2021-08-08, 10:24
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Norway and London have ordered a lot of body bags/temporary body storage
" the City of Westminster is seeking tenders for temporary body storage units from Sept 2021 to Sept 2025. Apparently it is in the anticipation of a 'mass death event"

https://bidstats.uk/tenders/2021/W26/753795428

Database for public procurement:
https://www.doffin.no/nn/Notice/Details/2021-303528

Detta kan ju handla om att man lärt sig av sina misstag.

Om någon kanske kommer ihåg diskussionen i tråden avseende kylkontainers bakom globen?
Det är varje lands uppgift att inte hamna i en situation där man inte har någonstans att göra av avlidna.
Historien har just nu visat oss svagheter i systemet.

Ungefär som att Sverige köper in nya stridsvagnar. Detta är ju inte för att kriget står för dörren, utan för att förbereda sig på OM kriget kommer.

Fattar inte hur folk kan dra sådana idiotiska slutsatser ifrån allt. Men det förklarar samtidigt hur folk kan misstolka siffror konstant i tråden.

Det gäller liksäckar, biverkningar osv osv.
Citera
2021-08-08, 10:35
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selim69
När det gäller Norge är det likpåsens varkod som siffrorna står för , inte antalet likpåsar.

Haha. Konspirationsteoretikerna slutar inte överträffa sig själva. Ser en siffra och gör en fullständigt idiotisk slutsats.

Är ju inte heller "3,4 miljoner" utan 34 miljoner i så fall.
Som att ett land aldrig behövt likpåsar tidigare. Det är ju iofs en inställning som funnits genomgående i denna tråd, att det inte dog några människor före 2020.
Citera
2021-08-08, 10:39
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Du har rätt där.
Det är en kod 33 922000
Men priset på säckarna är 30 500 000 norska kronor.
Vet inte vad en liksäck kostar tyvärr.

Snälla. Det är ett klassiskt ramavtal som omfattar mer än liksäckar. "Plastprodukter" och "Politiutstyr". Flera myndigheter ingår i upphandlingen, försvarsmakten verkar ta den största delen (22 miljoner). Norge planerar kanske ett krig?
Citera
2021-08-08, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vaccinet minskar risken att bli sjuk. Minskar även risken att bli alvarligt sjuk.

Och även vaccinerade kan bli sjuka och sprida viruset.
Det har myndigheterna haft med från början men vissa väljer inte att lyssna på sådant utan lever i sin egen tro och därmed lever som pandemin inte finns längre för dem.

I studierna på vaccinen så undantog man de med bristande immunförsvar där man kunde förvänta sig en sämre respons. Det är därför man sagt att vaccinerade fortfarande kan bli sjuka, för att det finns de som har dåligt immunförsvar. För friska personer har man sagt att vaccinen ska ge 95% skydd, men det gör de inte. Du har missuppfattat.
Citera
2021-08-08, 11:04
Medlem
JoeBidens avatar
Man kan alltså krasst konstatera att ingen riktigt vet vad de sysslar med. När ni ser alla världens olika regeringar hantera denna pandemi och viruset, tänk idioti snarare än konspiration.

Vidare, jag är vaccinerad med en spruta av Pfizer samt har haft covid för c.a. ett år sedan. Någon som kan ge någon bra källa på hur en spruta av mRNA-vaccin interagerar med naturlig immunitet. Eventuella komplikationer? Bieffekter? Positiva effekter?

Sunt förnuft säger mig att den naturliga immuniteten ej bör ta skada av vaccinet, men jag kan ju ha fel.

Funderar även på om det verkligen är värt med den andra sprutan... Jag blev peer pressured att ta första, men kan ju egentligen gott skita i den andra.
Citera
2021-08-08, 11:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Man kan alltså krasst konstatera att ingen riktigt vet vad de sysslar med. När ni ser alla världens olika regeringar hantera denna pandemi och viruset, tänk idioti snarare än konspiration.

Vidare, jag är vaccinerad med en spruta av Pfizer samt har haft covid för c.a. ett år sedan. Någon som kan ge någon bra källa på hur en spruta av mRNA-vaccin interagerar med naturlig immunitet. Eventuella komplikationer? Bieffekter? Positiva effekter?

Sunt förnuft säger mig att den naturliga immuniteten ej bör ta skada av vaccinet, men jag kan ju ha fel.

Funderar även på om det verkligen är värt med den andra sprutan... Jag blev peer pressured att ta första, men kan ju egentligen gott skita i den andra.

Har du tagit en spruta bör du ta den andra. Att inte göra det är lika dumt som att sluta med en 10 dagars antibiotikakur efter 3 dagar för att du känner dig bättre.
Citera
2021-08-08, 11:21
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden

Det är många gånger man fått läsa att det bra skyddet kommer först efter andra sprutan. Men enligt de siffror som FoHM presenterar är skyddet efter en eller två sprutor väldigt likt. Sedan att de säger något helt annat i interjuver är en annan sak.

