2021-08-08, 13:55
  #11533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Och när de lär sig så är de bara äckliga feministfittor som hatar män, och varför inte ge män en chans, och inte alla män och folk förändras och är värda en chans. 🤦🏻‍♀️ Svårt att göra rätt, alltid kvinnans fel.

R.I.P Lotta

Precis, och när de sedan slutar att dejta män så går de ju skylla sig själva att de blir våldtagna.
Citera
2021-08-08, 13:59
  #11534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Rättssystemet som inte dömde till vård?

Att man inte upprättar sidor om män som i detalj beskriver deras bakgrund?

Men du har rätt det enklaste vore ju att kvinnor slutar att träffa män. Hur de sen ska övertyga en om att de är snälla blir ju deras problem.

Hade du kunnat göra samma val som kvinnor som väljer våldsamma män ?

O om svaret är Nej så varför inte ?
Citera
2021-08-08, 14:04
  #11535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Hade du kunnat göra samma val som kvinnor som väljer våldsamma män ?

O om svaret är Nej så varför inte ?

Som jag ser det så riskerar man alltid att bli misshandlad om man väljer att släppa en man in på livet.
De behöver liksom inte vara kåkfarare eller missbrukare av anabola.
Det räcker att med att de tycker kvinnan får skylla sig själv att han slår henne.

Man måste komma ihåg att män alltid är oärliga när de vill få omkull en.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2021-08-08 kl. 14:07.
Citera
2021-08-08, 14:07
  #11536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Som jag ser det så riskerar man alltid att bli misshandlad om man väljer att släppa en man in på livet.
De behöver liksom inte vara kåkfarare eller missbrukare av anabola.
Det räcker att med att de tycker kvinnan får skylla sig själv att han slår henne.

Okej så risken är lika stor att bli misshandlad av en vanlig o bra kille som en våldsam kille ?

Nu börjar jag istället bli rädd för dig faktiskt 😬
Citera
2021-08-08, 14:11
  #11537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Okej så risken är lika stor att bli misshandlad av en vanlig o bra kille som en våldsam kille ?

Nu börjar jag istället bli rädd för dig faktiskt 😬

Ja, eftersom den "bra" killen kan börja misshandla en och på så sätt bli en våldsam kille.

Det enda man med säkerhet kan förvänta sig av män är att de kommer att svika en.
Citera
2021-08-08, 14:58
  #11538
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jo det är just det man gör. Precis som kvinnor som blir sjuka får skylla sig själva.

Varför man inte spärrar in galningar som M.J. på livstid är det ingen som frågar sig.
Det är uppenbart att du förstår inte vad fri vilja betyder. Dessutom är det överlag vänsterorienterade partier som är emot långa straff. Argumentet att långa straff inte hjälper, bygger på att personer som M.J. inte förändrar sig och alltid använder det fysiska våldet för att dominera omgivningen.
Citera
2021-08-08, 15:19
  #11539
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Du har redigerat ditt inlägg, hade du med frågan,retorisk, du kanske själv slår dina partners?
Eller är det ett tillägg av Statistenidittliv.
Hur länge har han kvar att sitta?
Han dömdes i december 2016 av HR till 18-års fängelse. Och jag har svårt att tro att hans straff kommer att bli förkortat.

För att svara på din andra fråga redigerade jag inlägget då jag i efterhand inte ansåg att den medvetna provokationen fyllde någon funktion.
Citera
2021-08-08, 15:23
  #11540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Han dömdes till 18-års fängelse. Och jag har svårt att tro att hans straff kommer att bli förkortat.

För att svara på din andra fråga redigerade jag inlägget då jag i efterhand inte ansåg att den medvetna provokationen fyllde någon funktion.

Kul, då är han ute igen om 18 år och kan fortsätta att misshandla.

Snart är ju även Breivik ute igen och kan fortsätta att massmörda.

Känns det tryggt?
Citera
2021-08-08, 15:24
  #11541
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Var du med när de träffades eller? Skulle inte tro det.

