2021-08-09, 12:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
Jaha nu förstår jag!
Det var främst en stor bekräftelse på vad Jesus sa till oss skulle ske innan hans återkomst är sant när jag fick se hur Islam gjort en satanisk kopia helt bakvänd där Antikrist är deras frälsare och vad de menar få de pratar om Jesus. (Issa i Islam)

Det är inte samma Jesus.

Jag tyckte de var extremt intressant men jag nördar in mig på vissa ämnen ibland.
Som sagt;
Islam infiltrerades tidigt av judar och styrs av hadither.
Citera
2021-08-09, 13:07
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Som sagt;

Muhammad var förledd av Satan och demoner, jag har hittat två ställen i deras egna skrifter, Koranen där de säger att Satan kontrollerade honom utan att han var medveten om det.

Islam är en väldig sjuk religon, speciellt när man läser vad de faktiskt tror på.
Jag hatar inte muslimer (men tycker inte de hör hemma här i Europa) men de har blivit tvingade på det där, tills de blir en tradition de inte får lämna.
Citera
2021-08-09, 13:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Muhammad var förledd av Satan och demoner, jag har hittat två ställen i deras egna skrifter, Koranen där de säger att Satan kontrollerade honom utan att han var medveten om det.

Islam är en väldig sjuk religon, speciellt när man läser vad de faktiskt tror på.
Jag hatar inte muslimer (men tycker inte de hör hemma här i Europa) men de har blivit tvingade på det där, tills de blir en tradition de inte får lämna.
Ja, Koranen säger det själv.
Citera
2021-08-09, 13:12
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Som sagt;

Fast förstår vad du menar nu. De tror på samma gud och Judarna har använt sig av Muhammedaner mot oss kristna som de verkligen inte tycker om.

Här är vad Israeliska judar själva säger:
”Islam is born as an immitation of Judaism.” youtu.be/BIjTerIxLOE
Citera
2021-08-09, 13:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Fast förstår vad du menar nu. De tror på samma gud och Judarna har använt sig av Muhammedaner mot oss kristna som de verkligen inte tycker om.

Här är vad Israeliska judar själva säger:
”Islam is born as an immitation of Judaism.” youtu.be/BIjTerIxLOE
Det finns dock en tydlig skillnad mellan araberna (islam, Ismails ättlingar) och Esau/ Edom (judarna).

Gud har aldrig sagt att Han hatar Ismail, tvärtom har Gud varit med Ismail. Esaus ättlingar är där emot hatade av Gud.

Vi får se vart detta tar vägen. Somliga muslimer söker sig till kristna för att få en tydligare eskatologi.
Citera
2021-08-09, 15:29
Moderator
Sun Rulers avatar
Rensat massor med OT som inte har med trådens topic att göra. Den som fortsätter att föra tråden OT kommer varnas.
/Moderator
Citera
2021-08-10, 13:34
Medlem
Citat:
Islamisk eskatologi är en satanisk kopia av Kristendomen. Vår Antikrist är deras frälsare!
Bibelns Antikrist som kommer införa "Mark of the Beast" och leda världen under värsta sortens tyranni.

Enligt Islam så ska slutet vara med tre män som har stor betydelse enligt deras skrifter.
Al Mahdi väntar de på nu.
En krigare som ska tvinga hela världen under Islamiskt förtryck, de Svarta Flaggornas armé som kommer från ett område vid Afghanistan och Pakistan och bildar en stor arme och erövarar många länder och alla som inte konverterar till deras sataniska religion ska dödas. Även små detaljer som att han ska komma på en vit häst - i Bibeln nämns det också. Revelation 6:2

Nästa är Isa
- Islams falska Jesus som inte dog och återuppstod, är en profet och inte Gud och han återkommer till som en radikal Islamist och ska strida mot Kuffarna (jag tror det är kristna, eller alla icke muslimer)

Sist är Dajjal
- Enligt Islam en ond som påstår sig vara Jesus av Nazareths - Guds son. (dvs riktiga Jesus) och deras falska Isa-Jesus slaktar honom enligt Islam.

Om muslimerna påstår att det kommer en eller flera falsk profeter som säger sig vara Jesus så undrar jag hur du får det till att det är din riktige Jesus som de hatar?
Citera
2021-08-11, 07:07
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Om muslimerna påstår att det kommer en eller flera falsk profeter som säger sig vara Jesus så undrar jag hur du får det till att det är din riktige Jesus som de hatar?

Kolla videon i första inlägget istället de är enklare att förstå då.
Vid minut 13 berättar de om ”Issa” som är deras ”Jesus” och det är inte samma som riktiga Jesus Kristus. Han är den sista, deras Antikrist som de kallar Dajjal i islam.

Han säger vem han är och är ”Issa” som en radikal jihadist muslim slaktar vår Jesus enligt dem.

Synd så få verkar kollat för de är faktiskt intressant, eller är det en sådan sak som jag tycker är extremt intressant men nästan ingen annan.
Citera
2021-08-11, 07:11
Medlem
Citat:
Kolla videon i första inlägget istället de är enklare att förstå då.
Vid minut 13 berättar de om ”Issa” som är deras ”Jesus” och det är inte samma som riktiga Jesus Kristus. Han är den sista, deras Antikrist som de kallar Dajjal i islam.

Han säger vem han är och är ”Issa” som en radikal jihadist muslim slaktar vår Jesus enligt dem.

Synd så få verkar kollat för de är faktiskt intressant, eller är det en sådan sak som jag tycker är extremt intressant men nästan ingen annan.

Issa är ett annat namn för Jesus. Jesus hette knappast "Jesus" så som vi uttalar det utan man säger lite olika i olika länder. Originalnamnet för Jesus borde vara något i stil med Jeshua.
Citera
2021-08-11, 21:31
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Issa är ett annat namn för Jesus. Jesus hette knappast "Jesus" så som vi uttalar det utan man säger lite olika i olika länder. Originalnamnet för Jesus borde vara något i stil med Jeshua.

Men kolla på videon själv då och svara om "Issa" är samma som Jesus Kristus?

"det är ett annat namn för Jesus" de är klart jag förstår men de är en helt annan än Bibliska Jesus. Det är den sista som kommer enligt Islamisk Eskatologi är vår Jesus - I Islam Dajjal !

Netflix Versionen: (tror jag) https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-50691775
Citera
2021-08-12, 02:39
Medlem
Citat:
Men kolla på videon själv då och svara om "Issa" är samma som Jesus Kristus?

"det är ett annat namn för Jesus" de är klart jag förstår men de är en helt annan än Bibliska Jesus. Det är den sista som kommer enligt Islamisk Eskatologi är vår Jesus - I Islam Dajjal !

Netflix Versionen: (tror jag) https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-50691775

Är det inte mer troligt att denna Issa ska vara i konflikt med någon falsk profet än att det är din version av Jesus som den kommer vara i konflikt med?
Senast redigerad av larsjohansson 2021-08-12 kl. 02:41.
Citera
2021-08-20, 05:14
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Är det inte mer troligt att denna Issa ska vara i konflikt med någon falsk profet än att det är din version av Jesus som den kommer vara i konflikt med?

Lyssna från 17:45 https://youtu.be/-hkJKHhNqfc?t=1065 (jag har fått bekräftat från muslimer att det stämmer).

Sist är "Dajjal" i Islam som påstår sig vara Jesus, Guds son, vår frälsare, Jesus Kristus.
Blev fascinerad av hur de kopierat Bibeln men gjort det tvärtom, eller hur man säger.
Senast redigerad av dufrianord 2021-08-20 kl. 05:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in