2021-07-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Fast då får man inräkna alla arbetsplatser såsom bussar, taxi, sjukhus, myndigheter, företag med mera samt alla radioapparater som står på bara för att. Den större skaran lyssnare är dessutom 50 plussare och de flesta av dem är nog inte så intresserad över vad Benjamin säger utan man lyssnar på programmet för att man alltid har gjort det.

När Henrik Jönsson bjöd in Åkesson och Jan Emanuel så har snart 700 000 tusen tittat, och det är aktiva lyssnare som går in för att lyssna och se för att det är just dessa personer. Andra poddar har mellan 30 och 100 tusen aktiva tittare. Swebbtv skulle ha lika mycket om de fick verka i youtube. Nu är det ca 10 tusen och många av dem bidrar med pengar. När swebbtv har arrangerat seminarier på båtkryssningar så blir det fullbokat på en gång.

Detta är aktiva lyssnare eftersom det är hur många poddlyssnare som har lyssnat.
Citera
2021-08-09, 02:01
Medlem
-GGs avatar
Det som Magnus Stenlund tar upp i slutet av sitt senaste samtal med MW, måste de nästan göra ett eget program om.
Fan vad skrämmande, och även om jag kan gissa det, så är det ett så oerhört landsförräderi att släppa in invandrarnas klaner och aggressiva kulturer i Sverige, ett erövringstänk som svenskarna har svårt att räkna ut på egen hand. Därför som PK-samhället kommer göra precis allt för att hålla det lugnt genom förnekelse, torra rapporter och att man tillåter invandrarna att verka efter sina egna lagsystem och medlingsformer och håller de mjuka linjer gentemot dem, för att inte samhället ska falla samman i strider och helt öppna ögon. Polismakten är redan genomkorrumperad så sett. Skjutningarna är det lilla problemet.
Senast redigerad av -GG 2021-08-09 kl. 02:04.
Citera
2021-08-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det som Magnus Stenlund tar upp i slutet av sitt senaste samtal med MW, måste de nästan göra ett eget program om.
Fan vad skrämmande, och även om jag kan gissa det, så är det ett så oerhört landsförräderi att släppa in invandrarnas klaner och aggressiva kulturer i Sverige, ett erövringstänk som svenskarna har svårt att räkna ut på egen hand. Därför som PK-samhället kommer göra precis allt för att hålla det lugnt genom förnekelse, torra rapporter och att man tillåter invandrarna att verka efter sina egna lagsystem och medlingsformer och håller de mjuka linjer gentemot dem, för att inte samhället ska falla samman i strider och helt öppna ögon. Polismakten är redan genomkorrumperad så sett. Skjutningarna är det lilla problemet.

Här har du det program du så gärna skulle vilja se:

Lördagsintervju 36 - Stefan Torssell om Socialdemokraternas strategi för migrationen till Sverige.

https://swebbtv.se/w/58b57175-e582-4cf8-a47f-f875b14a8565
Citera
2021-08-11, 10:09
Medlem
Sommarprogram både med Ingrid B(jörkman) och Ingrid C(arlqvist).
Flyktingmotstånd då och nu. Är hon verkligen så gammal ? Lät yngre.
Citera
2021-08-11, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibraryCop
Jag tycker att Magnus Stenlund gör bra analyser. Han verkar påläst och påpekar samband som man själv inte har tänkt på. Så jag håller med, han är bra för Swebbtv.

Skriver han sina tal (ledare) själv ? Lite väl avancerade för den genomsnittlige
tittaren skulle man tycka. Många fina ord.

Snyggt klädd där men inte så snygg själv. Har för mig att han kommenterade en
annan mans utseende nyligen. Måste ha varit en kändis men kommer inte ihåg vem.

Kate Bush-fan var han också ! Stor sådan.
Citera
2021-08-12, 00:21
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nothinatall
Skriver han sina tal (ledare) själv ? Lite väl avancerade för den genomsnittlige
tittaren skulle man tycka. Många fina ord.

Snyggt klädd där men inte så snygg själv. Har för mig att han kommenterade en
annan mans utseende nyligen. Måste ha varit en kändis men kommer inte ihåg vem.

