Citat:
Ursprungligen postat av
magpest
Du har bevisat med dina andra trådar att du är allvarligt psyksjuk och desillusionerad. Sök hjälp. Giraffer och flodhästar, snälla, har du någon intellektuell funktionsnedsättning? Ingen kan ta dina inlägg på allvar.
Frodo-killen må vara en ond antivit skitstövel, men han ventilerar bara ting som en rätt stor del av vårt eget folk någonstans tror på. Denna sjukdom, denna antivita religion som han tror på, har manifesterat sig i en bredare grad av vårt eget folk. Han skriver bara det många andra vita antivita tänker. Se honom som en radioantenn som sänder ett program som många andra har skruvat sin frekvens på.
Jag vill förstå hur han tänker, och om han kan ge mig information, så förklarar det mer än någon på min sida som bara ger den enkla förklaringen att ”invandringsvurmare är hjärntvättade, de har blivit influerade av frankfurtskolan”.
Frodo själv ser sig inte som hjärntvättad, han tror ju på en religion. Någonting med religionen resonerar med hans själ och känslor.
Frågan vi bör ställa oss är, vad är det i den antivita religionen som gör att en del av oss vita väljer att tro på den. Hur är det de antivita tänker? Hur kan vi som inte tror på antivitism förstå dem bättre, är det ens en möjlighet att skruva tillbaka dem/bota dem från sjukdomen?
Jag tänkte göra ett inlägg snart där jag kartlagt hur den antivita religionen utformar sig, vi får väl se om Frodo kan komma in och bekräfta om det stämmer, eller om någon annan antivit kan göra det också.