2021-08-08, 08:22
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Jesus Gud var judarnas Gud som är samma Gud som muslimerna har.
De mördade Jesus, och enligt Talmud så kokar Kristus i mänsklig avf... kan inte ens skriva det för det är så sjukt äckligt. Att säga att judar har Jesus som sin frälsare är en lögn. Lika lite som muslimerna.

Citat:
Kristna har hittat på en egen oändligt god Gud som de tror är Jesus gud och som skapar en god verklighet. Det är uppenbart för vem som helst som kollar på verkligheten att denne oändligt gode guden som kristna föreställer sig inte finns i detta utförande för då skulle inte verkligheten vara skapad på det viset som den är.
Du gör misstaget att beskylla Gud för den verklighet full med synd som vi själva skapat. Vi har en fri vilja av Gud, och han är en rättfärdig Gud mer än en "oändligt god Gud" även om hans tålamod med oss är stort.

Läs om Sodom & Gomorrah för se ett exempel.

Citat:
BTW: Jag skulle gärna vilja veta vad för häxkonst och magi muslimer sysslar med.
¨
Jag länkade till Imgur, mer än så behöver du nog inte veta.
https://www.biblestudytools.com/topical-verses/bible-verses-about-witchcraft/

Lägger till delen av Koranen där två babylonska änglar och lär häxkonst.
Förklarad i bild 2 här: https://imgur.com/a/zIx2INJ
Här från Koranen, som jag har läst ganska mycket från sedan jag såg videon i första inlägget, och det är en chockerande bok måste jag säga:https://quran.com/2/102?translations=44,101,85,22,20,19,95,84,18,17

Är du muslim, om man får fråga?
Senast redigerad av dufrianord 2021-08-08 kl. 08:33.
Citera
2021-08-08, 08:29
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag har ingen religion och bryr mig inte om att citera kyrkofäder eller predikanter. Just Jesus!

Och i Bibeln står det att Gud vill att människor ska döda hans fiender och att barns huvuden ska krossas mot marken. Vilket få kristna ställer upp på. Detsamma gäller muslimer. Det står tokigheter i alla religiösa skrifter, men alla som läser skrifterna är inte tokiga.

Påstår du att Kristen och Islamisk eskatologi är densamma? För det är vad vi diskuterar i denna tråden. Jesus budskap kontra Mohammads.
De har alltså vänt helt på Jesus budskap, och litar istället på en man som enligt deras egna skrifter var influerad och kunde inte skilja på Satan och Gabriel.

Du ser allt genom ett sånt där Politiskt Korrekt "hat". Det handlar inte ett dugg om hat, tvärtom så tror jag detta är något som kan få muslimer att inse att de är blivit vilseledda.

Citat:
Man kan inte sätta sig på höga hästar, döma andra och tro sig ha rätt. Ingen predikant kan sätta sig över grupper av människor utan att vara orättfärdig.
Du är en sån new age aktig typ där ingen sanning finns, de är upp till var en, alla kommer till Himmelen bara de gör så gott de kan. Jag minns nu.
Du hittade på din egna version, och säger att jag rider på hästar.
Citera
2021-08-08, 11:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
Jag fann detta oerhört intressant, men svårt att förklara men jag ska försöka!
Såg denna videon om Islamisk eskatologi: https://www.youtube.com/watch?v=-hkJKHhNqfc väldigt intressant, jag tror det är det för er som inte tror på något överhuvudtaget också. Jag hade bara hört rykten om att muslimer väntar på sin frälsare, precis som dagens judar väntar på Mossiaich och tvinga världen att tillbe dem som gudar.

Islamisk eskatologi är en satanisk kopia av Kristendomen. Vår Antikrist är deras frälsare!
Bibelns Antikrist som kommer införa "Mark of the Beast" och leda världen under värsta sortens tyranni.

Enligt Islam så ska slutet vara med tre män som har stor betydelse enligt deras skrifter.
Al Mahdi väntar de på nu.
En krigare som ska tvinga hela världen under Islamiskt förtryck, de Svarta Flaggornas armé som kommer från ett område vid Afghanistan och Pakistan och bildar en stor arme och erövarar många länder och alla som inte konverterar till deras sataniska religion ska dödas. Även små detaljer som att han ska komma på en vit häst - i Bibeln nämns det också. Revelation 6:2

Nästa är Isa
- Islams falska Jesus som inte dog och återuppstod, är en profet och inte Gud och han återkommer till som en radikal Islamist och ska strida mot Kuffarna (jag tror det är kristna, eller alla icke muslimer)

Sist är Dajjal
- Enligt Islam en ond som påstår sig vara Jesus av Nazareths - Guds son. (dvs riktiga Jesus) och deras falska Isa-Jesus slaktar honom enligt Islam.

