2021-08-09, 12:19
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Wall of text utan att med ett ord förklara demokraternas bisarra beteende. Självklart har de fuskat. De skrek som stuckna grisar långt innan valet ens genomförts att det var "det säkraste valet någonsin".
Det får mig att tänka på Postmästargeneralen Louis DeJoy's vansinniga nedmonteringsförsök, men hans odemokratiska upptåg har du väl förträngt antar jag? Vilket är förståeligt. Hans baksluga uppsyn, det var allt annat än fagert, och till råga på allt, så misslyckades han med uppdraget sensationellt; men det var likväl detta angrepp på postgången som är det närmaste vi kommer till valfusk. Och huvudansvarig var såklart ingen annan än desinformationsgurun själv.

Med det sagt så var det alltså Trumps mycket märkliga valfusk-taktiserande som var egendomligt, inte demokraternas.
2021-08-09, 12:59
Medlem
Citat:
Har inte sett en enda opartisk granskning av statistiken som stödjer din tes. De enda som finns är diverse hysteriska akademiker från universitet med 98% demokrater.
Vad vill du ska granskas? Det är enkelt att jämföra mot resultatet, och som jag sa överpresterade Trump i ungefär samma utsträckning som 2016. Vilka specifika institut menar du hittade på sin data och var är dina belägg för detta?

Hör har du jämförelsen som realclearpolitics gjorde mot 2016. Vad exakt i den här datan är det du ifrågasätter? https://www.realclearpolitics.com/epolls/2020/president/us/trump-vs-biden-national-polls-2020-vs-2016/

Att du blundade för de som visade sig ha rätt bevisar ju bara att du inte kan ta till dig information som du inte gillar, det är ditt problem inte mitt
2021-08-09, 13:08
Medlem
Citat:
Sluta älta samma gamla icke-granskning. De var quislingar från start och du vet som alla andra att det finns mängder av sådana i administration.

Så Trump tillsätter en "Quisling", som har hans rygg i flera år, och sen hugger honom efter valet. Då går Trump och anställer en till "quisling" som också vänder direkt och hugger honom i ryggen? Hur dålig människokännare är Trump?

Hur var det med granskningen Trump gjorde för valet 2016 då? Var de också quislingar efterssom att de inte kunde hitta något valfusk där heller? Mike Pence?

Det är nästan som att du dömer ut folk som quislingar endast beroende på om de säger sanningen istället för det du vill höra...
2021-08-09, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Så Trump tillsätter en "Quisling", som har hans rygg i flera år, och sen hugger honom efter valet. Då går Trump och anställer en till "quisling" som också vänder direkt och hugger honom i ryggen? Hur dålig människokännare är Trump?

Hur var det med granskningen Trump gjorde för valet 2016 då? Var de också quislingar efterssom att de inte kunde hitta något valfusk där heller? Mike Pence?

Det är nästan som att du dömer ut folk som quislingar endast beroende på om de säger sanningen istället för det du vill höra...

Det är inte en korrekt beskrivning av händelseförloppet. Definition av en Quisling är en person som visar sig vara illojal. Lätt att vara efterklok. Finns mängder med Rinos bland republikanerna. Som tur är sker en massiv utrensning av dem för tillfället.
2021-08-09, 13:47
Medlem
Argumentet att man ska göra audits i valet för att folk ska känna att det gått rätt till, faller ju när man märker att det är folk som faktiskt inte förstår någonting av vad som händer. De kör rants om att leftis har fuskat, det vet man så kom inte och säga att det har räknats om och gjort audits. Man är alltid en räkning och en audit kort. Oavsett vad.

Nu ska ju Mike Lindell gör reklam för sina kuddar och kanske något mer han vill sälja under tre dagar den här veckan, med start i morgon.
2021-08-09, 13:47
Medlem
Citat:
Vad vill du ska granskas? Det är enkelt att jämföra mot resultatet, och som jag sa överpresterade Trump i ungefär samma utsträckning som 2016. Vilka specifika institut menar du hittade på sin data och var är dina belägg för detta?

Hör har du jämförelsen som realclearpolitics gjorde mot 2016. Vad exakt i den här datan är det du ifrågasätter? https://www.realclearpolitics.com/epolls/2020/president/us/trump-vs-biden-national-polls-2020-vs-2016/

Att du blundade för de som visade sig ha rätt bevisar ju bara att du inte kan ta till dig information som du inte gillar, det är ditt problem inte mitt

All valststatistik pekar på oegentligheter. Varför blandar du in opinionsundersökningar? Troligen för att du försöker blanda bort korten.
2021-08-09, 14:08
Medlem
siisters avatar
Citat:
All valststatistik pekar på oegentligheter. Varför blandar du in opinionsundersökningar? Troligen för att du försöker blanda bort korten.

Kan du ge exempel på valstatistik som enligt dig pekar på oegentligheter?
2021-08-09, 14:15
Bannlyst
Intressant notis här jag hörde på radio.
Guvernör blagojevic fick 6 års fängelse för att ha diskuterat att sälja Obamas senat stol.

