2021-08-08, 15:23
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Gi faen i å diskutere wiborgsaken i denne tråden, lag en egen tråd!

Det er stille omkring Hagen-saken i media om dagen. I mangel på noe annet, så kan vel Wiborg-saken diskuteres, siden det kan være slik at TH er involvert på noe vis. Bedre det enn at tråden dør ut.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-08-08 kl. 15:46.
Citera
2021-08-08, 15:35
Medlem
Citat:
Noen som virkelig tror de ville brukt så mye ressurser på denne saken om de trodde en 70-åring og et par andre stod bak? Styrte haris Hrenovica etterforskningen bevisst i feil retning?

Spm 1: Ja
Spm 2: Nei
Citera
2021-08-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er stille omkring Hagen-saken i media om dagen. I mangel på noe annet, så kan vel Wiborg-saken diskuteres, siden det kan være slik at TH er involvert på noe vis. Bedre det enn at tråden dør ut.

Ja, det ville være trist hvis tråden dør ut. Det med Wiborg er interessant. Jeg så programmet på youtube.
Citera
2021-08-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Gode refleksjoner! Wiborg anmeldte flere ganger innbrudd i huset, men Aftenpostens journalister ( som fikk SKUP prisen for avsløringene om Gardermoen...) fikk ikke engang tilgang til anmeldelsene. På PM fikk jeg i går også informasjon som antyder at mannen bak den første Brennpunkt dokumentaren om Wiborg og forfatter av en kritisk bok om Gardermoen, også ble truet.

Ja. Det er gode poenger.

Sterke personangrep mot kritikere av prosessen som flyttet hovedflyplassen fra Hurum til Gardermoen, nærmest som et politisk kupp basert på manipulerte værdata, tyder på at det ligger ubehagelige og, for enkelte, skadelige fakta skjult her.

Citat:

Jeg synes vi må tåle at uklarheter rundt Wiborgs uventede (men for Gardermoen-forkjemperne svært beleielige) dødsfall blir tatt opp i tråden.

Tom Hagen hadde tette kontakter med AP lokalt. Omtalt som en av Hagens aller nærmeste venner var mangeårig fylkesordfører (1992 - 2003) i Akershus, RK. RK representerte AP. Hagens aller nærmeste venn var altså meget sentralt plassert under flyplassaken. Uten at det behøver å bety noe spesielt.

RK døde etter kort tids sykdom, bare ett par måneder før Hagen ble pågrepet i april 2020.

Vennskapet mellom Hagen og RK har vært lite omtalt i tråden.
Citera
2021-08-08, 15:53
Medlem
tjallabaiss avatar
Citat:
Du har rett. Måten han ordla seg på, fikk meg til å misforstå.
Når det gjelder de klarsynte, så legger jeg ikke vekt på det, men hva som ellers kommer fram i den dokumentaren som heter fornemmelse for mord.
Ellers er dine innlegg litt forvirrede, ihvertfall omkring denne Wiborg-saken. Får ikke helt klarhet i hva du mener, om han begikk selvmord, eller om han ble drept.

jeg heller nok mest mot selvmord eller en ulykke, men om det nå skulle være slik at han ble tatt av dage så vil en kobling til Hagen saken være meget interessant. Dette i og med at Hagen hadde mye å tjene på gardermoenutbygging, har/hadde gode kontakter m AP politikere, og, som han iallefall truet med, hadde kjennskaper som kunne få en person til å forsvinne.
Citera
2021-08-08, 16:47
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais
jeg heller nok mest mot selvmord eller en ulykke, men om det nå skulle være slik at han ble tatt av dage så vil en kobling til Hagen saken være meget interessant. Dette i og med at Hagen hadde mye å tjene på gardermoenutbygging, har/hadde gode kontakter m AP politikere, og, som han iallefall truet med, hadde kjennskaper som kunne få en person til å forsvinne.

Det kan vi være enig i.
Citera
2021-08-08, 16:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes vi må tåle at uklarheter rundt Wiborgs uventede (men for Gardermoen-forkjemperne svært beleielige) dødsfall blir tatt opp i tråden.

