Citat:
Ursprungligen postat av
M.Labingi
Jag är öppen, till skillnad från dig.
Kan du då vara öppen med att du är antivit istället för att kalla dig själv något annat?
Citat:
Ursprungligen postat av
M.Labingi
Som jag sagt, jag känner en värme inombords varje gång jag ser vita och färgade barn leka tillsammans, eller när jag ser en vit och POC gå hand i hand, eftersom jag vet om att det bidrar till att minska främlingsfientligheten. Men det innebär inte att jag exempelvis vill förbjuda dig från att ha en vit flickvän (det har aldrig heller hänt i historien, att någon förbjudit människor att bilda familj med personer från sin egna etniska grupp).
Citat:
Ursprungligen postat av
M.Labingi
Ifall svenskar om 2000 år kanske är lite mer bruna innebär det inte att Sverige gått under eller att det har blivit folkmord. Det innebär att människor frivilligt valt att älska varandra.
Jag har hållit på och pratat, debatterat och diskuterat med antivita som dig i 15 år. Både på sociala medier, forum men främst IRL. Jag har studerat genusvetenskap och feminism på universitetet. Pratat med professorer, diskuterat med studentvänner till höger och vänster, och många av dem är jag god vän med idag. Jag har sett och hört allt redan.
Det du skriver här, det är inget nytt för mig, jag har sett samma texter ifrån andra säkert 8436 gånger tidigare. När man har mycket erfarenhet så börjar man tillslut se mönster. Man känner igen argumenten, kontexten, vart de kommer ifrån, vart det hamnar.
Dessa argument du kommer med nu, har jag kategoriserat som det "liberala" antivita argumentet. Den antivita vill vädja till frihet. Att man "bara" önskar frihet för individer att "göra som de vill". Att du inte är någon som vill stoppa eller tvinga någon till något. I samband med detta lägger du energi på att måla upp dig själv som en sån där mysig person som går runt med ett snällt och lugnt sinnesstilltånd som bara går på promenad och ser några ungar som leker i en sandlåda tillsammans. Och det får dig att le lite smått. How cute.
I och med att jag sett detta förr, och jag känner väl till den antivita mentalitet som du ger uttryck för. Likt en gammal schackspelare så ser jag mönster, vad dina drag kommer leda till, 10 steg innan det sker. Jag
vet att du inte är för frihet. Du kallar det bara "frihet" när ting går i den riktning som du vill.
Detta är en faktor som spelar in, i att jag vet att du inte är ärlig. Du kan släppa frihetsargumentet, för det är inget du är konsistent med. Om du vill köra detta drag, så kommer du hamna i schackmatt, och därefter försöka byta argument som de flesta gör som blir låsta. Men jag är inte den som accepterar att man plötsligt börjar prata om annat och byta argument, jag håller dig låst till dina egna ord.
Citat:
Ursprungligen postat av
M.Labingi
Min aktivism är inte proaktiv, utan reaktiv. Jag försöker förhindra framtida folkmord, inte orsaka dem. Min aktivism är baserad på kärlek.
Ok, det är så du ser det.
Om du undrar vad jag tänker om min aktivism så är mitt svar:
Min aktivism är inte proaktiv, utan reaktiv. Jag försöker förhindra framtida folkmord, inte orsaka dem. Min aktivism är baserad på kärlek.