läst så handlar det om 25tusen diagostiserade postcovid fall om nu alla verkligen är det allt annat spekulationer

Sluta gör det värre än vad du inbillar dig

Vad är ish döda för något? Redan för flera månader sedan hade vården registrerat 100tusen med långtids
Covid.
Citera
2021-08-09, 20:43
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Vad är ish döda för något? Redan för flera månader sedan hade vården registrerat 100tusen med långtids
Covid.

Har vården registrerat 100.000 med långtidscovid?
Det har jag missat!

Någon länk som styrker detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in