Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-06, 19:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Nej, han sköts av sin vän Raimo Johannes Räsänen.

Han förhördes minst två gånger för inblandning i Palmemordet.

Skidåkare med bred ryggtavla.

Har bott i Upplands-Väsby.

Bodde i Västerås fram tills 2015. Sedan vet jag tyvärr inte vad som hände med honom?

Sägs vara det märkligaste mordet i Jämtlands historia.

Absolut ett mycket märkligt mord.

(FB) "Stegmordet": Eino Hiltunen, Bringåsen, 1986.
Citera
2021-08-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det beror på vad du menar med operativt.

Ett minimum är

De tre vid korvkiosken dvs
- 2 utländska tilltänkta gärningsmän + flyktbil med förare

- Grandmannen + flyktbil med förare

Någon form av sambandsbil i området Snickarbacken som fick bli Grandmannens flyktbil

En "operativ chef" exv. Mannen som sågs av en taxichaufför i sydvästra hörnet av korsningen Sveavägen & Tunnelgatan med walkie-talkie någon/några minuter innan mordet.

Med Robert Gustafsson uppgifter har vi dessutom tre walkie-talkie män norr om biografen Grand.

Ja med operativt menade jag de personer du nämner. Dvs de som var i området.

Angående bil i närheten av Snickarbacken: Skulle följande kunna vara ett alternativ?

https://www.google.com/url?q=https://drive.google.com/file/d/1C7jegH7jYj1hcVJjB3pQ39WRapXdLqXo/view?usp%3Dsharing&sa=D&source=editors&ust=1628275 402480000&usg=AOvVaw3CenNuadN2ArT9y7mG-X9I

Det framgår inte helt var bilen är parkerad men en gissning är i förlängningen av Jutas Backe. OM det var där bilen stod och OM mannen som trafikvakten såg var GM kanske han var på väg dit. (Bilen måste ju varit misstänkt på något sätt för annars skulle väl vittnet inte hört av sig till polisen.)

OM denne man dessutom var den som sprang på Robrandt så kanske ursprungsplanen var att springa längs Regeringsgatan. Men i och med krocken blev han tvungen att springa ner Snickarbacken för att komma ur blickfånget.
Citera
2021-08-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkeponken
Ja med operativt menade jag de personer du nämner. Dvs de som var i området.

Angående bil i närheten av Snickarbacken: Skulle följande kunna vara ett alternativ?

https://www.google.com/url?q=https://drive.google.com/file/d/1C7jegH7jYj1hcVJjB3pQ39WRapXdLqXo/view?usp%3Dsharing&sa=D&source=editors&ust=1628275 402480000&usg=AOvVaw3CenNuadN2ArT9y7mG-X9I

Det framgår inte helt var bilen är parkerad men en gissning är i förlängningen av Jutas Backe. OM det var där bilen stod och OM mannen som trafikvakten såg var GM kanske han var på väg dit. (Bilen måste ju varit misstänkt på något sätt för annars skulle väl vittnet inte hört av sig till polisen.)

OM denne man dessutom var den som sprang på Robrandt så kanske ursprungsplanen var att springa längs Regeringsgatan. Men i och med krocken blev han tvungen att springa ner Snickarbacken för att komma ur blickfånget.

Det är första gången jag läst det uppslaget.
Vad skall jag säga. Det är "Anybody's guess."

Grunden för mitt resonemang är att det förekommit radiokommunikation mellan "gärningsmännen/mannen" flyktbilarna och den jag antar är "chefen på gatan", mannen som sågs i korsningen.

För att det skall fungera räcker det inte med walkie-talkie för ex. jakt/fiske. Inget fel på dem men stadsmiljö är svår. Därför en sambandsbil som kan länka/förmedla meddelande. Om vi antar att filurer ur FRO är i farten så var det nog RA135 (bärbar) och RA145 (i fordon) som användes.

Tiden som anges 23:25 skulle innebära cirka tre och en halv minut mot officiell mordtidpunkt eller cirka en halv kilometer i språngmarschtakt.

Bilen bör ha varit så kallad rörlig resurs och kallats i samband med att Grandmannen får uppgiften och var flyktbilen väntar honom.

