Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Men varför envisas folk med att nämna henne då? varken hon eller pappan har något med detta att göra punkt slut,
I början av tråden uppfattades bilbranden som en separat händelse. Skotten i Luleå hade ju larmats till polis kl 22.18 den 30 juli och den bil som farit iväg i hög fart på Buddbyvägen utanför Boden ringdes in kl 03.17 den 31 juli. Det var alltså fyra timmars skillnad och 40 kilometers avstånd mellan incidenterna.
Eftersom jag (och flera med mig) tror att Frida inte alls mördades av någon Simon, 32, utan av ett gäng outcasts från den somaliska grupperingen FLG (även kallat "Shottaz Yngre") i Rinkeby är denna bils samröre med mordet av intresse.
Att bilen definitivt hade med mordet att göra blev klart (åtminstone för mig) då man kunde konstatera att den (en Volvo V50 från 2008) ägdes av en 60-årig kvinna med samma efternamn som den häktade 32-åringen; och att denna kvinna - efter visst studium av hennes Facebook - kunde konstateras vara 32-åringens mor.
Det finns givetvis inget självändamål att peka ut Simons mor och det är ingen som tror att hon har med Fridas död att göra, men att det var just hon som ägde bilen var viktigt eftersom den då kunde kopplas till mordet genom att den nyttjats av hennes son i samband med händelserna förra helgen.
Att det var just denna bil gjorde att polisen redan på morgonen den 31 juli kunde gripa Simon i Luleå. Att bilen stod just där leder dessutom till slutsatsen att det måste vara fler personer inblandade i mordet än bara Simon.
En 25-årig svensk tjej sköts ihjäl en vacker sommarkväll vid en norrbottnisk badsjö. Vad hon än har gjort (och det tycks ju vara en del), så förtjänade hon inte detta oblida öde.
Enligt min mening går hennes mördare fortfarande fria - och detta är åtminstone för mig en betydligt större skandal än att den person som ägde ett av de fordon som användes vid mordet får sitt namn omnämnt för att händelsekedjan ska kunna fastställas.