Citat:
Ursprungligen postat av
TashunkeWitko
För all del, utan att spendera mer tid på det än själva skrivandet kräver:
- Det var inte JAS, det var Viggen.
Ok
Citat:
Ursprungligen postat av
TashunkeWitko
- Lisbeths vittnesmål är inte "tungt", utan underkänt av alla jurister i Tings- och Hovrätten; vilket gör det "lätt".
Det underkändes så vitt jag vet inte p.g.a Lisbeth, utan eftersom polisen hanterat det felaktigt av olika anledningar. De menade vidare att hon i hennes vittnesmål var
för säker. Sanningen är att hon innan vittnesmålet inte hade något förtroende för polisen och att de hittat rätt gärningsman. När hon väl såg CP visste hon direkt att det var mördaren. Och hon har aldrig ändrat sin uppfattning efter det. Vidare uttryckte hon att han hade det "ruskiga" utseende som mördaren hade. Jag har svårt att tänka mig att Skandiamennen skulle ge ett ruskigt intryck. I lagens mening kanske det var "lätt", ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
TashunkeWitko
- Att påstå att grandmannen är "trams" är trams.
Vittnesmålen av Grandmannen är så inkonsekventa att det lika gärna kan vara flera olika personer. Glasögen/inte glasögon, gubbkeps/mössa osv. Det var förmodligen någon underlig person där. Kanske i något av fallen CP. Men jag tror man har fokuserat lite för mycket på den/de mannen/männen. Och jag tror inte att Grandmannen nödvändigtvis är mördaren. Det finns vittnesuppgifter på att makarna Palme inte alls var förföljda t.ex.
[/quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
TashunkeWitko
- Det finns inget stöd för att SE var mytoman.
Jag skrev inte att han var mytoman, jag skrev att han var
lite av en mytoman. Personer i hans närhet beskriver honom som att han gärna kryddade på sanningen i olika sammanhang.
[/quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
TashunkeWitko
- SE var inte 55 år vid tiden för palmemordet.
Sant, han borde varit 52. Hur som haver fortfarande en menlös gubbe utan kriminellt förflutet. 52-åringar är inte direkt överrepresenterade som förstagångsförbrytare i grova politiska våldsbrott.
Citat:
Ursprungligen postat av
TashunkeWitko
- Ditt resonemang kring CP:s förehavande mordnatten är hittepå.
Delvis. Men hans ärende i stan var att införskaffa amfetamin, han träffade troligen inte SC den kvällen.
Citat:
Ursprungligen postat av
TashunkeWitko
- Mördaren sköt inte ett påsittande skott.
Ok, stämmer. Det var 10 - 30 cm. Tack för påpekandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
TashunkeWitko
- Ditt resonemang kring mördarens beteende i samband med mordet är hittepå.
Delvis spekulationer, ja
Citat:
Ursprungligen postat av
TashunkeWitko
- Ditt förslag att han dumpar vapnet i Östersjön är hittepå.
CP berättade för RÖ(Kan ha varit någon annan vän) att han dumpade vapnet från en finlandsfärja. När de vid ett annat tillfälle hörde att polisen skulle dyka efter vapnet ska CP sagt - "Då får de leta i Östersjön".
Citat:
Ursprungligen postat av
TashunkeWitko
- CP "brukade" inte råna personer på platsen och använda samma flyktväg som palmemördaren.
Hans bekanta har berättat att han ofta rånade andra langare på amfetamin och använde samma flyktväg, men tog höger på Malmskillnadsgatan ner till Kungsgatan för att sedan snabbt ta sig till Centralstationen. Han tog även samma väg efter Bajonettmordet.
Citat:
Ursprungligen postat av
TashunkeWitko
- CP har såvitt man vet inte erkänt mordet "för flera av sina vänner".
Han erkände för Rogge, Gert Fylking, en av sina flickvänner.
Citat:
Ursprungligen postat av
TashunkeWitko
- Lisbeths utpekande av CP blev på goda grunder underkänt av Hovrätten (samt jurister i Tingsrätten; endast lekmän, nämndemän, tog det på allvar).
Eftersom polisen delgivit henne information innan, och konfrontationen inte var enligt praxis osv. Det höll uppenbarligen inte i rätten, men det bevisar inte att hennes minnesbild är korrekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
TashunkeWitko
- Flera vittnen har inte pekat ut CP på mordplatsen.
Åtminstone RÖ och en taxichaufför har pekat ut CP som mannen som sköt.