2021-08-07, 17:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Nej baserat p deras uppenbara lgner finns det ingen anledning att tro p ngot de sger egentligen. Nu nskar jag bara att de ndrar formatet till slng dig i brunnen-stil eller har du hrt den frut?
Allts sluta ltsas att det de sger har hnt.

Det finns en gammal historia hr i landet av att man drar mer eller mindre sanna berttelser fr varandra. Skrnor, kan de kallas. Ljugarbnken r en mbel som hr hemma i denna tradition.

Jag ser A&S skrnor mer som en fortsttning p den traditionen, n faktacheckad dokumentr.
Citera
2021-08-09, 17:29
Medlem
Huckabees avatar
Faktacheckad dokumentr? Snacka om att bygga en strawman, vem har psttt att A&S gr dokumentrer?

Kryddade historier r kryddade historier.
Citera
2021-08-09, 17:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Faktacheckad dokumentr? Snacka om att bygga en strawman, vem har psttt att A&S gr dokumentrer?

Kryddade historier r kryddade historier.

Haha. Kryddade historier accepterar du men inte kryddade formuleringar?
Citera
2021-08-09, 20:20
Medlem
Glorkass avatar
Avsnittet pip! Pip! Pip! Var faktiskt riktigt bra, jag skrattade gott t lsningen ur Allan Schulmans biografi.

Det finns ju nt oerhrt komiskt ver kontrasten mellan hur Alex alltid hgaktat sin pappa och deras relation, kontra alla jobbiga sanningar som andra berttat om karln.

Allan var uppenbarligen ilsken, dlig p att skriva och frfatta, egocentrisk, hade en misslyckad karrir i skuggan av andra gubbar och var av allt att dma en rtt dlig frlder. Sigge gillar att peta i detta.

Den hr gngen vljer jag att ha verseende med allt som r scriptat i podden!
Citera
2021-08-13, 14:04
Medlem
Huckabees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha. Kryddade historier accepterar du men inte kryddade formuleringar?
nnu en gng lgger du ord i folks mun. Skulle jag acceptera kryddade historier? Jag avskyr att A&S ljuger och kryddar.
Citera
2021-08-13, 14:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
nnu en gng lgger du ord i folks mun. Skulle jag acceptera kryddade historier? Jag avskyr att A&S ljuger och kryddar.

Ok whatever. Jag missfrstod. Men det r klart att inget mne r fr trivialt fr halmgubbeanklsgelser. Du kommer klara dig bra p forumet!
Citera
2021-08-14, 16:52
Medlem
Crapmagics avatar
Nu har Sigge lyckats lura sig sjlv igen & frsker kokettera med att hans jagsvaga-HSP isjlv r en superkraft, varp han vandrar till affren & snattar genom att ndra namnet p den psykologiska allmnknnedomen om att under en frlskelse s sjlvifyller ni luckorna om ert tilltnkte prospekt med positiva antagen om hur denne r, men Sigge ndrar namnet till Toto-syndromet & tror att det sger ngot om hur just han r beskaffat (unik-het) i en given situation

Men det var faktiskt inte sklet till att Sigge kper allt som sgs & blir okritisk till Kristofer Andersson och Nanna Olasdotter Hallberg Liding https://sverigesradio.se/artikel/7463996
utan det egentliga sklet stavas vnskaps-korruption 2.0. Nmligen faktumet att kanonmaten Fredrik Wikingsson nyligen gstat ett avsnitt eller tm omtalats? vilket drmed rcker enligt Sigge fr att hans ska knna att Fredrik med sig excellenta omdme givit dessa 2 tlpar sitt tysta erknnande ("han r luuuuugn") om att dom ligger helt rtt i den progressiva tid som Sigge vill befinna sig & drmed vrdiga att omge sig med Sigge
(eller Som Sigge upplever det, ni r mina nu, vi hr ihop)

Frvrigt fr vi reda p i avsnittet om Prince att storble himself Fredrik Strage troligtvis inte alls sprang hem & hmtade Prince skivorna till tentan (ddsdagen) utan att han skickade sin mrkvrdige Pawadan Kristofer Andersson som frst 2083 kommer f rva Strages favorit T-shirt med svrbegriplig text-tryck i kontrat till alla textlsa trjor han annars br

Frvrigt ska vi vist hata p piger som ger uttryck fr Duktig flicka-syndrom istllet fr att svlja & hlla skiten inom sig
Senast redigerad av Crapmagic 2021-08-14 kl. 17:14.
Citera
2021-08-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nu har Sigge lyckats lura sig sjlv igen & frsker kokettera med att hans jagsvaga-HSP isjlv r en superkraft, varp han vandrar till affren & snattar genom att ndra namnet p den psykologiska allmnknnedomen om att under en frlskelse s sjlvifyller ni luckorna om ert tilltnkte prospekt med positiva antagen om hur denne r, men Sigge ndrar namnet till Toto-syndromet & tror att det sger ngot om hur just han r beskaffat (unik-het) i en given situation