Jag är inte från Stockholm eller känner till området, har kört förbi Stureplan i en riktning och tillbaka i motsatta riktningen samma dag och det är ungefär min totala lokalkännedom.
Citera
2021-08-06, 21:41
Avslutad
Vi tittar på vittnet AH. Det är massa vittnen på plats men bara AH blir hotad av militär. Varför? Detta har sitt samband att AH var närmast OP som låg på gatan. AH kunde se att folk agerade o inte va naturliga. Hon kunde också känna puls och att liket rörde på sig. Trots att hela ryggrad o allt var avskjutet officiellt (lugenpresse)
En som också var nära o höll koll på att liket andades men som inte blivit hotad var SG. Då måste det betyda att han var med i konspirationen på Holmer/Länninge mfl sida. SG såg till att OP kunde dra in luft o spela teater med att sjä'lv försöka låtsas blåsa in luft när OP kunde andas alldeles själv. Det är så bluffen har gått till. Det enda som inte går in i ekvationen är polisman GS som jag inte tror var med i konspirationen och han påstår och säger att pupill på OP inte rörde på sig som han påstod kände på. Det är det enda kruxet men det kan va SG som fejkade o trycka på ögat o inte GS själv. SG har i stort sett inte uttalat sig på 34 år trots att han var närmast OP.
SG och hans vänner/vittnen i bilen får en extra fråga som inga andra vittnen får, en extra fråga som de svarar på "Vi har inget sett eller hört som kan betyda något i utredningen" Jag vill hävda att det är precis vad de gjort o därför blir ombedda att svara just så här.
Kanske såg de att OP spelade med nickade o hade en viss kommunikation med SG.
Andra som ser tveksamma ut är Almsäter Ekman som går upp till Sabbatsberg de vill liksom inte tro på det.
Ska ge flera ex på konspirationens taktik att bortförklara
Det förlöjligas att någon skulle hota AH för att liket levde o menar på att personen var kär eller skulle stöta på Hage o visa sina medaljer det är bullshit!
När den egentliga orsaken till hotet var Liket levde o rörde på sig detta skulle inte AH säga.(svag puls) En annan lögn Då heter det att polisen var homo o raggade upp viktor fast polismannen är hemma o förbereder låtsasmördaren viktor gunarsson med vapnet krut på jackan osv.
3.e lögnen är wt som förklaras bort av pu de vill inte undersöka det och är nonchalanta
när de i själva verket är deltagare/möjligörare i teatermordet

Ps var o en har rätt till sin åsikt o suveränitet. Att detta resonemang jag håller ovan låter omöjligt
är ju huvudsyftet till att man genomförde den. Man räknar på att glappet mellan verkligheten och den hjärntvätt man länge använt sig av mot svensken i valda medier ska göra det omöjligt för svensken att ta till sig. Det är ju en del av den långa formateringen av den kommunistiska socialdemokratiska staten under väldigt lång tid. Där man vet att folk som har hållits ifrån sanningen så länge så de kan inte förstå när de blir lurade.
En annan sak är ju social skam som blir uttryckt i mobbing o utfrysning om man inte har samma åsikt som alla andra. Svensken är ett sillstim som vill tillhöra gruppen detta vet de som tog fram detta teatermord. Moderna psyops då man uttnytat sina kontrollerade medier är 9/11, covididiotin.
Där är lögnen så stor skammen så hård så en hel värld tar order liknande de stackars tyskarna som tog order från den lilla mannen med mustasch som var finasierad av aristokraterna där folket då som nu var utlämnade o helt i händerna att få info om verkligheten från lugenpressen kontrollerad då som nu av aristokraterna.
Senast redigerad av jajagvinner 2021-08-06 kl. 22:15.
Citera
2021-08-06, 22:41
Medlem
Gothuss avatar
Det är intressanta uppgifter.
Låt säga att jag vet att mordet beordrades av Adnan Khashoggi med förgreningar till faktiskt flera länder...
Khashoggi satt i C.I.A's högsäte. Salt Lake City.
Efter mordet tog mormornerna alla tillgångar och hans fastighet som bestraffning
Citera
2021-08-06, 22:48
Medlem
HAARPs avatar
Signalementmaskinen med sina två medföljande västtyska experter måste varit på ett tidigt prototypstadium när den lånades hit av PU. https://i.imgur.com/gbxvGcc.jpg

