2021-08-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du får gärna citera när SE säger "Okej jag sprang i gränden men det som vittne".

Det där är dina ord, din avsiktliga vinkling.

Och nej, en löptur tre minuter efter skotten är inget alibi.

Varför ska jag citera SE på ha sagt så ?

Han har sagt att han sprang i gränden för att jaga ifatt poliser ..

Jag gjorde en poäng av det o undrade om det skulle varit CA som sprang i gränden fast då som vittne så hade ni inte trott ett dyft på honom o sen lägg till att ingen sett CA göra detta trots minst 15pers o några poliser på plats...

Men när det gäller SE så är det som att allt hans hittepå funkar ...
Citera
2021-08-08, 22:48
Medlem
Citat:
Du får gärna citera när SE säger "Okej jag sprang i gränden men det som vittne".

Det där är dina ord, din avsiktliga vinkling.

Och nej, en löptur tre minuter efter skotten är inget alibi.

Sen det ännu sjukare...

SE vill har sin språngmarsch filmad av visad på TV....Något som är otroligt dåligt för en utredning !

Han har allt att vinna på att få det visat i TV o bränner faktiskt bort vittnesmål genom ett sånt agerande...Det ställer mkt högre krav på ett vittne att nu när han planterat in sin språngmarsch någon minut efter GM så får det betydelse...
Citera
2021-08-09, 06:14
Bannlyst
Citat:
Se där ja, mannen med hittepå-fakta är tillbaka.

Prata med 2020. Ta tråden framåt. Diskutera fram något nytt. Lycka till.

Det är självklart uppenbart att SE inte är GM. För att använda ditt argumenterande.

Det är ingen hittepå fakta polisen har själva sagt att någon förväxling inte skett. Sen kollar man på SE lögner objektivt ser man att det finns en slug strategi bakom det hela men då gäller det också att ta av skygglapparna
Citera
2021-08-09, 06:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det är just här som utredarna inte kunde slå mynt av lögnerna ....

Ena stunden så vill Engström vara först på plats sen när han inser att vittnen vet vilka som var först så ändrar han lite....

När sen han inser att inget vittne känner igen SE då påstår han att han sprang I gränden. .

När sen man ifrågasätter varför han inte lämnade vittnesmål då blev han avsnäst av en polis...

Han tittar inte ens upp när skotten kom trots 20m avstånd...

Han ser inte AB...

Han ljuger om exakt allt ...

Ändå så väljer så många att tro på honom så fort han säger något självklart eller som han kan läst sig till...

Samt ingen har bekräftat honom på brottsplatsen....

Kan bara instämma. Vissa vill så förtvivlat gärna att det ska vara en annan GM att skygglapparna sitter hårt.

Visst kan jag på ett sätt förstå det. Har man ägnat många år kring att läsa om ett spår och har byggt upp mystik och spänning kring det kan det nog kännas väldigt tomt att inse att lösningen är väldigt banal och att människor har svårt att tänka om är inget nytt
Citera
2021-08-09, 09:06
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Det är ingen hittepå fakta polisen har själva sagt att någon förväxling inte skett. Sen kollar man på SE lögner objektivt ser man att det finns en slug strategi bakom det hela men då gäller det också att ta av skygglapparna

Men du....objektivt? Av med skygglapparna?!

Hur skulle polisen kunna veta hur folk uppfattar saker?
Tänk efter..

Det du förmodligen tänker på är att polisen inte tillstått att de avvisat något vittne.
Ändå har vi flera andra som talar om polisens ointresse, vilket gör det argumentet rätt tandlöst.
https://imgur.com/a/mZaFh9d
Senast redigerad av MOPspanaren 2021-08-09 kl. 09:14.
Citera
2021-08-09, 10:00
Medlem
Ibland beskrivs SE som en fyllbult utan tanke på några konsekvenser, en man som skjuter OP utan att förstå vad som kan hända efteråt.

Ibland beskrivs SE som väldigt smart och som snabbt utarbetar en briljant strategi för att undkomma polisen.

Vilken variant är det gäller?
En smart strateg eller en berusad person som knappt fattar vad som händer?
Citera
2021-08-09, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ibland beskrivs SE som en fyllbult utan tanke på några konsekvenser, en man som skjuter OP utan att förstå vad som kan hända efteråt.

Ibland beskrivs SE som väldigt smart och som snabbt utarbetar en briljant strategi för att undkomma polisen.

Vilken variant är det gäller?
En smart strateg eller en berusad person som knappt fattar vad som händer?

Smart men samtidigt en extremt instabil impulsmördare
Citera
2021-08-09, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Men du....objektivt? Av med skygglapparna?!

Hur skulle polisen kunna veta hur folk uppfattar saker?
Tänk efter..

Det du förmodligen tänker på är att polisen inte tillstått att de avvisat något vittne.
Ändå har vi flera andra som talar om polisens ointresse, vilket gör det argumentet rätt tandlöst.
https://imgur.com/a/mZaFh9d

Nej att SE skulle blivit förväxlad när han 3 minuter efter mordet springer efter poliserna in I gränden är bara ett skrattretande dåligt sätt att ge sig själv alibi, ändå är det en del som går på det, dock är det alltid folk som antingen är korkade eller har andra favoritmördare. Vi som ser på det objektivt inser att det bara är en löjlig bortförklaring han kör med för att kunna skydda sig mot ett utpekande.
Citera
2021-08-09, 11:01
Medlem
Citat:
Smart men samtidigt en extremt instabil impulsmördare

Så SE kan ha fler mord på sitt samvete?
Han kanske var seriemördare?
Citera
2021-08-09, 11:46
Bannlyst
Citat:
Så SE kan ha fler mord på sitt samvete?
Han kanske var seriemördare?

Inte omöjligt men det är ju bara spekulationer vem vet...
Citera
2021-08-09, 11:51
Medlem
Citat:
Inte omöjligt men det är ju bara spekulationer vem vet...

Nu driver jag bara med dig men det var fint av dig att hålla med om att det bara var spekulationer.

Jag såg en i mitt tycke bra kommentar på Gunnar Walls blogg .

" Det finns också ett betydande underhållningsvärde i att chefsåklagaren menar att det inte är hans uppgift att recensera böcker om Palmemordet. Knappt fyra månader senare kopierar han i allt väsentligt Thomas Petterssons bokpresentation och låter sedan slutsatserna i Den osannolika mördaren utgöra grunden till nedläggningsbeslutet."

https://gunnarwall.wordpress.com/2021/05/06/den-osannolika-mordaren-uppdaterad-har-nagot-viktigt-tillkommit/#comment-27577
Citera
2021-08-09, 12:10
Medlem
Citat:
Nu driver jag bara med dig men det var fint av dig att hålla med om att det bara var spekulationer.

Jag såg en i mitt tycke bra kommentar på Gunnar Walls blogg .

" Det finns också ett betydande underhållningsvärde i att chefsåklagaren menar att det inte är hans uppgift att recensera böcker om Palmemordet. Knappt fyra månader senare kopierar han i allt väsentligt Thomas Petterssons bokpresentation och låter sedan slutsatserna i Den osannolika mördaren utgöra grunden till nedläggningsbeslutet."

https://gunnarwall.wordpress.com/2021/05/06/den-osannolika-mordaren-uppdaterad-har-nagot-viktigt-tillkommit/#comment-27577

Eller så kunde man bara ha sagt att han kopierade proletärens artikel. Nå, det passar väl bra i ett vänstermarinerat samhälle för då kan man visa hur ondskefull högern kan bli..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in