Kate Bush-fan var han också ! Stor sådan.

Själv tycker jag att Stenlunds utseende är perfekt för Swebbtv. Ihop med hans smarta analyser är han som en komet i våra dagar.
Så jag håller med skribenten du citerar. Han har fått mig att tänka på mycket med sina ledare och samtal med MW.
Citera
2021-08-15, 22:08
Medlem
Nu har jag lyssnat igenom alla sommarprogrammen. De flesta, men inte alla, var bra.

Bäst tycker jag det här var: https://swebbtv.se/w/10d3a77c-88d8-4fa8-9104-62cd5ac7e72c
Citera
2021-08-16, 20:04
Medlem
Sam.Boyds avatar
Nu väntar vi på att Wilgert hittar en lämplig exmilitär med personlig erfarenhet av Afghanistan o biståndsarbetet för feminism o humanism.
Citera
2021-08-18, 05:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Nu har jag lyssnat igenom alla sommarprogrammen. De flesta, men inte alla, var bra.

Bäst tycker jag det här var: https://swebbtv.se/w/10d3a77c-88d8-4fa8-9104-62cd5ac7e72c

Jag väljer att citera ditt inlägg, då vad jag ska skriva handlar om sommarprogrammen, närmare bestämt Arne Weinzs pratiga 90 minuter.
(Själv har jag inte lyssnat på alla men många.)

AW inleder starkt (jag gillar hans röst) och vad han vill förmedla är inte svårt att förstå. Han hamnar dock i flera fällor där vänsterns tankestämma är dominerande i den underliggande kulissen. Folkutbyte, ja ett sådant pågår och ett folk är flera olika delar och vem som är kriminell och vem som inte är, det är inte relevant i ett renodlat folkutbyte eftersom vad som blir, fortfarande inte är i svenska intressen eller har något svenskt för ögonen i sitt flyt. Jag förstår inte heller denna vurm för vänsterorienterade iranier som svenskar tvångsmässigt måste nämna. De politiskt engagerade iranier har ju visat sig göra samma sak som (och med) den svenska vänstern, så vad för bra har det fört med sig, att de som kom tidigare inte var lika uppenbart störande men politisk skickliga? AW tillstår också hur nära våldet ligger människorna från kulturerna som invandrat oavsett bildningsgrad, och ett land kan sällan ha flera härskande kulturer utan att några pressas utåt och får acceptera att leva under den stora (med ständiga konflikter som pyr och då och då exploderar). Sverige har emellertid fått flera olyckliga sammanblandningar, dock där man håller sig i sitt område, men ändå för nära varandra och specifikt för nära svenskarna, så måhända kommer Sverige kunna sätta/visa andra spelregler när förfallet nått längre. Poängen är att utbildade då kommer spela en roll på grund av sitt kunnande och med våldet under ytan intakt, och svenskar som måste spela, tänka och känna nationalistiskt om det ens ska vara meningsfullt.

"Politik" blir så viktigt för vänstern av den orsaken att det är det enda som kan göra invandrarna någorlunda intressanta för svenskarna. Inga folk tänker annars på "invandring" i sin vardag eller ber om årliga inflöden av hundratusen (kostsamma) främlingar, eller det vackra i att stadsdelar blir en entitet man inte vet hur man ska förhålla sig till och allt känns konstigt.
Politiken har därför antagit en mycket hård och utstående form i Sverige med vassa budskap (och direkt underställda säkerhetspolis och "bedömare"), med snabba värdeord att ta fram, och ett moralistiskt innehåll, vänstern kan aldrig uppnå någonting i frågan om invandring och mångkultur utan det. Av det skälet är det också motsägelsefullt, snurrigt och hycklande, och kriminellt fördummande. Detta m-a-l-a-n-d-e som blivit som en kniv genom hjärnan och som förklarar varför svenskar är så otroligt nervösa kring invandring och islam. Hur välmående kan ett samhälle vara då?

