2021-08-09, 15:42
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afghan-frisyr
Bellevue, Potatisåkern, Slottstaden eller Ribersborg.

Limhamn är kanske ett alternativ, men är knappt Malmö.

Hur är Davidshall? Möllevången?
Citera
2021-08-10, 19:03
Medlem
Tjena!

Någon som vet hur det är att bo på Lindeborg nu för tiden?
Citera
2021-08-11, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mawnzee
Tjena!

Någon som vet hur det är att bo på Lindeborg nu för tiden?

Är väl ganska lugnt, var ju några sprängningar nyligen men det verkar hända överallt i Sverige småstad som storstad.

Är väl ganska blandat, invandrare, svenskar och mkt pensionärer.
Bra med kollektiv och affärer med närheten till hyllie.
Så personligen tycker jag det är ganska lugnt för att vara Malmö men det är trots allt Malmö så vill man undvika utomeuropeiska människor och kriminalitet är det nog bättre med nån annan stad.
I Malmö är det nog ett av de lugnare områdena skulle jag säga.
Citera
2021-08-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5

Davidshall är bra, mycket trafik runt omkring där bara, men nära till Kungsparken.

Möllan är rätt stökigt, inget för en barnfamilj.
Citera
2021-08-14, 14:48
Medlem
Erik Östs avatar
Kämpa för Danmark ist! Ett sundare land.

Synd att det tar för lång tid att bli av med skithålet Malmö så!

https://omni.se/oceanograf-skane-kan-vara-under-vatten-om-250-ar/a/k6MykB

Skåne borde tillhöra Danmark ist , som förut. Gör Sverige en tjänst i nordisk anda nu, ta över skiten så kan ni flytta runt med nya lagar och regler vart fn ni vill i Malmö sedan . Ett tryggare Malmö helt enkelt !
Senast redigerad av Erik Öst 2021-08-14 kl. 15:05.
Citera
2021-08-18, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afghan-frisyr
Davidshall är bra, mycket trafik runt omkring där bara, men nära till Kungsparken.

Möllan är rätt stökigt, inget för en barnfamilj.

Instämmer, Möllan är inte och har aldrig varit för barnfamiljer. Bodde där förr och det har onekligen bara blivit stökigare och mindre charmigt (kan vara åldern men...)
Citera
2021-08-18, 18:33
Medlem
takeitchills avatar
Till vilka samhällen sker white flight till från Malmö? Är det Lomma och Lund? Vilket fler samhällen? För tydligen verkar väldigt många svenskar flytta från Malmö när de får barn o.s.v.
Citera
2021-08-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5

Davidshall är för mig det enda området som någonsin kan vara aktuellt om jag skulle flytta till Malmö. Där kan man bo. Nära bomberna såklart, men fint.

Möllan? Bomber och granater. Mest bomber tror jag?
Citera
2021-08-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Till vilka samhällen sker white flight till från Malmö? Är det Lomma och Lund? Vilket fler samhällen? För tydligen verkar väldigt många svenskar flytta från Malmö när de får barn o.s.v.

Är man infödd malmöit så tror jag nog man i genomsnitt tenderar att flytta ner på näset. Alltså Vellinge kommun med Skanör/falsterbo eller om man inte har så mkt deg, Höllviken runtomkring där. Annars som du säger Lomma, Bjärred, Lund. Har man ännu mindre pengar så kan nog t ex orterna i Kävlinge kommun locka.
Citera
2021-08-19, 11:45
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgocrazy
Davidshall är för mig det enda området som någonsin kan vara aktuellt om jag skulle flytta till Malmö. Där kan man bo. Nära bomberna såklart, men fint.

Möllan? Bomber och granater. Mest bomber tror jag?

Varför inte Slottstaden?
Citera
2021-08-19, 12:13
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgocrazy
Är man infödd malmöit så tror jag nog man i genomsnitt tenderar att flytta ner på näset. Alltså Vellinge kommun med Skanör/falsterbo eller om man inte har så mkt deg, Höllviken runtomkring där. Annars som du säger Lomma, Bjärred, Lund. Har man ännu mindre pengar så kan nog t ex orterna i Kävlinge kommun locka.

Limhamn då? Är det ett bra ställe för en familj? Bra skolor osv?
Citera
2021-08-19, 12:16
Medlem
Märker att diskussionen här är alltmer undrande och allt färre vågar svara att ett område är helt okej. Finns det något tryggt och lugnt område kvar eller möter man invandringens konsekvenser överallt i Malmö nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in