2021-08-08, 15:30
  #11545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Breivik kommer aldrig att släppas ut, men MJ kommer att släppas. Det är dock inte säkert att han, om han efter sin frigivning hitta en ny partner, kommer att utsätta någon annan för våld. Personer som MJ brukar oftast lugna ner sig när de blir äldre.

18 år är en rätt lång tid. Det kommer finnas människor som var för unga för att komma ihåg hans pojkstreck så nya offer kommer tyvärr att finnas tillhands.

Att han skulle lugna sig köper jag inte. Han kommer fortfarande vara samma cp som ursäktas. Hans offer får dock skylla sig själva.
Citera
2021-08-08, 15:38
  #11546
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
18 år är en rätt lång tid. Det kommer finnas människor som var för unga för att komma ihåg hans pojkstreck så nya offer kommer tyvärr att finnas tillhands.

Att han skulle lugna sig köper jag inte. Han kommer fortfarande vara samma cp som ursäktas. Hans offer får dock skylla sig själva.

Fast det ÄR ingen som ursäktar honom. Det är få brottslingar som är så hatade, om man läser på nätet i alla fall. För den skull måste man få säga, att kvinnor måste bli mer klarsynta, vaksamma och streetwise. Vi ÄR ju svagare än män (i detta fallet var dessutom nästan alla män också svagare), och därför måste vi vara om oss och kring oss. Lärde inte din mamma dig det?
Citera
2021-08-08, 15:42
  #11547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det ÄR ingen som ursäktar honom. Det är få brottslingar som är så hatade, om man läser på nätet i alla fall. För den skull måste man få säga, att kvinnor måste bli mer klarsynta, vaksamma och streetwise. Vi ÄR ju svagare än män (i detta fallet var dessutom nästan alla män också svagare), och därför måste vi vara om oss och kring oss. Lärde inte din mamma dig det?

Hade jag dejtat hade min mamma blivit svartsjuk och kastat ut mig. Men jag är i alla fall medveten om att män är kapabla till att döda kvinnor, det var nog Lotta också, just därför hon till en början försökte vara honom till lags och sen på ett så diskret sätt som möjligt distansera sig från honom.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2021-08-08 kl. 15:57.
Citera
2021-08-08, 15:59
  #11548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det har gått fem år, så om 13 år redan! (Häktestiden räknas ju in.) De som sköter sig i fängelset får dessutom ofta villkorlig frigivning efter 2/3 av strafftiden, vilket skulle innebära om 18 - 5 - 6 = om 7 år, men det gör nog inte han...

Ja det är ju ännu bättre, inte ska den stackars lille avvisade gossen sitta ensam och rädd i fängelse, snyft snyft.

Ibland undrar jag vad dessa människor ska göra när de väl blir utsläppta. Ska de leva under skyddad identitet och utgöra en fara för andra? eller ska de försöka att leva normala liv när alla vet vad de gjort? Är det plastikkirurgi som gäller då?
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2021-08-08 kl. 16:09.
Citera
2021-08-08, 20:45
  #11549
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nu är ju mannen inte oskyldig så jag förstår ärligt talat inte ditt vurmande för att låta honom, och andra som honom leva.

Det bästa vore riktig livstid. Det är ett mycket värre straff för MJ att få sitta 50-60 år i fängelse än att få dödsstraff.

En normal kvinna borde förstå att om man väljer en välklädd, välutbildad, icke tatuerad normalbyggd man, med jobb och egen lägenhet, så torde risken för att bli misshandlad vara 1 miljon gånger mindre än om man väljer ett aggressivt muskelberg med beteendestörning och misshandelsdomar i bagaget. Men det är väl inte lika spännande förstås...
Citera
2021-08-08, 20:50
  #11550
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Som jag ser det så riskerar man alltid att bli misshandlad om man väljer att släppa en man in på livet.
De behöver liksom inte vara kåkfarare eller missbrukare av anabola.
Det räcker att med att de tycker kvinnan får skylla sig själv att han slår henne.

Man måste komma ihåg att män alltid är oärliga när de vill få omkull en.

Lustigt, jag har varit tillsammans med olika kvinnor under 30 år, aldrig slagit någon av dem en enda gång, aldrig tagit till våld.

Inte heller har jag varit oärlig när jag försökt "få omkull dem".

