2021-08-09, 17:06
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det är helt korrekt. Myten av att vita skulle försvinna eller uppblandas kommer förmodligen mest från nazi- och rasistpropaganda.

Detta är att demonisera folk som är oroliga över en negativ utveckling för oss vita. Det är ett tecken på att även du är antivit. Man behöver inte demonisera människor som är oroliga, det är elakt.

Citat:
Vita specifikt är förmodligen minst benägna av alla etniciteter och folkgrupper att beblanda sig med andra. Det visas tydligt av forskning kring s.k white flight världen över, som inträffar vid blott 3% utomeuropeisk andel. T.o.m i Sydafrika och USA efter flera hundra år av att bo i samma land med många folkgrupper och kulturer vill vita bo med andra.

Här gör du felet som många på min sida gör om och om och om igen, utan att lära sig.
”Detta är vad som sker, detta är fakta, detta är fakta, fakta, fakta, fakta.”

Ja ting sker i världen, bevis bevis, MEN VAD TYCKER DU OM DET?
Jag skiter fullständigt i vad du tänker sker i världen, och det är ingen annan som anser att det är så intressant heller. OCH om vita är minst benägna av alla etniciteter att beblanda sig med andra som du påstår? FRODO har ju sagt att han tycker om idén om uppblandning mellan vita och icke-vita, och en värld där vita människor inte längre existerar. HAN VILL inte att vi vita ska existera eftersom han associerar rasism med vita, kolonialism med vita, utsugning och folkmord med vita. Det är DET som är problemet, att personer som han vill att vita ska sluta existera som vita, inte huruvida många vita raspigare eller inte.

Citat:
Vad folk i vissa vita länder röstar till sig spelar egentligen ingen roll. Det enda som kommer hända i de länderna är att den vita befolkningen minskar i andel. Vilket i sin tur betyder att underklassen kommer bli större. Det är ungefär det som händer i Sverige nu, men det betyder inte att svenskarna försvinner.

Jag tror på att många vita människor (precis som alla andra folkgrupper) har en självbevarelsedrift, även om de är medvetna eller omedvetna om det. I och med detta, så tror jag att det kommer finnas vita människor i framtiden. Jag tror det och jag hoppas det.
Frodo hoppas inte det, han kanske säger att han inte vill lägga sig i om Lisa vill skaffa barn med Markus, men han hoppas på att vita människor blandas bort. Han säger att han inte vill hindra Lisa från att skaffa barn med Markus, men han ser det som mer positivt om Lisa väljer Ahmed istället. Det är det han menar. Han gillar idén om att vita människor inte längre existerar. Det är problemet.
Om du delar hans antivita åsikter så är det även dina åsikter som är problemet i den här världen anser jag.

Citat:
Däremot kommer den växande underklassen, dvs de med utomeuropeisk bakgrund, att få det sämre och sämre med allt mindre möjligheter.

Att någon grupp får det sämre är i vart fall inte något intresse jag har. Jag önskar att alla människor och grupper har det bra, och att vita får leva vidare utan att behöva bli hetsade, smutskastade och demoniserade av personer som Frodo (huvudtrådsskaparen).
Citera
2021-08-09, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Har du tänkt på att det beror på att jag lever och verkar i Europa? I exempelvis arabvärlden finns det arabiska människorättsaktivister som kritiserar de främlingsfientliga och dömande attityderna mot afrikanska arbetskraftsinvandrare?

Varför jag fokuserar på Sverige är ju förstås för att jag lever och bor i Sverige.

Jag tycker att det är att undvika att besvara frågan.

Du måste ju även ha förmågan att kunna se ditt perspektiv utifrån mer allmänna realiteter snarare än utifrån dina egna unika betingelser och förstå att om vi lever i en värld som inte är nära på att vara den utopi av "vi är alla människor" som du utmålar (dvs. en avgörande del människor bryr sig fortfarande om sin kultur och sitt ursprung och orienterar sig i livet därefter och lever som mest harmoniskt i samhällen som har en utpräglad etnokulturell identitet som de känner sig hemma i och som upplevs som stabil även för framtida generationer), så är ditt politiska inflytande extremt destruktivt för specifikt den grupp som du själv säger dig representera (svenskar och européer), eftersom du inte på något sätt bryr dig om ifall dina antirasistiska anspråk är besvarade i övriga världen av andra etnokulturella grupper. Du resonerar inte utifrån hur människor är, utan utifrån hur du anser att alla borde vara och om ditt borde vara är avlägset hur svenskar är, så är svenskarna inskränkta, och om det är avlägset hur andra grupper överlag är, så är det deras eget ansvar att ha egna antirasister som moraliserar över deras egen inskränkthet i sin egen ingrupp - det är inte din uppgift att missionera i t.ex. Mellanöstern om det mångkulturella evengeliet som skall frälsa världens folk och lösa upp dem till en ny transcendent identitet.

Dessutom så skulle du mycket väl kunna leva och bo i Sverige och propagera för just att svenskar en masse skall bosätta sig i stora delar av Afrika och Mellanöstern för att dessa samhällen kräver mer svensk mångfald, men då använder du det helt plötsligt som ett "gotcha"-argument att svenskar i t.ex. Spanien ofta lever i svenska enklaver med andra svenskar - och därför skall inte svenskar i Sverige ha några moralanspråk på att vara missnöjda om många araber i Sverige lever med en arabiskpräglad etnokulturell identitet etc. för "vi svenskar gör ju likadant själva" - men det var ju hela poängen från första början, att stora folkvandringar inte är oproblematiska på det sätt att de inte helt förändrar levnadsbetingelserna för de människor som bodde där sedan innan, eftersom människor har en långt djupare och rikare identitet och kultur än mångkulturen tillkännager.
Citera
2021-08-09, 17:08
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
USA och Ryssland är viktiga länder och det påverkar självfallet hela världen plus våra normer att de har fascister som ledare. Ungern är med i EU, och det påverkar mig eftersom jag är med och betalar skatt och lite grann av den skatten går till bidrag till Ungern.