Från FoHM "Förekomst av covid-19 efter vaccination".
Bland de anmälda fallen som var 70 år och äldre har 4,7 procent fått intensivvård av de som var ovaccinerade när de insjuknade. Detta kan jämföras med 2,2 procent av dem i samma åldersgrupp som fått minst en dos vaccin minst tre veckor innan de insjuknade, och 1,7 procent av de som varit fullvaccinerade i minst två veckor.

Bland fallen som var 80 år och äldre har 21 procent av de som var ovaccinerade avlidit inom 30 dagar från diagnosen covid-19. Det kan jämföras med 14,7 procent av dem i samma åldersgrupp som fått minst en dos vaccin minst tre veckor innan, och 14,6 procent av de som varit fullvaccinerade.

Bland de personer som bott på särskilda boenden för äldre har 31 procent av de som var ovaccinerade när de insjuknade avlidit med covid-19. Det kan jämföras med 15 procent av dem i samma grupp som hade fått minst en dos vaccin minst tre veckor innan, och 13 procent av de som varit fullvaccinerade.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/forekomst-av-covid-19-efter-vaccination/
Citera
2021-08-08, 11:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Vetenskapen är ganska enig om att vaccin är onödigt för de som haft covid och du borde sluta rekommendera något du saknar kunskap om.
Nej, det är man inte uppenbarligen.

Har du någon fler pre-print att lägga fram?
Citera
2021-08-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du kan gå tillbaka och kolla mina inlägg. Det blir bara tradigt att upprepa sig.

Men okej, det gäller framförallt nya mutationer. Naturlig immunitet fungerar i varierande grad mot dem. Dessutom avtar immuniteten med tid. Vad man ser är att immunförsvaret boostas rejält med bara en dos vaccin då. Ungefär som den andra sprutan hos dem som bara är vaccinerade.

Studie på fetmarkerade? dvs studie som är större än studierna om ivermektin iom att dom är för små. Så det du säger är att med en boost så är skyddet inte varierande utan det är exakt samma för alla? Med en boost så avtar inte immuniteten med tid trots att vaccinet ska avta i effekt med tiden? Har du källa på dom två sakerna också för annars har du inte argumenterat för det utan bara suttit och snackat skit.
Citera
2021-08-08, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Man kan gå med i denna grupp som diskuterar Ivermectin o söka efter preeti som är en indisk säljare
https://www.facebook.com/groups/3595465843801899/?ref=share

Dessa har också
https://www.alldaychemist.com/catalogsearch/result/?q=Ivermectin

En del köper via Alibaba

Vissa kör med Ivermectin för häst/hund/katt om man kan få tag i det.

Eftersom det inte går att köpa via apotek här så får man själv göra sin riskbedömning av de olika sätten att få tag i Ivermectin.
Vilken dygnsdos aka man ta, av Ivermektin för att få en bra progylax?
Citera
2021-08-08, 11:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, det är man inte uppenbarligen.

Har du någon fler pre-print att lägga fram?

Enligt den här studien så löper en ovaccinerad som tidigare haft covid 2,34 ggr högre risk för reinfektion jämfört med en som genomgått sjukdom plus vaccination.

https://www.jpost.com/health-science/odds-of-covid-19-re-infection-twice-as-likely-if-unvaccinated-study-676109
Citera
2021-08-08, 11:45
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det är många gånger man fått läsa att det bra skyddet kommer först efter andra sprutan. Men enligt de siffror som FoHM presenterar är skyddet efter en eller två sprutor väldigt likt. Sedan att de säger något helt annat i interjuver är en annan sak.

Från FoHM "Förekomst av covid-19 efter vaccination".
Bland de anmälda fallen som var 70 år och äldre har 4,7 procent fått intensivvård av de som var ovaccinerade när de insjuknade. Detta kan jämföras med 2,2 procent av dem i samma åldersgrupp som fått minst en dos vaccin minst tre veckor innan de insjuknade, och 1,7 procent av de som varit fullvaccinerade i minst två veckor.

Bland fallen som var 80 år och äldre har 21 procent av de som var ovaccinerade avlidit inom 30 dagar från diagnosen covid-19. Det kan jämföras med 14,7 procent av dem i samma åldersgrupp som fått minst en dos vaccin minst tre veckor innan, och 14,6 procent av de som varit fullvaccinerade.

Bland de personer som bott på särskilda boenden för äldre har 31 procent av de som var ovaccinerade när de insjuknade avlidit med covid-19. Det kan jämföras med 15 procent av dem i samma grupp som hade fått minst en dos vaccin minst tre veckor innan, och 13 procent av de som varit fullvaccinerade.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/forekomst-av-covid-19-efter-vaccination/

Jag tror att det handlar om några olika faktorer.

1. Många fall handlar om tiden före Delta.
Deltan har ju visat på större skillnader mellan första och andra dosen.

2. Mycket av det förstärkta skyddet handlar om varaktighet i skyddet. Ungefär som med vaccin mot TBE.
Första dosen ger skydd, men för att få ett hållbart skydd behövs först en dos med ganska kort intervall.

3. Detta handlar om individer med ganska ofta ett sämre immunförsvar. Det gör att skillnaderna blir mindre än hos folk med fullgott immunförsvar.

Detta är åtminstone mina tankar kring förklaringar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in