Svårt att skriva så de är intressant, se gärna videon.
Jag kommer nog mest få några elaka kommentarer som svar men de är ändå så pass intressant att det är värt ett försök.

Muhammad fick sitt budskap av Satan. https://youtu.be/OZKHmKalO4Y

Jag är själv kristen och Bibeln talar om en svår tid i slutet, alla ska hata oss för Jesus och det kommer vara en tid av svåra prövningar.
Min syn på saken;

Bibeln pekar tydligt ut vem/ vilka som är antikrist; judarna.

Desamma kapade tidigt islam. Muslimerna startade ett stort inbördeskrig efter Muhammeds död, och de hadither (berättelser som används för att tolka Koranen) som idag florerar är handplockade (eventuellt fabricerade) för att främja vissa inriktningar. Det anordnades enorma bokbål i den äldre muslimska världen.
Citera
2021-08-08, 16:35
Medlem
Citat:
Om vi utgår från de har rätt, så levererade inte Jesus budskapet. Han är inte ens Gud utan en prophet. Han fick allting bakvänt, speciellt i "end times" slut tiden.

Kristendomen berättar om en Antikrist som ska leda hela världen till en världsregering och "The Mark of the Beast" (Revelation 13:16-18).
Om du hade frågat Jesus själv om han är Gud så skulle du fått ett kategoriskt nej till svar. Hade Jesus på riktigt ansett sig själv vara Gud så hade detta viktiga faktum stått först i varje evangelium.
"End om times"-budskapet i kristendomen kommer inte från Jesus utan från Uppenbarelseboken.

Citat:
En tuff tid väntar för oss som är trogna Jesus Kristus. Vi kommer uppleva en förföljelse och förtryck som inte tidigare skådats. Men om vi håller ut och är trogna Gud så kommer vi bli räddade.
Om kristna blir "slängda till lejonen" i framtiden, bokstavligt eller bildligt så är det tack vare egen inkompetens och dysfunktionella idéer. De har själva försatt sig i denna situationen genom att ha en ideologi och tankesätt som inte fungerar.
Senast redigerad av larsjohansson 2021-08-08 kl. 16:39.
Citera
2021-08-08, 16:47
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Min syn på saken;

Bibeln pekar tydligt ut vem/ vilka som är antikrist; judarna.

Desamma kapade tidigt islam. Muslimerna startade ett stort inbördeskrig efter Muhammeds död, och de hadither (berättelser som används för att tolka Koranen) som idag florerar är handplockade (eventuellt fabricerade) för att främja vissa inriktningar. Det anordnades enorma bokbål i den äldre muslimska världen.

Synagogue of Satan.
De har Noahide Lagar som kommer allt närmare, men jag skulle ändå rekommendera dig att se videon i första inlägget. Och ha koll på vad som händer i Afghanistan nu när när US armé lämnar.

23,000 av deras Antikrist soldater finns i England och det är bara ett av många europeiska länder där massinvasion varit stor från muslimer, vi har många i Sverige också.
Se; https://ugetube.com/watch/army-of-jihadists-in-europe_l6baMIJXUafWyfp.html
Citera
2021-08-08, 17:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Synagogue of Satan.
De har Noahide Lagar som kommer allt närmare, men jag skulle ändå rekommendera dig att se videon i första inlägget. Och ha koll på vad som händer i Afghanistan nu när när US armé lämnar.

23,000 av deras Antikrist soldater finns i England och det är bara ett av många europeiska länder där massinvasion varit stor från muslimer, vi har många i Sverige också.
Se; https://ugetube.com/watch/army-of-jihadists-in-europe_l6baMIJXUafWyfp.html
Visst är islam ett problem, men islam är inte grundproblemet. Då jag har studerat islams historia har jag en annan syn på saken.

Vilka/ vad är antikrist?

"18Dear children, this is the last hour; and as you have heard that the antichrist is coming, even now many antichrists have come. This is how we know it is the last hour. 19They went out from us, but they did not really belong to us. For if they had belonged to us, they would have remained with us; but their going showed that none of them belonged to us."

