2021-08-08, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Varför erkänner hon ett brott hon anser sig vara oskyldig till?

Samtidigt som hon matar på med att få ner den här gubben i jorden så hon kan överta hans hus och sjötomt, hur illa det än ser ut.

Konstigt prioritering tycker jag.

Finns massvis med människor som erkänner sig skyldiga till brott de inte begått, av massvis med anledningar. Ebba har redan förklarat varför hon gjorde sitt val. Dåligt att du tjatar om det här om du har så dålig koll så du inte ens vet det!
2021-08-08, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Finns massvis med människor som erkänner sig skyldiga till brott de inte begått, av massvis med anledningar. Ebba har redan förklarat varför hon gjorde sitt val. Dåligt att du tjatar om det här om du har så dålig koll så du inte ens vet det!

Yup, Ebba erkände sig skyldig eftersom hon var uppenbart skyldig och garanterat ändå skulle bli dömd eftersom bevisningen var så monumental.

Hon hade tillochmed året innan gått ut och velat skärpa straffen för just det brottet hon gjort sig skyldig till.

Anledningen till att hon gjorde brottet var för att dra uppmärksamhet från det hon håller på att göra mot Esbjörn och anledningen till att hon erkände var att böterna är mindre än vad hon lägger på brunch och hon vill ha sina advokater fria så dom kan länsa Esbjörn på allt han äger och har för att han hade mage att säga emot.
2021-08-08, 08:16
Medlem
Citat:
Ja, det gjorde Thomas Quick med.
Tror nog att hon insåg, eller snarare hennes försvarare, insåg att hon med 100% säkerhet skulle åka. Bättre att dra plåstret snabbt
2021-08-08, 08:29
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Varför erkänner hon ett brott hon anser sig vara oskyldig till?

Samtidigt som hon matar på med att få ner den här gubben i jorden så hon kan överta hans hus och sjötomt, hur illa det än ser ut.

Konstigt prioritering tycker jag.

Jag tror att vanligt folk inte tycker illa om att man kallat en dömd sex- och våldsbrottsling för just det. Vanligt folk ogillar den typen av brott och kriminella ogillar sexförbrytare så mycket att de måste sitta på olika anstalter. Att erkänna att man sagt en sådan sak, kommer inte påverka hennes väljarsiffror. Det är inte värre än en fortkörning.

Vad gäller fastighetsförsäljningen, så är det mycket mer på spel. Brännström, Binninge och Esbjörn har försökt att ta ära och heder från henne. Påstått att hon är åldringsbrottsling. Det går inte bara att backa ur, för då kommer folk tro på det ensidiga historieberättandet. Ingen rök utan eld. Nej, hon måste ta det här till slutet. Visa på att det som påståtts, inte är sant.

Det handlar inte om att ta över fastigheten längre. Helt övertygad om att hon hade backat ur om de bara hade gett fan i att smutskasta henne i media. De försökte aldrig gå den juridiska eller diplimatiska vägen.

Hur agerar du om någon smutskastar dig inför andra? Ler snällt, säger förlåt och backar ut ur rummet? Eller svarar du emot?
2021-08-08, 08:52
Medlem
Citat:
Yup, Ebba erkände sig skyldig eftersom hon var uppenbart skyldig och garanterat ändå skulle bli dömd eftersom bevisningen var så monumental.

Hon hade tillochmed året innan gått ut och velat skärpa straffen för just det brottet hon gjort sig skyldig till.