Tom Hagen hadde tette kontakter med AP lokalt. Omtalt som en av Hagens aller nærmeste venner var mangeårig fylkesordfører (1992 - 2003) i Akershus, RK. RK representerte AP. Hagens aller nærmeste venn var altså meget sentralt plassert under flyplassaken. Uten at det behøver å bety noe spesielt.

RK døde etter kort tids sykdom, bare ett par måneder før Hagen ble pågrepet i april 2020.

Vennskapet mellom Hagen og RK har vært lite omtalt i tråden.

Det er kanskje mest interessant å diskutere THs koblinger til forvaltning og politikk generelt.
Selvsagt, hvis navnet til TH har noen direkte koblinger til valget av Gardermoen som hovedflyplass,
er dette interessant.

Ser forøvrig at koblingen RK og TH er blitt googlet endel.

Ser også en sak fra 2004 hvor en ansatt hos TH som også var høyt i AP, lobbet
inn en avtale om at fylkeskommunen skulle leie bygg av TH fremfor å bygge
og drifte sine egne. Dette gjaldt en videregående skole i Lørenskog.
Citera
2021-08-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er kanskje mest interessant å diskutere THs koblinger til forvaltning og politikk generelt.
Selvsagt, hvis navnet til TH har noen direkte koblinger til valget av Gardermoen som hovedflyplass,
er dette interessant.

Ser forøvrig at koblingen RK og TH er blitt googlet endel.

Ser også en sak fra 2004 hvor en ansatt hos TH som også var høyt i AP, lobbet
inn en avtale om at fylkeskommunen skulle leie bygg av TH fremfor å bygge
og drifte sine egne. Dette gjaldt en videregående skole i Lørenskog.

Nei, jeg vet ikke om Hagen har hatt, eller har, noen spesielt nære forbindelser innenfor politikk og forvaltning bortsett fra RK. Bekjentskaper som muligens kunne blitt utnyttet i en slags vennskapskorrupsjon. Jeg ser ikke for meg Hagen selv som noen sosial vinner og relasjonsbygger. Men han kan ha venner med slike egenskaper.

Det har vært skrevet bøker om Gardermoen- og Wiborgsaken. Det finnes folk som har gransket disse sakene grundig og i dybden. Om det finnes linker til Tom Hagen i saksopplysningene, må de som kjenner sakene varsle ifra. Hvis de tør da. Folk har opplevd å bli truet.

For utenforstående, som meg, er det bare noen få ytre sammenfall det er mulig å peke ut. Som at dødsfallet til Wiborg skjedde under uklare omstendigheter, og i samme tidsperiode som TH var sykemeldt og ute av stand til å skjøtte forretningene sine selv.

At TH var i ubalanse i denne perioden. Det var ekteskapsproblemer. Det ble skrevet ny ektepakt. Det er pistolhistorier om TH. Det var mye stress i forbindelse med OL på Lillehammer. Det skal ha vært sjalusi-episoder. TH skal ha en "lav tersker for trusler og vold". Eiendomsinvesteringene hans skal ha ført til likviditetsproblemer. Osv osv. I 1994 var det trøbbel over hele fjøla.

