2021-08-07, 23:15
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Knappast... Min sambo som jobbar med småbarn plockar vanligtvis upp varje luftvägsinfektion som dyker upp i klassen. Det resulterade i sjukfrånvaro var tredje vecka i snitt. Jag testade Ivermectin på henne blint o hennes symptom försvann på ett dygn...

Efter mitt test så har vi båda gått på Ivermectin sen julas. Inte en enda minsta snuva sen dess trots fortsatt arbete med barn som har symptom då o då. Att gå från sjuk var tredje vecka till att vara helt symptomfri i 8 månader är helt fantastiskt.

Dessutom har min sambo artros o har inte kunnat springa på 3 år. Nu springer hon varje dag o har inga smärtor längre.

Så de antivirala o antiinflammatoriska egenskaperna hos Ivermectin har helt förändrat hennes liv. Sen kan Läkemedelsverket påstå vad de vill....

Grattis till er, seriöst !! Men studier behöver vara större än så gällande medicin/läkemedel. Det är så forskning bedrivs. Men kommande studier kan ju bekräfta er upplevelse , men det är inte resultatet man har idag .
Citera
2021-08-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Grattis till er, seriöst !! Men studier behöver vara större än så gällande medicin/läkemedel. Det är så forskning bedrivs. Men kommande studier kan ju bekräfta er upplevelse , men det är inte resultatet man har idag .
Att studierna ännu inte är gjorda säger väl tillräckligt kan jag tycka. Gäller det studie från cdc angående att man ska ta vaccin även fast man gått igenom infektion räcker det med 2-300 personer för att dom ska dra slutsatser...
Citera
2021-08-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Det har varit mycket smittspridning i skolorna det senaste året. Varför tror du att barnen inte har haft smittan redan?

Därför att deltavarianten inte har varit här innan sommaren. Och därför att den tagit över från alfavarianten så fort.
Citera
2021-08-08, 00:46
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Att studierna ännu inte är gjorda säger väl tillräckligt kan jag tycka. Gäller det studie från cdc angående att man ska ta vaccin även fast man gått igenom infektion räcker det med 2-300 personer för att dom ska dra slutsatser...

Låter lite lågt. Kan man ha samma låga antal vid bedömningen av vaccinerna tro?
Citera
2021-08-08, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa

Syftar du på Pfizers studie? Slutsatser som visar på att "forskning" är lika korrupt som alla andra jävla områden. Man väljer ut personer som är friskare än vanligt. Man rapporterar så pissdålig data och undermåliga förklaringar. Man presenterar missvisande slutsatser och "effektivitet"

Om du syftar på Ivermectin så är det alltså en studie av andra stuider där man är NOGA med att peka på svagheter. Men det kanske blir så när ena medicinen vore bra för världens folk men usel för big pharma.

Jag är övertygad om att dessa bolag skulle kränga rent råttgift till dig om det ger stålar och liten till ingen risk för åtal.
Citera
2021-08-08, 01:21
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Har du gått på det där om "massgravar"? Vissa är verkligen godtrogna.

https://www.rt.com/usa/485539-hart-island-mass-graves-coronavirus/
Nej då!
Innehållet i din egen länk daterad 10 maj 2020 räcker för att visa att många dött i covid-19 på kort tid i tax. New York.

The reality of the coronavirus outbreak in New York is grim enough, there is no need to gild the lily. The state has registered over 160,000 cases and 7,400 deaths, with New York City alone accounting for 87,028 infected – which is now more than the official total reported in China, where the pandemic originated.*

Despite apocalyptic predictions, however, the city has not run out of hospital capacity, room in intensive care, or ventilators.
Citera
2021-08-08, 02:26
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Syftar du på Pfizers studie? Slutsatser som visar på att "forskning" är lika korrupt som alla andra jävla områden. Man väljer ut personer som är friskare än vanligt. Man rapporterar så pissdålig data och undermåliga förklaringar. Man presenterar missvisande slutsatser och "effektivitet"

Om du syftar på Ivermectin så är det alltså en studie av andra stuider där man är NOGA med att peka på svagheter. Men det kanske blir så när ena medicinen vore bra för världens folk men usel för big pharma.

Jag är övertygad om att dessa bolag skulle kränga rent råttgift till dig om det ger stålar och liten till ingen risk för åtal.

Om man har insyn i hur kliniska prövningar genomförs inom läkemedelsindustrin så vet man att det inte går till som du/ni tror.
Citera
2021-08-08, 02:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Den skulle kunna vara tidsbegränsad. Vaccinen säger man nu är tidsbegränsade. Verkar vara bra mycket vanligare att folk med vaccin blir smittade än att folk som genomgått infektion blir det om du frågar mig.
Men nu pratar vi kombinationen genomgången infektion + vaccination.
Citera
2021-08-08, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men nu pratar vi kombinationen genomgången infektion + vaccination.
Förstår inte hur det hjälper argumentet att man ska vaccineras för att man inte vet hur länge skyddet varar, utveckla gärna.
Citera
2021-08-08, 03:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Förstår inte hur det hjälper argumentet att man ska vaccineras för att man inte vet hur länge skyddet varar, utveckla gärna.
mRNA vaccination boosts cross-variant neutralizing antibodies elicited by SARS-CoV-2 infection

https://science.sciencemag.org/content/372/6549/1413
Citera
2021-08-08, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
mRNA vaccination boosts cross-variant neutralizing antibodies elicited by SARS-CoV-2 infection

https://science.sciencemag.org/content/372/6549/1413
Är det för mycket begärt att du citerar den delen som svarar på min fråga? Jag har nämligen läst studien och fick inget svar på varför man använder som argument att man ska ta vaccinet för att man inte vet hur länge en genomgången infektion har varat. Iom att du nu verkar tycka att denna länk besvarar den får du visa mig vad du tycker visar på det så har vi nånting att prata vidare om annars blir det svårt för mig att delta i diskussionen.
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-08-08 kl. 03:18.
Citera
2021-08-08, 03:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Är det för mycket begärt att du citerar den delen som svarar på min fråga?
Du kan gå tillbaka och kolla mina inlägg. Det blir bara tradigt att upprepa sig.

Men okej, det gäller framförallt nya mutationer. Naturlig immunitet fungerar i varierande grad mot dem. Dessutom avtar immuniteten med tid. Vad man ser är att immunförsvaret boostas rejält med bara en dos vaccin då. Ungefär som den andra sprutan hos dem som bara är vaccinerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in