...vittnen får blanda ihop rätt ansikte... med hjälp av små remsor kan man få fram en bild som är mycket lik den person vittnet sett...

märkligt att dess män inte blev identifierade och hittade efter att deras utseende tagits fram av signalementsmaskinen . .. mannen med en mörka nästippen ... mannen med den stora mustaschen och den för stora mössan ... mannen med dum dummare frisyren...https://i.imgur.com/LaUK61h.jpg
Citera
2021-08-07, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkeponken
En fråga till tråden: Antag att LOP INTE korsar Sveavägen utan fortsätter på den västra sidan. Hade en mordplats vid korsningen Sveavägen-Tunnelgatan och en flyktväg över Sveavägen upp mot David Bagares gata i så fall varit helt osannolik? Dvs spelade det egentligen någon roll att LOP bytte sida för mördarens agerande? (Om man antar att det var ett planlagt mord.)

Utredaren har svarat med att presentera ett helt scenario. Men ett kort svar, utan att gå in på möjliga scenarier, är att det är mycket osannolikt att någon efter utfört mord skulle springa över Sveavägen vid sin flykt. Dels är det, även mitt i natten, en del trafik på vägen som man kan få problem med, dels är gatan bred och upplyst och man blir garanterat observerad länge. Så jag skulle säga att det är snudd på korkat att korsa Sveavägen efter utfört dåd. Utför man dådet på östra trottoaren måste man försvinna österut, genomför man dådet på västra trottoaren måste flykten ske västerut.
Citera
2021-08-07, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Det är intressanta uppgifter.
Låt säga att jag vet att mordet beordrades av Adnan Khashoggi med förgreningar till faktiskt flera länder...
Khashoggi satt i C.I.A's högsäte. Salt Lake City.
Efter mordet tog mormornerna alla tillgångar och hans fastighet som bestraffning

Anser du att mordet på Olof Palme har något samband med Iran-Contras affären?
Citera
2021-08-07, 10:22
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Anser du att mordet på Olof Palme har något samband med Iran-Contras affären?
Ja iaf Iran.
Citera
2021-08-07, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Ja iaf Iran.

Vad var Iran missnöjda med ?
Palmes medling mellan Iran och Irak?
Svensk vapenförsäljning?
Något annat ?
Citera
2021-08-07, 11:35
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Jag har inte hängt med i tråden och slutbeskdet var för mig så luddigt att jag inte kan tro på det. Kanske någon kan hjälpa mig att svara på denna undran som håller mig sömnlös.

VARFÖR EXISTERAR DESSA ARTIKLAR OM ENGSTRÖM SKÖT???

Aftonbladet - Pettersson erkänner Palmemordet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvzjXy/pettersson-erkanner-palmemordet

Expressen - Fylking: Därför ville inte Pettersson erkänna i tv
https://www.expressen.se/nyheter/fylking-darfor-ville-inte-pettersson-erkanna-i-tv/

Aftonbladet - ”Han erkände – före sin död”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bKmbkv/han-erkande--fore-sin-dod

Har Fylking en släng av extremt störd mytomani?
Citera
2021-08-07, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
/.../Har Fylking en släng av extremt störd mytomani?
Jag tror inte att Fylking ljuger utan att han blev manipulerad av CP. Så länge CP kunde vara mördaren kunde han ju tjäna pengar på det, och Fylking blev lite av hans manager i detta avseende.

Detta underlättades säkert av att Fylking ville att CP skulle vara mördaren, eftersom det i sin tur gjorde honom märkvärdig - han satt ju med beviset på att det var CP! Det var hans stora grej.

Vi påminns om SE, som också ville vara "nära" mordet och mördaren, med sin förväxlingsteori. Han var märkvärdig först genom sin rådighet på MP och sedan genom sin torgförda teori att folk kunde ha trott att han var mördaren. Det var hans stora grej.

Tror inte att någon av dem medvetet ljög/ljuger, utan snarare följde med i märkvärdighetens vindar och trodde/tror på det de berättade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in