2021-08-07, 23:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Förlikningsmöten. Är du full?
Det var väl inget förlikningsmöte.
Det var ett möte där syftet var att få Esbjörn över kanten
Idiot

Ifrån barn och fyllon får man veta sanningen, vilken kategori tillhör du?

Så Binninges mål var hela tiden att se till så att mötet skulle bli inställt och har hittat på någon ursäkt att en okänd person inte blev insläppt på mötet.

Han verkar vara helt sjuk i huvudet som inte agerar i sin klients intresse utan bara vill ha en pågående konflikt så att han kan mjölka ut mer pengar ur Esbjörn.

Om han inte hade manipulerat nyttiga idioter som Brännström och kubun så hade affären varit löst och både käranden och svaranden hade haft en bra sommar och Binninge kunde återgå till sina vanliga klienter i Örebros undre värld.
2021-08-07, 23:29
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Vad får du 1909 i från huset är äldre, eller tror du det byggdes då?
och det var inte hans farfar som ägde det innan
Det har idag i tråden förekommit trovärdiga uppgifter på att huset kom i familjen Bolins ägo 1909 och så genom Esbjörns farfar. Det är allt jag vet och jag väljer å tro detta. Det finns inget som bestämt visar på nåt annat.
2021-08-07, 23:29
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Vad får du 1909 i från huset är äldre, eller tror du det byggdes då?
och det var inte hans farfar som ägde det innan Esb far

Dyker upp i fastighetsregistret 1909 så borde vara byggt det året.
2021-08-07, 23:35
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Du vet inte så mycket om fastigheter tydligen 1909 är ett speciellt år som man använder ofta då man inte har fastställt byggåret
2021-08-07, 23:35
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det har idag i tråden förekommit trovärdiga uppgifter på att huset kom i familjen Bolins ägo 1909 och så genom Esbjörns farfar. Det är allt jag vet och jag väljer å tro detta. Det finns inget som bestämt visar på nåt annat.
ja du väljer det och fortsätter sprida fel info
2021-08-07, 23:38
Medlem
Citat:

Alla hus som är byggda innan 1910 har det taxeringsåret. Så huset kan vara byggt när som innan 1909.

Vet väl alla tänkte jag, men tydligen inte
2021-08-07, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Huset har gått i släkten sedan det byggdes.

Ur Boken om Marielund:
”Familjen Bolin har ägt huset sedan det byggdes. Medicine doktor Ernst Bolin köpte fastigheten 1909 och anhöll om namnet Kullen. Två av Ernsts systrar köpte fastigheterna Rosentorp och Täppan. Här samlades således tre grannhus som ägdes av familjen Bolin.”
Utdrag ur den vackra boken finns här.

Det var användaren MarieMM som hittade och citerade, nån gång i våras tror jag, då innan partiets masspostande PR-troll hade tagit över tråden helt med sina retoriska one-liners och andra debattdödande struntinlägg, dvs sånt som gör den nästan oläslig numera därför att det är så fruktansvärt tidsödande att behöva vada igenom 50 goddagyxskaftinlägg för att hitta de användare som kommer med intressanta frågeställningar, insikter och infall och som stävar efter en någorlunda faktaunderbyggd diskussion. Tack till er som orkar!

Citat:
Oj du kommer att utveckla även detta halva halmstrå till ett grandiost försvar för tesen att gården inte alls är att betrakta ha nåt med någon släkt att göra utan är i stort lovligt affärsbyte utan någon som helst känsloladdning inbyggt. Vad säger du sen då när väl även det kommer att bevisas för dig T.Armen? Kommer du att baxa fram dina citatrutor sen som bekräftar hur obstinat du var en gång i tiden dvs NU? Ja lika flink å leta upp gammalt som du ju alltid varit. Jag sticker ut hakan å hävdar att Ernst o Esbjörn är i rakt nedstigande led släkt. Är du beredd å anta ett vad/spel om det, på den punkten? Jag är det.....fast det kan ju vara en farbror....

Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Läkaren B*olin, Nils Alv*r Ernst är maken till Ingrid A*ugusta och det är Esbj*rns föräldrar. Farfar är provinsialläkare Bol*n Alf*red Br*no gift med Anna Fredr*ka S*ommar. Så det stämmer med Expressens uppgifter.

Nej, Ingrid avlider 1960 och hennes make 1965.

