2012-12-30, 21:50
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilia
* Tycker inte att Sigge och Alex talar alltfr mycket om sina sponsorer. Det r ju en frutsttning fr att kunna tjna pengar p en podcast.

Ja, men dom kan ju faktiskt gra som tex Filip&Fredrik och f det verstkat p fem sekunder fr att sedan g vidare till intressantare mnen, istllet vljer dom att sitta i skert 10-15 minuter och prata om hur mycket dom lskar att McDonalds r deras sponsor och att alla ska g ut och kpa Pampers fast man inte har barn...ondigt snack helt enkelt nr det kan fyllas med s mycket annat intressant
Citera
2012-12-30, 21:59
Medlem
swimp78s avatar
Har de slutat sponsras av McDonalds? De nmnde vl inte fretaget i senaste avsnittet?
Citera
2012-12-30, 22:01
Medlem
Sicilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Ja, men dom kan ju faktiskt gra som tex Filip&Fredrik och f det verstkat p fem sekunder fr att sedan g vidare till intressantare mnen, istllet vljer dom att sitta i skert 10-15 minuter och prata om hur mycket dom lskar att McDonalds r deras sponsor och att alla ska g ut och kpa Pampers fast man inte har barn...ondigt snack helt enkelt nr det kan fyllas med s mycket annat intressant

De gr ju dock inte podcasten fr "konstens skull" utan fr att profilera och marknadsfra sig sjlva samt naturligtvis att generera intkter. I jmfrelse med Marc Maron r dock Sigge och Alex att betrakta som public service i sammanhanget.

Fr vrigt kan man ju frga sig vad IF frskringar har att vinna p samarbetet..
Citera
2012-12-30, 22:21
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Har de slutat sponsras av McDonalds? De nmnde vl inte fretaget i senaste avsnittet?
Japp, nu r det If som gller.
Citera
2012-12-30, 22:46
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyyouthere
Japp, nu r det If som gller.

Nmnde de alls varfr? De har ju slickat McDonalds rv s in i helvete sen starten
Man tycker att McDonalds skulle vara njda med dem.
Citera
2012-12-31, 03:41
Medlem
-Prince-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Nmnde de alls varfr? De har ju slickat McDonalds rv s in i helvete sen starten
Man tycker att McDonalds skulle vara njda med dem.

Undrar samma sak. IF knns vldigt mycket som en sell out, frskringer liksom...
Man kanske blir uppmanad till att framver ta kort p sig sjlv nr man tecknar en frskring och lgga upp det p hashtagen #alexosigge
Citera
2012-12-31, 07:05
Medlem
Har inte hrt pod nr 29 (jul-tyrannerna) frrn nu men tyckte det var intressant att Sigge, som han berttade, "avskydde" gnget kring Espinosa, Skarsgrd, Fares, Kinnaman. Fr exakt s har jag ocks knt.

Jag kan exempelvis inte ens se Snabba Cash fr att jag str mig ngot oerhrt p grabbgnget som jag frknippar med filmen. Hela det hr att de s grna vill framst som "hip hop" och "frort" i var och varannan intervju och som vl kanske r orsaken till den testosterondrypande attityd som frmedlas mot omvrlden.

Om man googlar p de r det ju ltt att se hur komisk verspnda (framfr allt Daniel Espinosa) de ser ut p mnga bilder.
Citera
2012-12-31, 13:40
Medlem
Fattar inte riktigt, Kinnaman bor ju i staterna? Det r bara Skarsgrd i gnget som hatar USA?
Citera
2013-01-04, 02:35
Medlem
Falcos avatar
Jkligt bra avsnitt idag. Skrattade hgt flera gnger. Som tur var lyssnade jag hemma och inte p stan i lurar.
Citera
2013-01-04, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Jkligt bra avsnitt idag. Skrattade hgt flera gnger. Som tur var lyssnade jag hemma och inte p stan i lurar.
Hller med, dock hade det varit intressant att f veta vem den dr frfattaren var som Alex inte vill nmna. Men man fr vl anta att man ska respektera det.
Citera
2013-01-04, 04:14
Medlem
bill claytons avatar
Ja det var ett otroligt bra avsnitt, bst av alla avsnitt s hr lngt utan tvekan.

Mycket starkt av Alex att ta upp hur han nyligen drabbades av nthat.

Jag lste sjlv den kommentaren p Amandas blogg och reagerade ver hur otroligt sjuk och krnkande den var.

Min respekt fr Alex kade och det fick mig ven att ngra alla nedsttande kommentarer som jag sjlv har gjort mig skyldig till. ven om mitt nthat har varit beskedligt, jmfrt med tomten i det exemplet som han tog upp, s hajar man till och det hr med hatiska kommentarer frn mig det fr det fan vara slut med. tminstone i den hr trden till att brja med.

Dessutom var Alex vredesutbrott mot Sigge vldigt verraskande, jklar vad ronen spetsades till och jag satt p helspnn resten av avsnittet.

Sigge sket skert p sig lite nr Alex brusade upp s hftigt och totalt ovntat, och det skulle inte frvna mig om inte deras pod och allt samarbete och hela vnskapen dom emellan kommer upphra ganska snart.
Citera
2013-01-04, 10:02
Medlem
erikbes avatar
Som ofta s jvla bra och roligt. F&Fs pod r inte ens i nrheten. Den bestr ju bara av gap, Filips USA-kthet/Drogliberalism och att de avbryter varandra hela tiden. S jvla trttsamt bara.
Senast redigerad av erikbe 2013-01-04 kl. 10:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in