Anledningen till att hon gjorde brottet var för att dra uppmärksamhet från det hon håller på att göra mot Esbjörn och anledningen till att hon erkände var att böterna är mindre än vad hon lägger på brunch och hon vill ha sina advokater fria så dom kan länsa Esbjörn på allt han äger och har för att han hade mage att säga emot.
Självklart så var anledningen att hon trodde att fokus skulle flyttas från henne och hennes fulspel mot Esbjörn till ombudets ifrågasätta dom för 17 år sedan typ. Nu blev hennes smarta drag inte så bra, när skiten träffar fläkten finns det väl något som heter.
Bara genom att läsa kommentarer på Expressen och Aftonbladets FB när en artikel om detta läggs ut så ser man vad folk tycker.
Det går ett positivt inlägg av en Ebbaist på trettio negativa kommentarer från vanliga människor
2021-08-08, 16:07
Medlem
Bergakungens avatar
Det är nog bra att kunna tänka två tankar samtidigt i detta.

1. Att Ebba (efter konsultationer med kunnigt folk, dessvärre i efterhand) har insett att en rättegång i frågan om förtal inte kommer att lösa några problem är den ena tanken. Att då acceptera ett strafföreläggande kan vara klokt, klokar ju mer "offentlig" man är. Fällande dom är nämnligen att förvänta, man får i sådana här fall inte säga som det är. Normalt är det troligen bra.

2. Att Expressen stöttar den ångerfulle fd husägaren Esbjörn, Binninge och Majken med anhang är en helt annan sak. Av någon anledning tror jag det handlar om att försöka skada KD och kanske Ebba personligen, det är inte av hjärtats godhet på redaktionen som denna kampanj startats.

Efterhand som tanke ett smälter in i folks medvetande (dvs, folk som mer allmänt skulle sympatisera med KD och Ebba) värderar man om det är mest synd om Ebba eller Binninge i detta, och när hans gamla, rätt osmakliga, brott och det faktum att han fubbar med skadeståndet och återbetalningen till samhället kommer fram blir ingenting svart eller vitt.

Tanke två innebär bara att alla förtrötna och misslyckade sossar håller med om att det är för djävligt att KD finns och att Ebba finns. Att hon har ekonomiska muskler nog att köpa hus och och inte finner sig i att bli blåst på en halv mille tror jag de allra flesta som ligger på KD:s politiska linje kan tåla.

Att utgå från att de politiska ekokamrarna på Aftonbladet och Expressens insändarsidor speglar folkets röst kan vara ett misstag.
2021-08-09, 12:12
Medlem
Citat:
Så massvis med människor erkänner brott de inte begått och vad skulle anledningen vara till det?
Låter lite dumt i mina öron, hur många per år är det? 100000, 500000, 3 miljoner?
2021-08-09, 12:43
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Så massvis med människor erkänner brott de inte begått och vad skulle anledningen vara till det?
Låter lite dumt i mina öron, hur många per år är det? 100000, 500000, 3 miljoner?
Typ alla faktiskt, iallafall om du frågar intagna på Hall och Kumla. De är nästan oskyldigt dömde allihop. Dock har de nog inte erkänt kanske.

Men jag har läst att Det finns människor som ringer till polisen och erkänner att det var dom som mördande Olof Palme. Men dessa är nog ofta människor med foliehatt.

Så det är nog svaret. Människor med foliehatt erkänner brott de inte begått.
2021-08-09, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Typ alla faktiskt, iallafall om du frågar intagna på Hall och Kumla. De är nästan oskyldigt dömde allihop. Dock har de nog inte erkänt kanske.

Men jag har läst att Det finns människor som ringer till polisen och erkänner att det var dom som mördande Olof Palme. Men dessa är nog ofta människor med foliehatt.

Så det är nog svaret. Människor med foliehatt erkänner brott de inte begått.
Ännu en av dina minnesvärda uttalanden i tråden. De är så fullständigt ologiska så de begåvningsmässigt ligger i nivå med ett förskolebarns funderingar kring livet. Jag undrar vem som har på sig foliehatten egentligen.
2021-08-09, 14:36
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Självklart så var anledningen att hon trodde att fokus skulle flyttas från henne och hennes fulspel mot Esbjörn till ombudets ifrågasätta dom för 17 år sedan typ. Nu blev hennes smarta drag inte så bra, när skiten träffar fläkten finns det väl något som heter.
Bara genom att läsa kommentarer på Expressen och Aftonbladets FB när en artikel om detta läggs ut så ser man vad folk tycker.
Det går ett positivt inlägg av en Ebbaist på trettio negativa kommentarer från vanliga människor
Fasiken vad bra observerat, kommentarerna på kvällstidningarna. Självklart säger det mycket om vad de flesta tycker. Här får man ibland känslan att det är tvärt om.

