2021-08-08, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Vad exakt är fel med min tidslinje?
Som jag skrev är det inte tidslinjen utan innehållet som det är fel på.
Ta en titt på innehållet och återkom med det du borde lägga till eller dra ifrån, så kan vi utgå från det.
2021-08-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag förstår det 😊. Det går inte att lugga en skallig. Xiu har uppenbarligen lite otur när han tänker.

Det som är min drivkraft är min vrede över att lagen inte skyddar de som mest av alla behöver dess skydd. Som gamla och försvagade är vi många gånger lovligt byte för skrupellösa personer som Ebba. Det är mycket möjligt att Ebba vinner tvisten och flyttar in i huset men hon kan aldrig tvätta sig ren från hur hon i så fall fick huset. Och hon kommer att vara straffad för grovt förtal ( där stötte hon på patrull &#128522.

Vår befolkning blir allt äldre och andelen äldre-äldre har ökat rejält de senaste decennierna. Det finns inget som tyder på att utvecklingen kommer att vända utan den kommer tvärtom att öka i hastighet. Med bakgrund av detta är det orimligt och skrämmande att den som är försvagad inte skyddas utan förväntas fungera likadant som tidigare i livet. Det finns skyddsregler för t ex distansförsäljning och ibland faller försäkrasingar ut men det finns i princip inget skydd vid fastighetsaffärer.
Jag har oerhört svårt att förstå hur Ebba ska kunna bo i ett hus som hon lurar av en gammal gubbe och i samma process blir dömd för ett grovt brott och känna sinnesfrid.
Tjugo ave Maria kanske löser knuten.
Allt givet att hon vinner målet såklart
Och så har vi den icke läskunniga Fnirp som fortfarande inte fattar att det rör sig om två olika fullmakter. En för husprocessen och en för polisanmälan.
2021-08-08, 13:15
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Antar att du missade smileyn, men om du nu frågar; de ljuger, manipulerar, bedrar och hycklar.

Ungefär som du då, förutom bedrar-punkten som du inte visat några belägg för här i tråden. Lägger till en smiley för att dölja att jag menar allvar

;-)
2021-08-08, 13:19
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Som jag skrev är det inte tidslinjen utan innehållet som det är fel på.
Ta en titt på innehållet och återkom med det du borde lägga till eller dra ifrån, så kan vi utgå från det.

Ska jag gissa mig till vad du tycker är fel? Det funkar inte så. Jag tycker att tidslinjen är rätt så rätt, både till innehåll och ordning. Den är också rätt objektiv enligt min subjektiva åsikt. Så vad är fel?
2021-08-08, 13:19
Bannlyst
Citat:
Jag förstår det 😊. Det går inte att lugga en skallig. Xiu har uppenbarligen lite otur när han tänker.

Det som är min drivkraft är min vrede över att lagen inte skyddar de som mest av alla behöver dess skydd. Som gamla och försvagade är vi många gånger lovligt byte för skrupellösa personer som Ebba. Det är mycket möjligt att Ebba vinner tvisten och flyttar in i huset men hon kan aldrig tvätta sig ren från hur hon i så fall fick huset. Och hon kommer att vara straffad för grovt förtal ( där stötte hon på patrull &#128522.

Vår befolkning blir allt äldre och andelen äldre-äldre har ökat rejält de senaste decennierna. Det finns inget som tyder på att utvecklingen kommer att vända utan den kommer tvärtom att öka i hastighet. Med bakgrund av detta är det orimligt och skrämmande att den som är försvagad inte skyddas utan förväntas fungera likadant som tidigare i livet. Det finns skyddsregler för t ex distansförsäljning och ibland faller försäkrasingar ut men det finns i princip inget skydd vid fastighetsaffärer.
Du sätter ord på precis vad jag känner och mina bevekelsegrunder för min inställning i frågan.
2021-08-08, 13:20
Medlem
Xius avatar
Citat:
Du binder en halmgubbe. Esbjörns ombud har inte argumenterat för att Esbjörn skulle vara rättsoförmögen på grund av demens eller något annat. Fult också att du klipper bort den delen som redogör för vad som ingår implicit I Esbjörns diagnos.