En Chicago alderman (lokal parti boss för sitt distrikt) fick 4 års fängelse för att ha påverkat valutgången genom att pressa funktionärer.

I bägge fall satt fbi på the smoking gun I form av vittnesmål och inspelningar.

När det gäller Trump menar jag att bevis räcker för en fällande dom. Vi hörde bandet
Han ringde Georgias guvernör och krävde 11800röster.
Och AG rosen vittnade igår inför senaten om Trumps försök att ändra valutgången. Genom att säga "just say it was stolen and leave the rest to Republicans"

I vilket annat land som helst hade detta räckt för att fälla en president men eftersom usa nu brottas med en 37 procentig minoritet som övergivit alla förespeglingar och som nu aktivt försöker avskaffa demokrati, så kommer detta inte leda till något åtal.

Jag sätter mer hopp till Manhattans DA som utreder Trumps skattebedrägeri
2021-08-09, 14:29
Medlem
Citat:
Det är inte en korrekt beskrivning av händelseförloppet. Definition av en Quisling är en person som visar sig vara illojal. Lätt att vara efterklok. Finns mängder med Rinos bland republikanerna. Som tur är sker en massiv utrensning av dem för tillfället.

Trump kan ju knappast vara en bra president om han inte kan utse lämpliga personer på viktiga ämbeten. Varför ska Trump fortsätta som president om nu så många ministrar, åtskilliga myndighetschefer och domare (och kanske t o m vicepresidenten) visade sig vara Rinos? Finns det något som talar för att han skulle lyckas bättre med rekryteringarna om han får en ny period på sig? Vi kan ju också konstatera att han misslyckades med 100% av rekryteringarna till HD. Finns någon annan president - som utnämnt mer än en HD-domare - som lyckats uppnå samma höga andel misslyckade rekryteringar av HD-domare?
2021-08-09, 14:36
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Så minoriteter röstade för Trump, vita vände sig emot Trump. Trump är rasist. Hur skall du ha det

Vita vände sig inte emot Trump. Trump "förlorade" då ett mindre antal städer i Swingstaterna hade valdeltagande som är extrema 90%, vissa områden närmare 100% alla sponsrade av Zuckerberg. Liknande valdeltagande fanns inte bara timmar därifrån i städer med liknande röstunderlag. Alla matematiska beräkningar ger detta "high fraud alert".

Bonus
Trovärdighet för Joe Biden och således röster bland bla minoriteter är mycket låg efter att han på 90-talet introducerade den sk Crime Bill. I denna video introducerar Joe Biden Crime Bill där många sattes i fängelse i 10-20år för mindre knarkbrott. https://rumble.com/vkepch-side-by-side-video-shows-hunter-biden-smoking-crack-joe-biden-gives-anti-cr.html
Nå - jag har väl aldrig kallat Trump för rasist? För det anser jag inte att jag har belägg för att påstå.

Däremot finns det ju en hel del rasister som röstar på honom.

Det där "Ni säger att Trump är rasist" får man ju höra ibland. Vem har egentligen kallat Trump för rasist? Uppriktig fråga!

Passa föresten på att svara på vad det senaste med Frankfurservern är. Sa du inte att det skulle komma uppgifter förra veckan? Och på fredag har ju Trumpisterna sagt att Trump återinstalleras som president - det börjar bli bråttom nu?

Sedan undrar jag också vad som hände med att Obama gripits för landsföräderi. Ni hade ju t.o.m. bildbevis påstod ni!
Senast redigerad av Clodius 2021-08-09 kl. 14:38.
2021-08-09, 15:13
Medlem
Citat:
Du får läsa vår konversation igen.
Citat:
Demokraternas beteende är indikation nog på att något inte står rätt till. All statistik pekar på att det fuskats. Fortsätt gräva är mitt råd.
Citat:
Jag har granskat statistikbevisen som tagits upp här inne och de var skräp allihopa. Ta upp vilket "statistikbevis" som helst så kan jag förklara för dig vad som var galet.

Om du vill prata riktig statistik så kan du kolla på de hundratals opinionsmätningar som gjordes inför valet där det klart och tydligt visade på en Bidenvinst.

Citat:
Har inte sett en enda opartisk granskning av statistiken som stödjer din tes. De enda som finns är diverse hysteriska akademiker från universitet med 98% demokrater.

Den enda tesen jag lägger fram i inlägget du svarar på rör just opinionsmätningar. Jag bad dig om ett statistiskt bevis för en trumpvinst, men det har du fortfarande inte kunnat skaka fram så jag utgår ifrån att du bara trollar för så här dåligt närminne kan du inte ha..
2021-08-09, 15:23
Medlem
Citat:
Vilken del i händelseförloppet tycker du jag beskrev felaktigt? Det var du som påstod att båda cheferna för doj var quislingar, och jag frågade dig om även de som hanterade trumps utredning kring 2016 också var det? Citerar mig själv igen för jag har förstått att du inte vet hur man läser tidigare inlägg

Citat:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in