Citat:
N.Armstark menar att farfadern hette Alfred Bruno å Nova68 att han hette Sigurd men någon som verkligen såg ut att veta säger att farfadern heter Ernst.

Nä hörröni nu nattar jag nog tidigt ikväll och får i morgon reda på vad husets stamfader heter

Citat:
Skrev jag inte det kanske i förra inlägget att det inte finns nåt OM här som du vill få till. Farfar var det som förvärvade huset 1909 - oklart om han byggde det eller köpte det.

Jag får det inte att stämma, det sägs att Ernst Bolin köpte fastigheten 1909. Sen sägs det att Esbjörn Alvar Axel Dedekin Bolins pappa hette Nils Alvar Ernst Bolin, då borde det väl vara han som köpte huset. Jag förstår inte var din uppgift om att Esbjörns farfar, Alfred Bruno Bolin, köpte huset kommer ifrån. Kan du ange källan till detta?

Du har dock rätt i att Ernst och Esbjörn förefaller vara släkt i rakt nedstigande led, de verkar vara fader och son.
2021-08-07, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Alla hus som är byggda innan 1910 har det taxeringsåret. Så huset kan vara byggt när som innan 1909.

Vet väl alla tänkte jag, men tydligen inte
Det visste jag inte, det var intressant!
2021-08-07, 23:43
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag vet inget om Ebbas samtalsloggar. Men de finns nog. Dock fick ju inte de på banken tag i henne heller. Och Theo på fina sjönära viste inte kontonumret. Jag har självklar ingen aning om hurvida hon var upptagen av viktiga åtaganden precis hela tiden eller om hon dukade samtalen. Jag tycker det låter som hon gjorde det. För de där viktiga uppdragen gör Sverige brukar inte göras när riksdagen har sommarlov.

Vad är det som säger att banken försökte att få tag på,henne?
Hon var väl inte ens kund i Esbjörns bank?

Esbjörn var väl inte ens med på banken första gången.
När det dyker upp en person som vill ta ut 390k ifrån Esbjörns konto och överföra dem till en partiledares konto så borde de ringa polisen.

Helt otroligt hur dum du är.
2021-08-07, 23:53
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Vad är det som säger att banken försökte att få tag på,henne?
Hon var väl inte ens kund i Esbjörns bank?

Esbjörn var väl inte ens med på banken första gången.
När det dyker upp en person som vill ta ut 390k ifrån Esbjörns konto och överföra dem till en partiledares konto så borde de ringa polisen.

Helt otroligt hur dum du är.
Esbjörn säger att han varit på banken två gånger men inte lyckats. Det spelar ju ingen roll att jag aldrig skulle knalla in på Nordea och be att få föra över pengar till olles konto på Swedbank. Esbjörn viste det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
”Går i pappans fotspår”, då borde Esbjörn heta Ernst och vara doktor men han blev gymnasieingenjör. Det måste ha varit lite av en besvikelse hos far och farfar.
Fast bar för att farfar och pappa hade ett yrke kan ju Esbjörn ha ett annat.
2021-08-07, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
1. Nej den riksberömde komikern var inte en random mörkhyad på stan. SUCK

2. Nej dom har inte misshandlat någon kvinna. SUCK

3. De har inte dragits inför rätta pga detta, de har således inte gjort något brottsligt. SUCKER

Det skulle vara intressant om det finns flera som kan bekräfta att de har hört uppgift på att Ebba har tjatat tills hon fått ett jag. OCH då menar jag inte att hon har höjt sitt bud, detta kan inte räknas som tjat.

Efter att dom tröttnat på att stå på kalla Soran för jävla babbe så börjar dom följa efter en random "babbe" och plockar upp ett järn- förlåt, alluminiumrör. På vägen knuffar dom in en kvinna i en bil och kallar henne "hora"

Uttala dig inte om du inte sett filmen.

Likaså om Esbjörn, du uttalar dig utan att ha följt med i vad både Esbjörn och Ebba berättat.

Han säger nej och hon trycker på.
Tre kompisar har hon kopplar in varav en är mäklare och den andra är PR-konsult. Som att stjäla godis från ett barn.

Trodde Ebba.
2021-08-07, 23:54
Medlem
Citat:
Då har jag lärt mig något nytt idag.

Tack för upplysningen .

Huset är nog inte mycket äldre dock. Äldsta sommarhuset Mariehem är uppfört 1876, så Esbjörns hus är uppfört någon gång mellan 1876-1909

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in