Jeg vet ikke mer enn jeg har lest meg til gjennom mediene. Jeg har ikke noe å bidra med. Utover enkle generelle betraktninger som ovenfor.
Citera
2021-08-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hvis hettemannen er med på dette, har han selvfølgelig tenkt ut en potensiell forklaring først. Jeg mener å ha lest at han bodde i nærheten av Hagen og ikke er ung, mellom 50-60 år, og tenker derfor heller at, med tanke på den enorme oppmerksomheten saken har fått, at han har ventet så lenge han følte for og så videoen av seg selv og at han da visste at dette ikke var noe farlig å melde seg - vi ser uansett ikke hele ruten han går. Politiet presset hardt for å finne ut av hvem denne personen var og han la også frem bevis av noe slag uten at jeg vet om det er helt dekkende. Han kan jo ha lagt fra seg eventuell telefon et sted og gått videre og så hentet den igjen hvis han for eksempel ikke ville bli tatt for å ha vært helt innpå Hagen-huset. Jeg tror alle hettemennene er involvert. De trenger heller ikke vite om hverandre. Jeg tenker i verste fall at AEH kan ha vært oppbevart der han bor og at han stod vakt slik at ingen kjørte forbi et sted eller folk gikk forbi da hun ble fraktet inn i en garasje i et hus. Bare mine tanker. Han går jo forbi der akkurat idet AEH forsvinner. Ble han i det hele tatt gjenkjent av noen eller meldte han seg selv til politiet? Men så var det de vitnene som så AEH bli fraktet vekk i bil da. Jeg tror egentlig mest på den historien om at hun er kjørt vekk i bil da hettemennene ved Futurum er beskrevet som å ha samme utseende som de som satt foran i bilen de 2 eldre damene hadde sett. Politiet har kun fokus på å løse kryptosporet virker det som, så dette kan ta tid.

Ufattelig for meg at politiet ikke prøver å finne denne bmw x3. Mulig den ikke har med saken å gjøre, men uansett.., så lenge vi ikke veit hvilken bil dette var, hvem kjørte, hvem satt i baksetet å hva var formålet med turen..så er jo dette helt åpent. Observasjonen(e) var merkelig, å vitnene virker for meg troverdige. Den ene dama hadde også laget ett internt notat på jobben sin om dette, da hu var på jobb da hun observerte. I følge vitnet: Plommerød x3 med stor blank prydende grill, og hvitt / grått påfyllingslokk. Ok, opplysningene sier meg følgende: Det er en plommerød bmw x3, facelift, 2017 eller nyere (eldre x3 har en annen grill), og bilen har ett meget spesielt x-drive påfyllingslokk. Det er ytterst få bmw x3 i Norge med denne kombo. Vi snakker antagelig om under 30 biler. Bmw Norge finner denne bilen lett som bare det dersom de ønsker å finne den. Se bilde, dette lokket er det ikke mange plommerøde x3 nyere en 2017 som har https://imgur.com/a/zUOERAw
Citera
2021-08-08, 20:11
Medlem
tjallabaiss avatar
Citat:
Du har rett. Måten han ordla seg på, fikk meg til å misforstå.
Når det gjelder de klarsynte, så legger jeg ikke vekt på det, men hva som ellers kommer fram i den dokumentaren som heter fornemmelse for mord.
Ellers er dine innlegg litt forvirrede, ihvertfall omkring denne Wiborg-saken. Får ikke helt klarhet i hva du mener, om han begikk selvmord, eller om han ble drept.

Se også intervjuet med vitnet: https://www.youtube.com/watch?v=EhqU63HMODA
ser ut som eg god del av TVN dokumentaren ligger på youtube under "mannen som falt"
Citera
2021-08-08, 21:42
Medlem
Citat:

Der er ytringsfrihed her i forumet, som alle andre steder, og det er yderst relevant at diskutere, et muligt skærings-
punkt/sammenfald, mellem disse to dødsfald. Er det måske sådan, at balderne brænder, og du begynder
at få kolde fødder?
Senast redigerad av Mephistofiles 2021-08-08 kl. 21:53.
Citera
2021-08-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mephistofiles
Der er ytringsfrihed her i forumet, som alle andre steder, og det er yderst relevant at diskutere, et muligt skærings-
punkt/sammenfald, mellem disse to dødsfald. Er det måske sådan, at balderne brænder, og du begynder
at få kolde fødder?

OK, folkens da er fellesferien over, og hele etterforskningsgjengen som gjennom kløktig lobbying og PR-arbeid greide å karre seg til enda en sommerferie før gruppen blir oppløst må nå produsere noen skikkelige medieoppslag, som fører til at Norge tror og tenker at de har gjort jobben sin.

Hva tror dere kommer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in