Men det var faktiskt inte sklet till att Sigge kper allt som sgs & blir okritisk till Kristofer Andersson och Nanna Olasdotter Hallberg Liding https://sverigesradio.se/artikel/7463996
utan det egentliga sklet stavas vnskaps-korruption 2.0. Nmligen faktumet att kanonmaten Fredrik Wikingsson nyligen gstat ett avsnitt eller tm omtalats? vilket drmed rcker enligt Sigge fr att hans ska knna att Fredrik med sig excellenta omdme givit dessa 2 tlpar sitt tysta erknnande ("han r luuuuugn") om att dom ligger helt rtt i den progressiva tid som Sigge vill befinna sig & drmed vrdiga att omge sig med Sigge
(eller Som Sigge upplever det, ni r mina nu, vi hr ihop)

Frvrigt fr vi reda p i avsnittet om Prince att storble himself Fredrik Strage troligtvis inte alls sprang hem & hmtade Prince skivorna till tentan (ddsdagen) utan att han skickade sin mrkvrdige Pawadan Kristofer Andersson som frst 2083 kommer f rva Strages favorit T-shirt med svrbegriplig text-tryck i kontrat till alla textlsa trjor han annars br

Frvrigt ska vi vist hata p piger som ger uttryck fr Duktig flicka-syndrom istllet fr att svlja & hlla skiten inom sig
I detta avsnitt visar Sigge vilken copycat han r. Han snor helt enkelt Mike Tyson repliken som P3- klubben citerade i avsnittet ovan, som Sigge kopierar och har med i avsnittet i ett tidigare segment nr han replikerar Alex . Han senaste bok var ju kopia av den dr franska frfattarens Delerms bok "Den frsta klunken l och andra sm njutningar" som flera recensenter ppekat. Hans frsta bok (den enda jag lst) var ju karbonkopia av en idehistorisk DN artikel dr Sigge bara lagt in massa karaktren.
Citera
2021-08-15, 21:38
Medlem
DoMMs avatar
Har Schulmans pjs p Dramaten blivit skrotad? Kan inte hitta den i repertoaren och inget str skriver om den ngonstans (har inte lyssnat p de tv senaste avsnitten om det tas upp dr).
Citera
2021-08-15, 23:08
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
Har Schulmans pjs p Dramaten blivit skrotad? Kan inte hitta den i repertoaren och inget str skriver om den ngonstans (har inte lyssnat p de tv senaste avsnitten om det tas upp dr).
Och hur gr det med filmatiseringen av Alex bok?
Citera
2021-08-16, 18:50
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Och hur gr det med filmatiseringen av Alex bok?
Filmatiseringen pratade de ju om nyligen, den ser ju ut att bli av. Dramatenpjsen knns som ngot de frsker tysta ner om det nu inte bara r Dramaten sjlva som valt att trycka annat marknadsfringsmaterial men nd behller frestllningen.
Citera
2021-08-17, 03:02
Medlem
Nu nr pedofil- och vldtktsanklagelser kommit upp betrffande Bob Dylan, hur tror ni Sigge kommer stlla sig till det? S lnge han inte r en hycklare s borde han ju ta anklagelserna p allvar och knna efter om det ens gr att lyssna p Dylan lngre.

Ni som hngt med ett tag fattar nog att jag syftar p Sigges stllningstagande i frgan om en annan artist, anklagad fr hemska brott.

Om Sigge nu frsvarar Dylan, dissikerar anklagelserna, gr research och debunkar den hr kvinnans pstende i podden - s r det en uppvisning p bland den ckligaste dubbelmoralen frn en svensk mediefigur.

Med sin enorma plattform vljer han och Alex att svlja (falska) anklagelser om en artist (avliden, utan mjlighet att frsvara sig) och framhlla artisen som skyldig till pedofili infr hundratusentals lyssnare och prata om att det r dags att "lmna tivolit" och stlla sig frgor som "kan jag ens lyssna p Human Nature lngre?".

Jag har sett att han skrivit p Instagramkommentarer om att det "finns vertygande bevis". Mannen som gng p gng pratar om hur filmer manipulerar gick sjlv p den taffligaste, uppenbart manipluativa och en av de mest ensidiga dokumentrerna som jag ngonsin sett. Detta var dock ngot Sigge frstod nr det handlade om "Allen v Farrow", dr kunde han uttrycka sig i podden om att den var ensidig och anvnde till och med samma ord. I det fallet var det viktigt att ppeka det men inte i det andra, bda tv r HBO-dokumentrer med kulregn av luckor i anklagelserna, utebliven information, rena osanningar.

Skert r iallafall att Sigge kommer frsvara de stora, geniala, vita, ldre mnnen. Jag drar inga falska paralleller om fallen i sig men samtliga av dessa anklagelser saknar bevisning och kan avskrivas av ren fakta och alibin som har presenterats men som massmedia skiter i. Det jag cklas av nr det kommer till folk som sitter med sna hr poddar och pratar om sna hr fall r srbehandlingen och hycklandet, att vissa kan man kasta under bussen utan eftertanke infr ppen rid och stmpla som "skyldig" medans andra ska f frdelen "oskyldig till motsatsen bevisas".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in