Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Vad är partiskt? Nu får du specificera din anklagelse.
1. Ebba frågar om hon får röja sly
Det är de överens om, att hon fått tillstånd till att röja sly. Inte partiskt.
2. Esbjörn godkänner
Också det här är de överens om, enligt polisförhöret. Inte partiskt.
3. Ebba röjer sly och små bäbis-träd
Nåja, Ebba röjde personligen ingenting vad vi vet, utan det var på hennes uppdrag det röjdes. Det avverkades några ungträd i samband med röjningarna. Ska man räkna de till sly eller inte? Kan alltid diskuteras, jag kallade de för bäbis-träd, för den där storleken av träd är av ointresse inom skogsindustrin. Det är sådana man gallrar bort och flisar upp på plats.
Men jag nämnde ändå träd och skilde det från sly (vilket hon fick tillstånd för), så inte en partisk punkt.
4. Tidningen intervjuar Matz och Esbjörn om den nu påstått olovliga trädskövlingen
De påstod i tidningen "olovligen sågat ned ett stort antal träd", så inte är det här en partisk punkt.
5. Det lämnas in en polisanmälan om olovlig trädskövling
Här fick jag det fel. De polisanmälde för skadegörelse. Men anser du att det blev en partisk punkt för det?
6. Esbjörn berättar att röjningen var till viss del godkänd av honom
Orkar inte ens leta upp den här bilagan, men att fallet blev nedlagt utgick från Esbjörns slygodkännande. Inte partiskt.
7. Esbjörns ombud i fastighetsaffären blir förvånad över att Esbjörn inte rådgjort med honom innan förhöret
Om jag minns rätt, så visste Binninge inte om att Esbjörn blivit förhörd av polisen eller att han skulle bli det.
8. Fallet läggs ner
Det lades väl ner? Så hur kan det här vara partiskt?
Jag bryr mig faktiskt inte nämnvärt om tidslinjen. Den är ju ett icke dokument. Men de som gillar den kan väl leka med dem. Bara den inte används som bevis när någon diskuterar med mig.
Men du Fnirp ska ha heder av att du alltid motiverar och håller god ton. Jag tycker du skriver intressanta inlägg och jag tänker ofta att jag ska svara på fler än jag gör. Du är ingen Ebbaist, du tycker bara att Ebba ska ha huset. En helt annan sak.
Men here we go,
1, Ebba frågar om hon får röja lite vid vägen.
2, Esbjörn säger Ja, men säger inga träd och ni får bara ta bort dött.
3, Ebba med vänner och familj röjer långt mera än vad som var överenskommet. De väljer dessutom att avverka ungträden på ett fult och konstigt sätt. Lämnar kvar väldigt långa stubbar. De slänger skrot de inte fått lov att slänga. Och de tar sig för att kladda faluröfärg på ett stort antal träd.
4, Skövling kanske är överdrivet. Även om jag använt ordet själv. ( ibland använder jag förstärkande ord). Men dock har Ebba med anhang begått kraftiga övertramp. Se punk 3.
5, Att det polisanmäls som skadegörelse tycker jag är helt rimligt. En granne sågade ner ett träd i min trädgård en gång. Jag blev fly förbannad. Dock polisanmälde jag inte. Men jag hade gjort det om vi låg i juridisk tvist.
6, Esbjörn säger att han godkänt att de röjde lite uppe vid vägen vid tomtgränsen.
7, Det skulle nog de flesta juridiska ombud bli. I synnerhet om låg i twist angående samma ärenden.
8, Helt rätt att fallet läggs ner. Slarvigt polisarbete tycker jag. Jag tycker att Ebba tog sig friheter hon inte hade. I synnerhet som hon inte hade kontraktet på huset.