Du måste verkligen ha träffat fel män i livet.
Citera
2021-08-08, 20:51
  #11551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Det bästa vore riktig livstid. Det är ett mycket värre straff för MJ att få sitta 50-60 år i fängelse än att få dödsstraff.

En normal kvinna borde förstå att om man väljer en välklädd, välutbildad, icke tatuerad normalbyggd man, med jobb och egen lägenhet, så torde risken för att bli misshandlad vara 1 miljon gånger mindre än om man väljer ett aggressivt muskelberg med beteendestörning och misshandelsdomar i bagaget. Men det är väl inte lika spännande förstås...

Ja jo men vem vill betala för det liksom? Kvinnomisshandlare kan se ut som vem somhelst. Finns ju till och med poliser som är kvinnomisshandlare. Ni vill bara invagga kvinnor i en falsk trygghet.
Citera
2021-08-08, 21:11
  #11552
Medlem
roger.millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Det bästa vore riktig livstid. Det är ett mycket värre straff för MJ att få sitta 50-60 år i fängelse än att få dödsstraff.

En normal kvinna borde förstå att om man väljer en välklädd, välutbildad, icke tatuerad normalbyggd man, med jobb och egen lägenhet, så torde risken för att bli misshandlad vara 1 miljon gånger mindre än om man väljer ett aggressivt muskelberg med beteendestörning och misshandelsdomar i bagaget. Men det är väl inte lika spännande förstås...


Så det var ju helt enkelt väldigt klantigt och dumt av Lotta att dejta MJ, eftersom det ju är så uppenbart vilka män som slår kvinnor.
Citera
2021-08-08, 22:49
  #11553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roger.miller
Så det var ju helt enkelt väldigt klantigt och dumt av Lotta att dejta MJ, eftersom det ju är så uppenbart vilka män som slår kvinnor.

Grejen är den att MJ kommer komma ut från kåken så småningom och han kommer inte ha några problem att få tag på kvinnor som vill inleda en relation med honom trots allt han har i bagaget… vågar du sätta emot?
Citera
2021-08-09, 08:23
  #11554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Grejen är den att MJ kommer komma ut från kåken så småningom och han kommer inte ha några problem att få tag på kvinnor som vill inleda en relation med honom trots allt han har i bagaget… vågar du sätta emot?
Jag sätter mina 5 cent på att MJ redan idag har kontakt med minst en kvinna, en som besöker honom i fängelset och med honom idkar intimt umgänge där.
Sätter du emot?


OffT: När jag läser detta stycke ur ett inlägg som kontot Statistenidittliv gjorde kl 15:42 igår:

"Hade jag dejtat hade min mamma blivit svartsjuk och kastat ut mig."

..så anar jag att kontot ifråga inte haft det lätt i livet. Inte i starten och inte heller idag.
Det bästa vore nog att inte öht diskutera med vederbörande, både för trådens och för kontots skull. Argument biter inte, logik övertygar inte..
__________________
Senast redigerad av Carinah78 2021-08-09 kl. 08:32.
Citera
2021-08-09, 12:35
  #11555
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja jo men vem vill betala för det liksom? Kvinnomisshandlare kan se ut som vem somhelst. Finns ju till och med poliser som är kvinnomisshandlare. Ni vill bara invagga kvinnor i en falsk trygghet.
Det är klart att vem som helst KAN misshandla en kvinna men det är extremt mycket vanligare att anabolasnubbar med missbruksproblematik som tidigare är dömda för våldsbrott misshandlar kvinnor än att medelsvensson gör det.

Alla varningsklockor som finns borde ringa när man träffar på en snubbe som MJ.
Citera
2021-08-09, 13:07
  #11556
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hade jag dejtat hade min mamma blivit svartsjuk och kastat ut mig. Men jag är i alla fall medveten om att män är kapabla till att döda kvinnor, det var nog Lotta också, just därför hon till en början försökte vara honom till lags och sen på ett så diskret sätt som möjligt distansera sig från honom.

Skitsnack, sms-tömningen visar att LR mer eller mindre har varit pådrivande att dom ska träffas in i det sista.

LR har inte på något sätt försökt distansera sig från MJ, vad är det där för historieförfalskning?

LR visste redan innan dom började dejta att han var dömd för flera brott och att han suttit på kåken. Ingen har heller tvingat henne att bjuda in honom till sitt hem men som man bäddar får man ligga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in