Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Det er kanskje mest interessant å diskutere THs koblinger til forvaltning og politikk generelt.
Selvsagt, hvis navnet til TH har noen direkte koblinger til valget av Gardermoen som hovedflyplass,
er dette interessant.
Ser forøvrig at koblingen RK og TH er blitt googlet endel.
Ser også en sak fra 2004 hvor en ansatt hos TH som også var høyt i AP, lobbet
inn en avtale om at fylkeskommunen skulle leie bygg av TH fremfor å bygge
og drifte sine egne. Dette gjaldt en videregående skole i Lørenskog.
Nei, jeg vet ikke om Hagen har hatt, eller har, noen spesielt nære forbindelser innenfor politikk og forvaltning bortsett fra RK. Bekjentskaper som muligens kunne blitt utnyttet i en slags vennskapskorrupsjon. Jeg ser ikke for meg Hagen selv som noen sosial vinner og relasjonsbygger. Men han kan ha venner med slike egenskaper.
Det har vært skrevet bøker om Gardermoen- og Wiborgsaken. Det finnes folk som har gransket disse sakene grundig og i dybden. Om det finnes linker til Tom Hagen i saksopplysningene, må de som kjenner sakene varsle ifra. Hvis de tør da. Folk har opplevd å bli truet.
For utenforstående, som meg, er det bare noen få ytre sammenfall det er mulig å peke ut. Som at dødsfallet til Wiborg skjedde under uklare omstendigheter, og i samme tidsperiode som TH var sykemeldt og ute av stand til å skjøtte forretningene sine selv.
At TH var i ubalanse i denne perioden. Det var ekteskapsproblemer. Det ble skrevet ny ektepakt. Det er pistolhistorier om TH. Det var mye stress i forbindelse med OL på Lillehammer. Det skal ha vært sjalusi-episoder. TH skal ha en "lav tersker for trusler og vold". Eiendomsinvesteringene hans skal ha ført til likviditetsproblemer. Osv osv. I 1994 var det trøbbel over hele fjøla.
Jeg vet ikke mer enn jeg har lest meg til gjennom mediene. Jeg har ikke noe å bidra med. Utover enkle generelle betraktninger som ovenfor.