2021-08-08, 11:35
  #2881
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Koks är kokain, brunt är rökheroin.

Brunt är hasch
Citera
2021-08-08, 11:36
  #2882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Två bilar for iväg mot nordväst i riktning Boden och Buddeby, där den utbrända bilen hittades. Jag tror att GMarna tog den en av bilarna efter att ha tuttat på den andra, som tillhörde Simons mamma, men som var avställd.

mycket som är märkligt i detta fall

tydligen så var det en polisbil på väg till ett inbrott/inbrottsförsök som upptäckte den brinnande bilen men mötte ingen bil på väg dit?

så antingen hann den andra bilen tillbaka till boden innan poliserna lämnade boden eller så åkte den någon annan väg?

undrar också om någon bil blev fotad av någon fartkamera efter väg 97 under kvällen/natten? iofs finns det väl fler vägar till boden från luleå?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3jax8X/har-finns-norrbottens-varsta-fartsyndare
Citera
2021-08-08, 11:40
  #2883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
mycket som är märkligt i detta fall

tydligen så var det en polisbil på väg till ett inbrott/inbrottsförsök som upptäckte den brinnande bilen men mötte ingen bil på väg dit?

så antingen hann den andra bilen tillbaka till boden innan poliserna lämnade boden eller så åkte den någon annan väg?

undrar också om någon bil blev fotad av någon fartkamera efter väg 97 under kvällen/natten? iofs finns det väl fler vägar till boden från luleå?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3jax8X/har-finns-norrbottens-varsta-fartsyndare


Hela 97an håller på att bli ombyggd för tillfället. Därför så är alla fartkameror borttagna efter den vägen.

Stämmer kopplingen mellan mordet och bilbranden så är det nog störst sannolikhet att dom tagit 97an då det är snabbaste vägen från Tuna/Notviken där mordet skedde.

Finns en annan bakväg via Avan som också går att ta, men då kommer du in i Boden på motsatt sida av Buddbyn och måste köra genom hela staden för att ta dig dit.
Citera
2021-08-08, 11:48
  #2884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tittut14
Absolut, ditt resonemang, din spekulation köper jag. Men att spinna vidare på familjen, börja hålla koll på om familjen fortfarande är vän med honom osv. Det är inte att spekulera. Det är ren nyfikenhet.

En sådan här tragisk händelse väcker nyfikenhet, spekulationer, det är normalt. Men vissa människor gottar sej i andra människors olycka. Sådana människor ger mej obehag. Jag vet att detta är ett forum för spekulationer. Men som vuxen kan man tänka sej för lite innan man skriver. Man kan ju försöka sätta sej in i de anhörigas situation. Om det var mitt barn, syster, bror osv....

Jag älskar att spekulera, diskutera men för den skull kliver jag inte över alla gränser av nyfikenhet....
Du har så rätt. Den här tråden tar verkligen priset när det kommer till nyfikenhet, irrelevans osv. Det har snackats om allt ifrån BO:S ursprung, hennes döda pappa, SV:s föräldrar har dragits in i smutsen fastän dom inte har något med saken att göra. Att snoka om familjens eventuella relation med honom efter det inträffade det är inte snällt gjort mot varken SV eller dom själva. Nog för att nyfikenhet är en del av Flashback men den här tråden har spårat ur sedan länge.
Citera
2021-08-08, 12:03
  #2885
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
mycket som är märkligt i detta fall

tydligen så var det en polisbil på väg till ett inbrott/inbrottsförsök som upptäckte den brinnande bilen men mötte ingen bil på väg dit?

så antingen hann den andra bilen tillbaka till boden innan poliserna lämnade boden eller så åkte den någon annan väg?

undrar också om någon bil blev fotad av någon fartkamera efter väg 97 under kvällen/natten? iofs finns det väl fler vägar till boden från luleå?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3jax8X/har-finns-norrbottens-varsta-fartsyndare

Inget inbrott. Så här stod det i NSD på morgonen lördagen den 31 juli (dagen efter mordet):

Citat:
Klockan 03.17 natten mot lördag larmar polisen SOS om en brinnande bil på en skogsbilväg vid Åträsket utanför Boden. På samma väg har en bil setts köra i mycket hög fart.