Hon hade säkert träffat en massa vältränade killar förr ut som inte var brända i huvudet.
Hon märkte sen ganska snart att något inte stod rätt till i , det var ju därför hon inte ville vara med honom vilket sen ledde till att hon blev ihjälslagen. Kom ihåg att förloppet bara tog tre månader.

Folk som inte haft mordiska galningar med personlighetsstörningar efter sig borde fan inte uttala sig, ni har liksom ingen aning om hur det är att leva under hot från dessa.

Fast man behöver ju bara se hans ansikts- och halstatueringar och hans muskler (som omöjligt kunde vara äkta, jag menar utan anabola), i samband med att han inte har någon hjärna bakom ögonen. Jag ser på en STILLBILD att detta inte är en man jag ska växla så mycket som ett ord med, varken på en pub, på en fest eller på Facebook, om en sådan figur av någon outgrundlig anledning skulle hitta till mig där.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja, blir man sjuk och inte orkar jobba och sköta de vardagliga sysslorna kan man räkna med att förhållandet är över som kvinna.
Räkna liksom inte med något stöd eller hjälp från män.

DET sa jag inte. Finns många män som stannar hos sina sjuka hustrur, till och med psykiskt sjuka, hysteriska, galna hustrur - in absurdum. De täcker upp för dem gentemot omvärlden, och låter sig kuvas. Skillnaden, i min erfarenhet, ligger i att män inte från början inleder relationer med kvinnor som liksom OSAR problem. De söker inte upp problemen, genom att exemplvis skriva till kvinnor i fängelse som de inte känner sedan innan. Kommer problemen däremot gradvis undet äktenskapet, så anpassar de sig precis som kvinnor gör. Grodan i vattnet som långsamt kokar upp, du vet!
Citera
2021-08-08, 15:25
  #11542
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kul, då är han ute igen om 18 år och kan fortsätta att misshandla.

Snart är ju även Breivik ute igen och kan fortsätta att massmörda.
Breivik kommer aldrig att släppas ut, men MJ kommer att släppas. Det är dock inte säkert att han, om han efter sin frigivning hitta en ny partner, kommer att utsätta någon annan för våld. Personer som MJ brukar oftast lugna ner sig när de blir äldre.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast man behöver ju bara se hans ansikts- och halstatueringar och hans muskler (som omöjligt kunde vara äkta, jag menar utan anabola), i samband med att han inte har någon hjärna bakom ögonen. Jag ser på en STILLBILD att detta inte är en man jag ska växla så mycket som ett ord med, varken på en pub, på en fest eller på Facebook, om en sådan figur av någon outgrundlig anledning skulle hitta till mig där.
Om en person som MJ inte får varningsklockorna att ringa måste man ha något (kognitivt) fel, möjligen vara frikyrklig eller uppväxt med personer som MJ i sin omgivning.
__________________
Senast redigerad av Rick.Blaine 2021-08-08 kl. 15:31.
Citera
2021-08-08, 15:28
  #11543
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kul, då är han ute igen om 18 år och kan fortsätta att misshandla.

Snart är ju även Breivik ute igen och kan fortsätta att massmörda.

Känns det tryggt?

Det har gått fem år, så om 13 år redan! (Häktestiden räknas ju in.) De som sköter sig i fängelset får dessutom ofta villkorlig frigivning efter 2/3 av strafftiden, vilket skulle innebära om 18 - 5 - 6 = om 7 år, men det gör nog inte han...
Citera
2021-08-08, 15:30
  #11544
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Och när de lär sig så är de bara äckliga feministfittor som hatar män, och varför inte ge män en chans, och inte alla män och folk förändras och är värda en chans. 🤦🏻‍♀️ Svårt att göra rätt, alltid kvinnans fel.

R.I.P Lotta

Alltså, jag har aldrig fått skit för att jag inte har inlett något med kriminella män. Vi måste leva i olika världar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in