Du kan alltid hitta på massor med lögner och beskrivningar för att dölja det du faktiskt gör, och det du faktiskt gör är att du
1. Bryr dig om saker som sker utanför Sverige, trots att du är bosatt här.
2. Du bryr dig bara om ett vitt land vill att sin befolkning inte ska behöva tvingas till minoritet och utrotning. Icke-vita länder får göra som de vill.
Citera
2021-08-09, 17:15
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Detta är att demonisera folk som är oroliga över en negativ utveckling för oss vita. Det är ett tecken på att även du är antivit. Man behöver inte demonisera människor som är oroliga, det är elakt.

Detta är ett intressant fenomen. Man verkar hata sin egen ras när man är antivit eller förneka dess existens samtidigt vill man skydda sk. minoriteter. Dessa elaka troll till sk. människor är djävlar som förgriper sig mentalt på andra.
Citera
2021-08-09, 17:18
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Många européer flyttar redan till Asien och Latinamerika och bildar familj där, och det är inget fel med det (även om vissa menar att det finns en problematisk fetischisering av asiatiska kvinnor som undergivna barn, vilket även kan underblåsa latenta pedofila drag).

Latenta pedofilia drag?

Utveckla gärna det resonemanget.

Finns det potentiella pedofiler som bara behöver se en näpen asiatiska för att gå apeshit och börja våldta småbarn?
Citera
2021-08-09, 17:19
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Latenta pedofilia drag?

Finns det potentiella pedofiler som bara behöver se en näpen asiatiska för att gå apeshit och börja våldta småbarn?

Tobias Hübinette skrev en avhandling som handlade om just det.
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
U
Citat:
Har du besökt "svenskcamper" exempelvis på byggarbetsplatser eller pensionärsbyar i andra länder - både i Spanien, Sydamerika och Indien? Det är väldigt mycket köttbullar, svenska flaggor, små grodor, samt översitteribeteende mot "locals".

Nej svenskar och engelsmän i Spanien och Portugal (populära tillflyktsorter för oss och britterna) har absolut inte dåligt rykte, tvärtom eftersom vi försöker lära oss språket, njuter av kulturen där, är hövliga och artiga. Vi visar respekt till det nya landet, vi har flyttat dit för att vi älskar det.
Jag har bott i Spanien under perioder och svenskar är omtyckta. Det spanjorer och portugiser inte gillar är araber 🤷‍♀️
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Latenta pedofilia drag?

Hört talas om Muhammed?
Citera
2021-08-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Hört talas om Muhammed?
Precis! Faktum är att det är vanligt med barngiftemål i arabvärlden men det blundar man för. Men det går bra att konstruera fram en sån här fantasi om vita män.
Citera
2021-08-09, 17:30
Medlem
Baserad.Sickans avatar
Citat:
Om en har en inhägnad med fyra giraffer och tar in en flodhäst, har en inte bytt ut girafferna, utan en har bara inkluderat en flodhäst. Girafferna är kvar.

https://www.youtube.com/watch?v=VUbxVfSqtt8

Det finns fler vita människor än någonsin tidigare idag, och barnafödandet går ner i hela världen när alla blir rikare och får det bättre. Till och med i Afrika, även fast de på grund av kolonialism och utsugning har börjat spurta lite snabbare (med hjälp av kinesiska investeringar).

De som säger att det pågår ett vitt folkmord och att vi antirasister är "antivita" vill bara egentligen förvränga människors moral och rättsuppfattning för att kunna skapa ett verkligt folkmord, på alla underbara ickevita människor i våra länder. De människor som flytt från länder i krig, och som arbetar för att betjäna oss i låglönearbeten de flesta av oss anser oss för "fina" för att göra.

För sådana personer är det ingen skillnad mellan om Lisa skaffar barn med Ali och ifall Rudolf skjuter Golda och dumpar henne i en massgrav i Ukraina. Det tjänar två syften - att dels relativisera Förintelsen, och dels att legitimera en framtida Förintelse.

Andelen vita i vita länder krymper hastigt. Det innebär att vita får allt mindre politisk och kulturell makt i sina länder. Deras självbestämmande krymper alltså. Snart kommer rasblandning leda till att vita som grupp blandas ut och "äts upp" genetisk av koloniserande icke-vita grupper. Men våld kommer också att riktas mot vita så fort de hamnar i minoritet. Det är bara att se på Rhodesia/Zimbabwe, Sydafrika eller Haiti för en glimt in i framtiden.
Citera
2021-08-09, 17:34
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baserad.Sickan
Andelen vita i vita länder krymper hastigt. Det innebär att vita får allt mindre politisk och kulturell makt i sina länder. Deras självbestämmande krymper alltså. Snart kommer rasblandning leda till att vita som grupp blandas ut och "äts upp" genetisk av koloniserande icke-vita grupper. Men våld kommer också att riktas mot vita så fort de hamnar i minoritet. Det är bara att se på Rhodesia/Zimbabwe, Sydafrika eller Haiti för en glimt in i framtiden.

Så det är fel att människor själva bestämmer vilka de vill älska och bilda familj med?
Citera
2021-08-09, 17:37
Medlem
Citat:
Så det är fel att människor själva bestämmer vilka de vill älska och bilda familj med?
I vissa fall, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in