– Vi fick påringning om någon bil som körde jättefort. Vi var ganska nära och borde ha mött den bilen, men hittade den inte. I samband med det så ser man en bil som brinner, säger polisens RLC–befäl Björn Pettersson.

Polisen kommer upprätta en anmälan om skadegörelse genom brand.

– Om bilen som lämnade i hög hastighet har något med det vet vi inte i nuläget, säger Björn Pettersson.
Åträsket ligger invid Buddbyn och poliserna kom farande upp från Luleå längs med riksväg 97 efter att ha fått ett larm om den snabba bilen. Poliserna tycks ha utgått ifrån att denna bil skulle färdas tillbaka längs med 97:an och uttrycker förvåning över att de inte möter den. Men jag tror att denna bil inte alls var på väg mot Luleå utan vek av på riksväg 356 utanför Boden för vidare färd över Arvidsjaur, E45 och därefter Borlänge.

Den snabba bilen och den brinnande Volvon var de två bilar som lämnade Notviken mot nordväst efter skotten. I dessa bilar satt somalierna. Efter att ha tuttat på Volvon packade de in sig i den snabba bilen och begav sig därifrån.
__________________
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-08-08 kl. 12:10.
Citera
2021-08-08, 12:41
  #2886
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Han ger inte intrycket av att kunna langa upp 50-100 000 kronor kontant på ett bräde.

Tror visserligen inte att Simon betalat någon annan för mordet, men har man lyckats köpa en lägenhet i Luleå (25.000kr/kvm i snitt) och även tagit certifikat för segelflyg + alla flygtimmar och underhåll så har man nog råd att hosta upp 50-100k om det skulle behövas.

Även om han hamnat snett verkar han ändå haft en okej ekonomi eller ett sätt att få in pengar på.
Citera
2021-08-08, 12:47
  #2887
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Tror visserligen inte att Simon betalat någon annan för mordet, men har man lyckats köpa en lägenhet i Luleå (25.000kr/kvm i snitt) och även tagit certifikat för segelflyg + alla flygtimmar och underhåll så har man nog råd att hosta upp 50-100k om det skulle behövas.

Även om han hamnat snett verkar han ändå haft en okej ekonomi eller ett sätt att få in pengar på.

Lägenhet och certet för skärmflygning har han knappast betalat kontant. Kanske inte ens själv heller - jag ser föräldrarnas hand där bakom. Precis som att morsan hans låter honom köra runt i hennes Volvo V50 från 2008.
Citera
2021-08-08, 13:16
  #2888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Lägenhet och certet för skärmflygning har han knappast betalat kontant. Kanske inte ens själv heller - jag ser föräldrarnas hand där bakom. Precis som att morsan hans låter honom köra runt i hennes Volvo V50 från 2008.
Nog för att SV verkar söndercurlad men dra inte in mamman i det här. Hon har inget med fallet att göra.
Citera
2021-08-08, 13:20
  #2889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nog för att SV verkar söndercurlad men dra inte in mamman i det här. Hon har inget med fallet att göra.

Det har hon väl - om det är hennes bil.
Citera
2021-08-08, 13:24
  #2890
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Det har hon väl - om det är hennes bil.
Och hur skulle hon ha vetat vad som var på gång menar du?
Citera
2021-08-08, 13:29
  #2891
Medlem
Har någon kommit på vilken shottaz medlem som är efterlyst för mordet?
Citera
2021-08-08, 13:34
  #2892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Och hur skulle hon ha vetat vad som var på gång menar du?

Varför behöver hon veta det?
Hon blev väl varse efteråt om inte annat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in