Det är oxå intressant att partiet KD för några veckor sedan gör ett uttalande om troll och näthat. Att deras partiledare blivet fälld för förtal på grund av sitt eget näthat nämndes inte.

Istället beskyller man socialdemokraterna i allmänhet och tankesmedjan Tiden i synnerhet för att ha troll i syfta att påverka åsikter. Man tycker oxå att Ebba är en av de värst utsatta.

Det är väldigt intressant att partiet säger något sådant här utan att ha källor på det man säger. Det finns inga källor på att Tankesmedjan medvetet försöker påverka åsikter. Inga källor på att Ebba är mera utsatt än någon annan politiker i blåsväder. Och inga källor på någon stor sossestyrd trollfabrik.

Är det inte anmärkningsvärt att partiet gör något sådant här? Jag har oxå svårt att se något annat syfte än att täcka upp för Ebba.
2021-08-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fasiken vad bra observerat, kommentarerna på kvällstidningarna. Självklart säger det mycket om vad de flesta tycker. Här får man ibland känslan att det är tvärt om.

Det är oxå intressant att partiet KD för några veckor sedan gör ett uttalande om troll och näthat. Att deras partiledare blivet fälld för förtal på grund av sitt eget näthat nämndes inte.

Istället beskyller man socialdemokraterna i allmänhet och tankesmedjan Tiden i synnerhet för att ha troll i syfta att påverka åsikter. Man tycker oxå att Ebba är en av de värst utsatta.

Det är väldigt intressant att partiet säger något sådant här utan att ha källor på det man säger. Det finns inga källor på att Tankesmedjan medvetet försöker påverka åsikter. Inga källor på att Ebba är mera utsatt än någon annan politiker i blåsväder. Och inga källor på någon stor sossestyrd trollfabrik.

Är det inte anmärkningsvärt att partiet gör något sådant här? Jag har oxå svårt att se något annat syfte än att täcka upp för Ebba.
Hon kan nog blivit lite mer utsatt och granskad, för tidigare har väl ingen politiker lurat av en gammal farbror hans hus och samtidigt göra sig skyldig till grovt förtal, helt unikt. Hade det inte varit mitt i en regeringskris och att KD hade haft en naturlig påläggskalv till Ebba som kunnat axla manteln så hade Ebba flugit. Nu finns det ingen som snabbt kan ta över. Jag har hört anonyma röster inifrån KD som är tokiga på Ebba och hennes agerande i såväl husaffären som i förtalsmålet.
2021-08-09, 16:00
Medlem
Citat:
Hon kan nog blivit lite mer utsatt och granskad, för tidigare har väl ingen politiker lurat av en gammal farbror hans hus och samtidigt göra sig skyldig till grovt förtal, helt unikt. Hade det inte varit mitt i en regeringskris och att KD hade haft en naturlig påläggskalv till Ebba som kunnat axla manteln så hade Ebba flugit. Nu finns det ingen som snabbt kan ta över. Jag har hört anonyma röster inifrån KD som är tokiga på Ebba och hennes agerande i såväl husaffären som i förtalsmålet.
Man bör ringa 1177 om man börjar höra anonyma röster. Normala människor brukar se vem rösten kommer ifrån och allt som oftast även kunna identifiera personen. Om rösterna dessutom är tokiga så finns ännu större anledning till oro.

Berätta gärna mer om vad rösterna säger och i vilket sammanhang du hör dessa så får vi gå vidare därifrån. Gärna också hur du vet att de kommer ”inifrån KD”.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in