AW nämner alla trevliga och bra vänsterintellektuella iranier han har stött på i sitt liv, men i ett folkutbyte finns det ingen mening i att påpeka det eftersom undanträngningen av svenskar inte handlar om man trängs undan av ett trevligt eller mindre trevligt folk. Den större händelsen, "intentionen", struntar i det. Jag förstår varför han säger så, men vinkeln blir fortfarande på invandraren och den omedvetna skuld vi har i hur vi trots allt ska se på honom, inte fokus på oss själva och att det inte är svenskars/vitas uppgift att berätta upplyftande historier om andra folkslag eller få dem att se bra ut på papper. Varje folkslag har sitt rykte och vita behöver inte koppla sig samman med dem för att ha rätten att existera.
Av en händelse såg jag en film vid namn Luce
för några veckor sedan, och jag förstår faktiskt vad vänstertrupperna vill ha sagt med filmen. Det har en sanning i sig men den möter den sanningen från fel håll och ska skuldsätta vita ännu mer. På samma sätt som man gör i Sverige; man gör helt mänskliga reaktioner till att handla om typiskt "svenskt" och som blir ett fel hos svenskar snarare än att det har med människan som sådan att göra. Denna manipulationsteknik används för att man inte ska se världen som den är utan svenskarna är de måste ändra på sig för att passa in i vad vänstern eftersträvar. Man låtsas helt enkelt inte om att folkgrupper och kulturer vill uppnå avgränsning och rent instinktivt är emot massinvandring.
Främmande folkslag och kulturer har ett dolt svärd över sig när de kommer till någon annans territorium, de kan inte undvika att bli representanter för sin grupp, och trots vad vita påstår vet alla att svarta och araber inte är lika stabila, pålitliga och likt oss i en mängd avseenden. Vänstern skulle aldrig försöka bevisa så mycket om svarta och muslimer om de själva kunde glida in i samhället på egna meriter och fritt från beteenden vi förknippar med dem utifrån vetskap och erfarenhet. Man vet om att de är mer farliga, stökiga, krävande och brutala. Och enligt skuldkänslan vita lever under känner man ett behov av att stöta ur sig hur många bra "representanter" det också finns. Det är tröttsamt. För i det folkutbyte och kulturmord som utspelar sig framför oss saknar det betydelse. Det blir ändå "något annat" när svenskarna är borta. De snälla nya invånarna kommer inte ägna mycket tanketid på de hyggliga svenskarna eller minnas dem.

Men visst var det ett program värt att lyssna på! Alla som jag har ägnat tid på har varit det.
Senast redigerad av GenesisP 2021-08-18 kl. 05:50.
Citera
2021-08-18, 09:30
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjilover
Benjamin Ingrosso har haft 1,6 miljoner lyssnare hittills och det är bara poddlyssnare. Så minst 16 % av sveriges befolkning har lyssnat på hans sommarprat.

https://www.gp.se/kultur/kultur-n%C3%B6je/lyssnarrekord-f%C3%B6r-sommar-i-p1-1.51693555

Hur får man fram denna siffra? Är det inte så som samma med hur man får fram tittarsiffror, att några familjer har mätare vid sina apparater som visar vad de lyssnar på och sedan gör man statistiska analyser av detta? I så fall, de som har sådana mätare hemma hos sig, är väl hos de som lyssnar på radio. Många lyssnar överhuvudtaget inte på radio förutom möjligen i bilen.
Citera
2021-08-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Själv tycker jag att Stenlunds utseende är perfekt för Swebbtv. Ihop med hans smarta analyser är han som en komet i våra dagar.
Så jag håller med skribenten du citerar. Han har fått mig att tänka på mycket med sina ledare och samtal med MW.

Lite för smart för den genomsnittlige tittaren kanske. Och lite för fina ord som
kanske inte betyder så mycket. Om man läste "ledarna" som man gör med
vanliga ledare skulle man kunna "analysera" lite bättre. Men i TV går det fort.

Mattikainens nya telefonpartner var bättre än de tidigare i någon mening.
Citera
2021-08-21, 11:34
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nothinatall
Mattikainens nya telefonpartner var bättre än de tidigare i någon mening.

Hon har ett bra CV. Befäl inom militären, militärveteran och präst, det vill säga har akademisk utbildning och jobbat med det. I stort med swebbtv är ju att de har personer som är proffs inom sina områden de talar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in