2021-08-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Du är för mycket alltså. Skamlös som Ebba.
Nu när ni misslyckats få den elaka Ebba att framstå som lite mindre elak eftersom gården är en släktgård så kan ni väl återgå till att framhålla den illa skötta tomten som indikation på att hon inte är så elak som hon verkar?
Hade du någon källa på att denna doktor Ernst Bolin var farfar till Esbjörn Bolin, eller kände du bara för att skriva ett ovidkommande inlägg?
2021-08-07, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Det är irrelevant för försäljningen menade jag .

Den har aldrig använts som permanentbostad, den har enbart sommarvatten, det är själva definitionen av en sommarstuga. Hela området är förövrigt byggt som sommarhus…. Esbjörns är väl ett av det sista husen som inte gjorts om till permanentbostad dock.

Huset är fallfärdigt, vi har väl alla vid det här laget sett bilderna ut värderingen…

Varför tror du det kommer kosta flera miljoner att få det i beboligt skick?
På de bilder jag tagit del av ser jag ett eftersatt hus men verkligen inte fallfärdigt.
Att göra om en sommarbostad till en permanentbostad är mycket riktigt dyrt.
2021-08-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Du är för mycket alltså. Skamlös som Ebba.
Nu när ni misslyckats få den elaka Ebba att framstå som lite mindre elak eftersom gården är en släktgård så kan ni väl återgå till att framhålla den illa skötta tomten som indikation på att hon inte är så elak som hon verkar?

Sluta ljug
2021-08-07, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hade du någon källa på att denna doktor Ernst Bolin var farfar till Esbjörn Bolin, eller kände du bara för att skriva ett ovidkommande inlägg?
Hur tänker du nu när du blivit slagen på fingrarna och fått info om att huset varit i familjens ägo i tre generationer?
2021-08-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
På de bilder jag tagit del av ser jag ett eftersatt hus men verkligen inte fallfärdigt.

Vi har nog olika definitioner bara, men eftersatt kan jag gå med på :-)
2021-08-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Det är irrelevant för försäljningen menade jag .

Den har aldrig använts som permanentbostad, den har enbart sommarvatten, det är själva definitionen av en sommarstuga. Hela området är förövrigt byggt som sommarhus…. Esbjörns är väl ett av det sista husen som inte gjorts om till permanentbostad dock.

Huset är fallfärdigt, vi har väl alla vid det här laget sett bilderna ut värderingen…

Varför tror du det kommer kosta flera miljoner att få det i beboligt skick?

Fallfärdigt: enligt svensk ordbok - gammalt o vanvårdat o hotar att rasa samman!

Sommarhuset är ett bättre renoveringsobjekt.

Finns inga bilder på att stommen har börjat ge sig, inte heller i Anticimex rapport finns det beskrivit att det riskerar att rasa samman.

O Ebba skulle renovera med inflyttning typ tre månader senare.
2021-08-07, 18:34
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Oj du kommer att utveckla även detta halva halmstrå till ett grandiost försvar för tesen att gården inte alls är att betrakta ha nåt med någon släkt att göra utan är i stort lovligt affärsbyte utan någon som helst känsloladdning inbyggt. Vad säger du sen då när väl även det kommer att bevisas för dig T.Armen? Kommer du att baxa fram dina citatrutor sen som bekräftar hur obstinat du var en gång i tiden dvs NU? Ja lika flink å leta upp gammalt som du ju alltid varit. Jag sticker ut hakan å hävdar att Ernst o Esbjörn är i rakt nedstigande led släkt. Är du beredd å anta ett vad/spel om det, på den punkten? Jag är det.....fast det kan ju vara en farbror....
2021-08-07, 18:36
Medlem
Citat:
Hur tänker du nu när du blivit slagen på fingrarna och fått info om att huset varit i familjens ägo i tre generationer?
Hade du någon källa på att denne Ernst var farfar till Esbjörn? Bara för faktakollens skull? Noga med sånt vet du. När vi är säkra på det så kan vi räkna generationer.
2021-08-07, 18:37
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Ja med den informationen klarlagd kan nog rätten inte göra annat än att döma till Esbs fördel.
2021-08-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Oj du kommer att utveckla även detta halva halmstrå till ett grandiost försvar för tesen att gården inte alls är att betrakta ha nåt med någon släkt att göra utan är i stort lovligt affärsbyte utan någon som helst känsloladdning inbyggt. Vad säger du sen då när väl även det kommer att bevisas för dig T.Armen? Kommer du att baxa fram dina citatrutor sen som bekräftar hur obstinat du var en gång i tiden dvs NU? Ja lika flink å leta upp gammalt som du ju alltid varit. Jag sticker ut hakan å hävdar att Ernst o Esbjörn är i rakt nedstigande led släkt. Är du beredd å anta ett vad/spel om det, på den punkten? Jag är det.....fast det kan ju vara en farbror....
Du kan väl bara presentera fakta, det verkar vara ofantligt svårt? Du som sticker ut hakan och hävdar det kan väl styrka det så vi övriga som inte nöjer oss med dina påståenden får veta.
2021-08-07, 18:40
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Du ser på filmer som Expressen tagit hur fint det är inomhus och det är även något som JB berättat för mig. Huset är super invändigt och fallfärdigt på utsidan. Kanske är så gjort med flit för å hålla inbrottstjuvar borta.
2021-08-07, 18:41
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
O''. Jag sticker ut hakan å hävdar att Ernst o Esbjörn är i rakt nedstigande led släkt. Är du beredd å anta ett vad/spel om det, på den punkten? Jag är det.....fast det kan ju vara en farbror....

Jag skulle inte vara så säker, Ernst har jag för mig hade två söner, en biologisk och en adopterad. Skulle Esb komma från den adopterade sonens sida, ja då finns det inget sammanhållande blodsband.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in