"7Dear children, do not let anyone lead you astray. The one who does what is right is righteous, just as he is righteous. 8The one who does what is sinful is of the devil, because the devil has been sinning from the beginning. The reason the Son of God appeared was to destroy the devil’s work"

"11For this is the message you heard from the beginning: We should love one another. 12Do not be like Cain, who belonged to the evil one and murdered his brother. And why did he murder him? Because his own actions were evil and his brother’s were righteous. "

"2This is how you can recognize the Spirit of God: Every spirit that acknowledges that Jesus Christ has come in the flesh is from God, 3but every spirit that does not acknowledge Jesus is not from God. This is the spirit of the antichrist, which you have heard is coming and even now is already in the world."

Allt ur Johannes första brev. Det är tveklöst judarna Johannes syftar på.
Citera
2021-08-08, 17:17
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Visst är islam ett problem, men islam är inte grundproblemet. Då jag har studerat islams historia har jag en annan syn på saken.

Vilka/ vad är antikrist?

Antikrist är en sådan som #AskMeAboutJesus men Bibeln talar även om Antikrist förkroppsligad som en person. Den Messiahs som judarna nu väntar på, och även muslimerna.

Här förklaras det kort av en pastor jag tycker mycket om, om det inte startar direkt så är det 07:55 in i videon: https://youtu.be/nnPgCUhLTJE?t=474 håller du med?

Länk till 2 Thessalonians 2 som nämns.

Citat:
Allt ur Johannes första brev. Det är tveklöst judarna Johannes syftar på.
Jag vet att judarna, eller de som påstår sig vara judar är det största problemet, men jag tycker ändå du borde ta de 20 minuterna och lyssna på vad Islamisk Eskatologi säger.
Jag fann det väldigt intressant och de stärkte även min tro, om de nu är möjligt, men att det är den sanna tron.

Jag länkar en sista gång, de första 2 min kan hoppas över sedan blir det väldigt intressant direkt.
https://www.youtube.com/watch?v=-hkJKHhNqfc
Citera
2021-08-08, 17:21
Medlem
Citat:
Det finns kristna som sysslar med tveksamheter och muslimer och judar som menar att alla kristna är sådana. Ni är lika som bär.

Judar och muslimers går ut på att det är fel att tro att en historisk person är Gud själv och det kan jag hålla med om. Det är en absurd föreställning som inte fanns från början och som gör kristendomen svagare.

Föreställning om att person är människa och Gud samtidigt är ungefär som att tro att något kan vara en myra och elefant på en och samma gång. Det kanske fungerade i antiken när man trodde att Julius Cesar eller Alexander den Store också var gudomar.

Den ursprungliga föreställnignen om Jesus som "Guds son" var något i stil med att Jesus var en person som var adopterad av Gud och närmare Gud än andra människor.
Citera
2021-08-08, 17:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Antikrist är en sådan som #AskMeAboutJesus men Bibeln talar även om Antikrist förkroppsligad som en person. Den Messiahs som judarna nu väntar på, och även muslimerna.

Här förklaras det kort av en pastor jag tycker mycket om, om det inte startar direkt så är det 07:55 in i videon: https://youtu.be/nnPgCUhLTJE?t=474 håller du med?

Länk till 2 Thessalonians 2 som nämns.

Jag vet att judarna, eller de som påstår sig vara judar är det största problemet, men jag tycker ändå du borde ta de 20 minuterna och lyssna på vad Islamisk Eskatologi säger.
Jag fann det väldigt intressant och de stärkte även min tro, om de nu är möjligt, men att det är den sanna tron.

Jag länkar en sista gång, de första 2 min kan hoppas över sedan blir det väldigt intressant direkt.
https://www.youtube.com/watch?v=-hkJKHhNqfc
Nej, jag håller med dig om att etablerad islamsk eskatologi utmålar antikrist som Kristus- i stort. Detta pga hadither som lagts till medan andra hadither förbjöds och brändes under de stora islamska slagen om islams framtid.

En sak vill jag dock poängtera;
Även Bibeln säger att Jesus ska döda antikrist. Dvs det går inte att komma runt genom hadither att Jesus Kristus kommer "sist" och upprättar Guds rike på jorden.