Det finns ett psykologutlåtande gällande Esbjörns kognitiva funktionsnivå inlämnnat till Uppsala Tingsrätt. Menar du att det utlåtandet på något sätt är ogiltigt eftersom det inte är skrivet av en leg.läkare eller vad menar du?

Esbjörn har en objektivt konstaterad lindrig kognitiv störning. Diagnoskod .F067 Det och inget annat är hans diagnos Förstår du skillnaden mellan objektiv och subjektiv i den här kontexten?

Juridiskt behöver Esb en ännu allvarligare grad av diagnos än objektiv störning samt kunna visa för rätten att denna var gällande vid avtalstillfället som ett rekvisit. Ett annat rekvisit är att Esb behövervisa att priset inte var rimligt mm.

De inlagor som Esbs ombud lämnat in visar på att han var rättsförmögen vid avtalstillfället. Att ha
sviktande minnesförmåga inte är detsamma som att sakna omdöme eller inte inneha förmågan att förstå vissa sammanhang. Även om Esb nu vid en undersökning skuille vara allvarligt sjuk i t.ex så behöver Esb anses han inte direkt sakna förmåga att förstå vad ett visst avtal innebar eller vilka konsekvenser det medförde.

På vilket sätt tas Esbs intressen om hand genom att fortsätta driva denna process?
2021-08-08, 13:24
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Jag har oerhört svårt att förstå hur Ebba ska kunna bo i ett hus som hon lurar av en gammal gubbe och i samma process blir dömd för ett grovt brott och känna sinnesfrid.
Och så har vi den icke läskunniga Fnirp som fortfarande inte fattar att det rör sig om två olika fullmakter. En för husprocessen och en för polisanmälan.

Säg mig o allvetande och allkunniga Pilotyega, om jag inte kan läsa vad du skriver, hur kan du då begära att jag ska fatta? Ett tips är att fila på förolämpningarna så de går ihop först?

Om du anser att du gjort rätt, mår du då dåligt av det? Om Ebba anser att hon gjort rätt, varför tror du att hon skulle må dåligt då?
2021-08-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Om hon flyttar in i huset så har väl svensk domstol gett henne rätt och då har hon inte lurat någon. Det grova brottet kommer hon säkert att berätta om till sina barn i framtiden när hon varnar dem för fula gubbar.

Jag tror att anmälan om ”skadegörelsen” på tomten gjordes med en generalfullmakt.
2021-08-08, 13:36
Medlem
Citat:
Säg mig o allvetande och allkunniga Pilotyega, om jag inte kan läsa vad du skriver, hur kan du då begära att jag ska fatta? Ett tips är att fila på förolämpningarna så de går ihop först?

Om du anser att du gjort rätt, mår du då dåligt av det? Om Ebba anser att hon gjort rätt, varför tror du att hon skulle må dåligt då?
Frågan är väl om hon anser sig gjort rätt?
Tror du hon är nöjd med sina insatser so far?
2021-08-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om hon flyttar in i huset så har väl svensk domstol gett henne rätt och då har hon inte lurat någon. Det grova brottet kommer hon säkert att berätta om till sina barn i framtiden när hon varnar dem för fula gubbar.

Jag tror att anmälan om ”skadegörelsen” på tomten gjordes med en generalfullmakt.
Du tror så mycket du och har en livlig fantasi.
Det var en separat fullmakt enkom för den anmälan som Esbjörn gjorde.
Och den har inte kommit till under tortyrliknande former eller hot om att få tänderna utslagna 😂
2021-08-08, 13:54
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ska jag gissa mig till vad du tycker är fel? Det funkar inte så. Jag tycker att tidslinjen är rätt så rätt, både till innehåll och ordning. Den är också rätt objektiv enligt min subjektiva åsikt. Så vad är fel?
Tidslinjen är partisk, det är det som är felet.

Använd den gärna som internt arbetsmaterial. Men hänvisa inte till den som fakta.
2021-08-08, 14:00
Bannlyst
Citat:
Om du jämför ditt innehåll med Esbjörns polisförhör, som du uppenbarligen lägger stor tilltro till eftersom du rakt av köper Esbjörns uppgift om att han inte kände till anmälan, finner du då något som diffar eller behöver läggas till din beskrivning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in