2019-05-15, 19:30
Medlem
atjautigss avatar
Efter senaste avslöjandet om spionprogram i WhatsApp borde ju ännu fler användare byta till Signal.
Citera
2019-05-16, 21:47
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Efter senaste avslöjandet om spionprogram i WhatsApp borde ju ännu fler användare byta till Signal.

Ja, jag försöker få mina kontakter att byta till Signal. Mycket säkrare och utan facebooks reklamgrävande i texterna man skickar, vilket för mig är helt oacceptabelt!!!
Citera
2019-05-16, 22:27
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Spionprogram? Du tycker inte du tar i lite nu?

Men ja, jag hade föredragit om Signal blev den dominanta meddelandetjänsten. Deras utveckling är tyvärr helt fruktansvärt långsam vilket gör att det är svårt att komma ikapp.
Citera
2019-05-17, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Spionprogram? Du tycker inte du tar i lite nu?

Men ja, jag hade föredragit om Signal blev den dominanta meddelandetjänsten. Deras utveckling är tyvärr helt fruktansvärt långsam vilket gör att det är svårt att komma ikapp.

Skulle aldrig själv välja att använda WhatsApp. Spionprogram är tough, men fejan är ett sunkigt, sunkigt företag.

Vad gäller Signal så har de två problem (bland annat), som jag ser det det:

1. Branding. Tror många idag ser dom som ett "hackerverktyg för shady stuff", typ. Inte sant, men så är det nog för en hel del människor.

2. Gränssnittet är inte direkt något att skriva hem om. Man kan argumentera för att Signal gör något viktigt, men för många kan UI vara avgörande.
Senast redigerad av RoyBatty 2019-05-17 kl. 08:49.
Citera
2019-05-17, 09:22
Medlem
stelexs avatar
Hade WhatsApp för kanske 5 år sedan, men när jag hörde att Facebook skulle köpa den så avinstallerade jag den för alltid.
Citera
2019-05-17, 09:52
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Hade WhatsApp för kanske 5 år sedan, men när jag hörde att Facebook skulle köpa den så avinstallerade jag den för alltid.

Håller helt med dig! Facebook i alla dess former och namn är en styggelse. Vi använde WhatsApp en hel del tidigare, men allt som har med facebook att göra, är utkastat.

Vi använder Signal och Telegram. Men dessvärre är de ju långt ifrån lika spridda som WhatsApp. Men jag hoppas fortfarande på att fler ska vakna.
Citera
2019-07-21, 23:23
Medlem
Hur (om det ens går?) använder man WhatsApp utan sitt egna telefonnummer? Är överlag skeptisk mot att lämna ut den typen av uppgifter... tacksam för svar.
Citera
2019-07-22, 14:04
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simonsens
Hur (om det ens går?) använder man WhatsApp utan sitt egna telefonnummer? Är överlag skeptisk mot att lämna ut den typen av uppgifter... tacksam för svar.

Man skaffar ett oregistrerat kontantkort, som man använder bara vid registreringen. Ens kontakter måste ju känna igen det numret som ditt.
Citera
2021-08-01, 23:42
Medlem
Jag vänder på frågan: varför använda whatsapp och andra chattappar när det finns SMS? Har alltid använt SMS och är nöjd med det, trots att en och annan person sagt att SMS är föråldrat/ute… klart SMS kanske inte har lika många funktioner som t.ex. whatsapp, men ser inte heller poängen med massa funktioner när det viktigaste ändå borde vara att kommunicera snabbt och enkelt i textform: ”Framme om 20 min”, ”vill du ta en öl på fredag?” etc… behöver inte ens några emojier.
Citera
2021-08-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaJuli
Jag vänder på frågan: varför använda whatsapp och andra chattappar när det finns SMS? Har alltid använt SMS och är nöjd med det, trots att en och annan person sagt att SMS är föråldrat/ute… klart SMS kanske inte har lika många funktioner som t.ex. whatsapp, men ser inte heller poängen med massa funktioner när det viktigaste ändå borde vara att kommunicera snabbt och enkelt i textform: ”Framme om 20 min”, ”vill du ta en öl på fredag?” etc… behöver inte ens några emojier.

WhatsApp är gratis. Smaka på det ordet.
Citera
2021-08-10, 01:28
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto

Nej det är inte gratis. Någon betalar för datatrafiken. Och dessutom säljer man sig till Facebook.
Citera
2021-08-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto

De flesta idag har fria sms eller typ 3000 per månad, dvs mer än man använder. Ser fortfarande inte poängen med whatsapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in