2021-08-11, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaJuli
De flesta idag har fria sms eller typ 3000 per månad, dvs mer än man använder. Ser fortfarande inte poängen med whatsapp.

Det är inte gratis med mms. Lycka till med att smsa en 8gb video. Du kan även ringa gratis. Ser du poängen?
Citera
2021-08-11, 02:09
Medlem
Citat:
De flesta idag har fria sms eller typ 3000 per månad, dvs mer än man använder. Ser fortfarande inte poängen med whatsapp.

De flesta är lång ifrån detsamma som alla! Det kostar att skicka sms om man t.e.x har mobiler med kontantkort. Poängen med WhatsApp är att man slipper betala för varje meddelanden man skickar. Har man redan wifi så är whatsapp i princip gratis!
Citera
2021-08-11, 04:32
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Vad ska man ha WhatsApp till? Något som är bättre än Viber?
Har både WhatsApp och Viber och använder bara Viber.
Anväder dock skype mer.
Viber har ett lite mossigt utseende medans Whatsapp har ett mer estetiskt tilltalande utseende. Det vinner över mig i alla fall som Whatsapp-användare. Dom flesta som jag känner som har Viber är dessutom i en äldre generation medans den yngre generationen kör med Whatsapp.
Citera
2021-08-11, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Det är inte gratis med mms. Lycka till med att smsa en 8gb video. Du kan även ringa gratis. Ser du poängen?

Okej det har du rätt i. Men jag skickar typ aldrig mms /video så sms fyller iaf mina behov.

Får väl testa whatsapp nån gång i framtiden kanske ;-)
Citera
2026-04-28, 07:03
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Okej det har du rätt i. Men jag skickar typ aldrig mms /video så sms fyller iaf mina behov.

Får väl testa whatsapp nån gång i framtiden kanske ;-)

Ja ska man testa? Inte vet jag.

Jag har en bekant som har flyttat till Spanien och som spärrar sin telefon med konstant flygläge för han har tydligen fordringsägare som han vill hålla borta. Han ligger på mig hårt för att jag ska skaffa Whatsapp men jag är inte sugen. Jag är rädd för att dras in i ett nät av människor som jag inte vet vad det kan leda till för strul. Ska jag göra honom till viljes eller stå på mig?
Citera
2026-04-28, 10:41
Medlem
Comitiums avatar
Man får en massa konstiga människor på halsen?
Citera
2026-04-28, 11:14
Medlem
Hrass avatar
Av Dumpen att döma använder 100% av alla svenskar Whatsapp
Citera
2026-04-28, 11:35
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Av Dumpen att döma använder 100% av alla svenskar Whatsapp

Knappast 100%. Jag undrar över risker. Risker att få en massa oönskat folk på halsen. "Vänner", typ.
Citera
2026-04-28, 11:51
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ja ska man testa? Inte vet jag.

Jag har en bekant som har flyttat till Spanien och som spärrar sin telefon med konstant flygläge för han har tydligen fordringsägare som han vill hålla borta. Han ligger på mig hårt för att jag ska skaffa Whatsapp men jag är inte sugen. Jag är rädd för att dras in i ett nät av människor som jag inte vet vad det kan leda till för strul. Ska jag göra honom till viljes eller stå på mig?
Whatsapp upplever jag betydligt vanligare utomlands. Kanske för att deras mobilabonnemang ser annorlunda ut än våra? Jag vet faktiskt inte. Men om jag inte hade haft massa kontakter utanför Norden så hade jag nog inte haft ett behov av Whatsapp.

Citat:
Man får en massa konstiga människor på halsen?
Fast det styr du väl själv? Du kan väl blockera vid behov? Annars får du bara ignorera.
Citera
2026-04-28, 11:51
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Knappast 100%. Jag undrar över risker. Risker att få en massa oönskat folk på halsen. "Vänner", typ.

Får man vänner på Whatsapp? Vänner man inte vill ha....
Citera
2026-04-28, 11:54
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Whatsapp upplever jag betydligt vanligare utomlands. Kanske för att deras mobilabonnemang ser annorlunda ut än våra? Jag vet faktiskt inte. Men om jag inte hade haft massa kontakter utanför Norden så hade jag nog inte haft ett behov av Whatsapp.

Fast det styr du väl själv? Du kan väl blockera vid behov? Annars får du bara ignorera.

Men kommer jag att få sitta där och jobba med Whatsapp med allt möjligt? Det vill jag inte.

Bakgrund: Jag har en bekant som har flyttat till Spanien och som spärrar sin telefon med konstant flygläge för han har tydligen fordringsägare som han vill hålla borta. Han ligger på mig hårt för att jag ska skaffa Whatsapp men jag är inte sugen. Jag är rädd för att dras in i ett nät av människor som jag inte vet vad det kan leda till för strul. Ska jag göra honom till viljes eller stå på mig?
Citera
2026-04-28, 12:02
Medlem
godboys avatar
Citat:
Men kommer jag att få sitta där och jobba med Whatsapp med allt möjligt? Det vill jag inte.

Bakgrund: Jag har en bekant som har flyttat till Spanien och som spärrar sin telefon med konstant flygläge för han har tydligen fordringsägare som han vill hålla borta. Han ligger på mig hårt för att jag ska skaffa Whatsapp men jag är inte sugen. Jag är rädd för att dras in i ett nät av människor som jag inte vet vad det kan leda till för strul. Ska jag göra honom till viljes eller stå på mig?
Nu har jag inte en sån bekantskapskrets som är strulig, men jag fattar inte riktigt vad du menar att du ska "sitta och jobba med Whatsapp". Du använder väl den som typ Messenger? Nu använder jag mest Whatsapp för människor jag känner genom jobbet men som inte är Nordiska medborgare, utan som bor spritt i Europa.

Sen vet jag inte om det är lättare att skicka större filer med Whatsapp, typ video och så än med Messenger, men jag får mycket videos på diverse produkter den vägen när jag använder appen i jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in