Nej, inte alla som vägrar erkänna Jesus som Messias och Guds Son är antikrist eller antikrister. Eller "istället för Kristus". Jesus ger en liknelse här vid;

"37Slutligen sände han till dem sin son, ty han tänkte: 'De skola väl hava försyn för min son.' 38Men när vingårdsmännen fingo se hans son, sade de till varandra: 'Denne är arvingen; kom, låt oss dräpa honom, så få vi hans arv.' 39Och de togo fatt på honom och förde honom ut ur vingården och dräpte honom. 40När nu vingårdens herre kommer, vad skall han då göra med de vingårdsmännen?» 41De svarade honom: »Eftersom de hava illa gjort, skall han illa förgöra dem, och vingården skall han lämna åt andra vingårdsmän, som giva honom frukten, när tiden därtill är inne.»"
https://sv.bibelsite.com/swe/matthew/21.htm

Antikrister= istället för Kristus

Samma sak med den falske profeten. Han är inte vilken falsk profet som helst, utan han har två horn lika ett lamms. Två riken lika Jesu riken, dvs lika Juda och Josef/ Israels/ Efraim/ Jakob (nordliga riket, Israels hus, kallas dessa olika namn).
Citera
2021-08-08, 19:32
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Nej, jag håller med dig om att etablerad islamsk eskatologi utmålar antikrist som Kristus- i stort. Detta pga hadither som lagts till medan andra hadither förbjöds och brändes under de stora islamska slagen om islams framtid.

En sak vill jag dock poängtera;
Även Bibeln säger att Jesus ska döda antikrist. Dvs det går inte att komma runt genom hadither att Jesus Kristus kommer "sist" och upprättar Guds rike på jorden.

Nej, inte alla som vägrar erkänna Jesus som Messias och Guds Son är antikrist eller antikrister. Eller "istället för Kristus". Jesus ger en liknelse här vid;

"37Slutligen sände han till dem sin son, ty han tänkte: 'De skola väl hava försyn för min son.' 38Men när vingårdsmännen fingo se hans son, sade de till varandra: 'Denne är arvingen; kom, låt oss dräpa honom, så få vi hans arv.' 39Och de togo fatt på honom och förde honom ut ur vingården och dräpte honom. 40När nu vingårdens herre kommer, vad skall han då göra med de vingårdsmännen?» 41De svarade honom: »Eftersom de hava illa gjort, skall han illa förgöra dem, och vingården skall han lämna åt andra vingårdsmän, som giva honom frukten, när tiden därtill är inne.»"
https://sv.bibelsite.com/swe/matthew/21.htm

Antikrister= istället för Kristus

Samma sak med den falske profeten. Han är inte vilken falsk profet som helst, utan han har två horn lika ett lamms. Två riken lika Jesu riken, dvs lika Juda och Josef/ Israels/ Efraim/ Jakob (nordliga riket, Israels hus, kallas dessa olika namn).

Jag har svårt att förstå hur du argumenterar (beror på mig)
Antikrist är motståndare till Kristus men de är också en person som kommer skapa stor förstörelse i slutet av tiden, och vi är nära det nu.
Citera
2021-08-08, 19:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag har svårt att förstå hur du argumenterar (beror på mig)
Antikrist är motståndare till Kristus men de är också en person som kommer skapa stor förstörelse i slutet av tiden, och vi är nära det nu.
Det kan bero på att jag är otydlig.

I sak argumenterar jag inte emot att muslimernas (de flestas) messias är Bibelns antikrist (personen). Snarare argumenterar jag för att inte sammanblanda antikrist med islam och därmed förlora fokus på vad Bibeln säger om antikrister och antikrist.
Citera
2021-08-09, 12:50
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Det kan bero på att jag är otydlig.

I sak argumenterar jag inte emot att muslimernas (de flestas) messias är Bibelns antikrist (personen). Snarare argumenterar jag för att inte sammanblanda antikrist med islam och därmed förlora fokus på vad Bibeln säger om antikrister och antikrist.

Jaha nu förstår jag!
Det var främst en stor bekräftelse på vad Jesus sa till oss skulle ske innan hans återkomst är sant när jag fick se hur Islam gjort en satanisk kopia helt bakvänd där Antikrist är deras frälsare och vad de menar få de pratar om Jesus. (Issa i Islam)

Det är inte samma Jesus.

Jag tyckte de var extremt intressant men jag nördar in mig på vissa ämnen ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in