2021-08-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Jag är varken barnslig eller uppskrämd.

Saknar logik att hänvisa till godkända vaccins eventuella framtida långtidseffekter samtidigt som man helt bortser från det okända labvirusets eventuella framtida långtidseffekter.

Tyder på att beslutet att skippa vaccinet är helt känslostyrt av rädsla. Vilket är extra lustigt i sammanhanget då samma individer i tråden är snabba med att kalla alla andra för rädda får o dyl.

Antivaxxers försöker helt enkelt kamouflera sin rädsla med rationell argumentation (som haltar betydligt vid närmare granskning).

Ynkedom.

Ok. Då kanske du tillhör auktoritets-invarna? De som går igång på konformism. Själv skiter jag i ”vi” och ”dem”. Om jag med inrådan av min läkare anser att detta vaccin är helt onödigt för mig, så får man väl kalla mig vad fan man vill. Kunde inte bry mig mindre. Det är fortfarande allas personliga val, baserat på hälsa och behov.
Citera
2021-08-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Du kunde inte motsätta dig dina tidigare vaccinationer. Din mamma bestämde att du skulle ha dom och du fick snällt lyda.

Där har du fel. Tog gula febern vaccinet på eget initiativ din 🐑🐑🐑
Citera
2021-08-07, 17:02
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Finns inga som helst vetenskapliga studier om hur mycket en vaccinerad sprider smittan vidare. Man vet helt enkelt inte än. Dock verkar det som om fullvaccinerade sprider smittan i betydligt större utsträckning än man befarat. Särskilt när nya mutationer dyker upp.
Dina procentsiffror kan du skriva ned kraftigt med dom nya mutationerna.

Detta är källan till mina siffror

"Skyddet mot deltavarianten mer än fördubblas efter andra dosen, visar en ny studie.

Två sprutor av Pfizers vaccin ger 88 procents skydd mot att bli sjuk. För Astra Zeneca är motsvarande siffra 67 procent.

– Studien visar att vaccinen är bra. Viktigast är att två doser ger ett kanonbra skydd, säger virusforskaren Ali Mirazimi."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/17zBqK/studie-sa-mycket-okar-skyddet-mot-delta-efter-andra-dosen
Citera
2021-08-07, 17:05
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Det där var totalt orelevent... men det är just så du är också med dina antaganden.

Försök en gång till, fast på svenska den här gången.
Citera
2021-08-07, 17:09
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ok. Då kanske du tillhör auktoritets-invarna? De som går igång på konformism. Själv skiter jag i ”vi” och ”dem”. Om jag med inrådan av min läkare anser att detta vaccin är helt onödigt för mig, så får man väl kalla mig vad fan man vill. Kunde inte bry mig mindre. Det är fortfarande allas personliga val, baserat på hälsa och behov.

Om din läkare rekommenderar dig att avstå från vaccinet är det helt ok.
Inga invändningar från min sida.
Citera
2021-08-07, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Hahaha

Ja visst kan man få det. Inget vaccin är 100% skydd men dessa vaccin mot covid-19 ger ett rätt bra skydd även mot deltan. Senaste uppgiften jag såg var att Pfizer ger 88% skydd mot att bli sjuk av deltan och 67% för AZ. Och de som blir sjuka kan givetvis föra smittan vidare men om alla vore vaccinerade skulle risken ytterligare minska då även de som skulle utsättas har 88% chans att inte bli smittade.

Tackar för att du fortsätter marknadsföra att vaccinering är bra.

Har du problem med din hjärnas storlek kan nog ingen hjälpa dig men den är nog något större än en ärta.

Rabblar upp en massa siffror utan källor. Väldigt trovärdigt nooot. Jag har inget emot att folk vaccinerar sig så de kan gärna göra det för mig. Ju fler döda desto bättre.
Ca 1500 personer under 70 års ålder har dött av covid sen smittan kom hit. Om man inte har helt värdelösa gener eller är över 70 så borde man ta inte ta detta experimentella vaccin utan studier på de långvariga effekterna.
Citera
2021-08-07, 17:16
Medlem
Vansterpartiets avatar
Skönt nu när vi är vaccinerade att vi kan leva livet som vanligt igen.
Citera
2021-08-07, 17:19
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Rabblar upp en massa siffror utan källor. Väldigt trovärdigt nooot. Jag har inget emot att folk vaccinerar sig så de kan gärna göra det för mig. Ju fler döda desto bättre.
Ca 1500 personer under 70 års ålder har dött av covid sen smittan kom hit. Om man inte har helt värdelösa gener eller är över 70 så borde man ta inte ta detta experimentella vaccin utan studier på de långvariga effekterna.

Källa igen
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyh eter%2Fa%2F17zBqK%2Fstudie-sa-mycket-okar-skyddet- mot-delta-efter-andra-dosen

Vaccinet fungerar, jättebra och synd om dig som inte fattar sådant.
Citera
2021-08-07, 17:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Det har varit känt länge att PCR ger utslag på Flunsan. Nu har jurister börjat gå efter testet.
Scamen är avslöjad.

Ca 20+% får Dyspne av SARS-2
70 000 som sökt vård. Ger ett absolut max på 350k som smittats.
Och vi vet ej ens hur många av de 350k som i själva verket hade Flunsan.....

"We need to increase public understanding of the need for medical countermeasures,
Such as a pan corona virus vaccine, a key driver is the media and the economics will follow the hype,
we need to use that hype to our advantage, to get to the real issues, Investors will respond if
they see profit at the end of the process."

Peter Dachek, ECO Health Alliance

Hela scamen bygger på PCR testet.

Jag tror inte på någon scam. Jag vet inte var du fått dina 20% ifrån, men från början sa man att 80% får milda symtom där ingick mild dyspné, 20% kan behöva sjukhusvård och av dem kommer 5% att avlida. Att bara 350K skulle haft viruset håller jag som osannolikt, men vill du tro på det så får du givetvis göra det.
Citera
2021-08-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Källa igen
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyh eter%2Fa%2F17zBqK%2Fstudie-sa-mycket-okar-skyddet- mot-delta-efter-andra-dosen

Vaccinet fungerar, jättebra och synd om dig som inte fattar sådant.

Länkar till Aftonbladet hahaha. Hur fungerar ett vaccin bra om man fortfarande kan smittas och smitta vidare? Är du utvecklingsstörd på riktigt
Citera
2021-08-07, 17:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderno
För att en studie ska vara robust bör den baseras på så mycket material att det inte finns anledning att leta efter mer material. Så svaret på din första anmärkning bör nog vara ja.

Citaten från CDC-studien indikerar tydligt att undersökningen inte baseras på tillgänglig data från bl.a. SIREN-studien, och även Karolinskas studie. Det saknas dessutom någon tydlig källa till antagandet om 90 dagar, vilket ytterligare försvagar argumentet (notera vidarehänvisningen till ett dokument från CDC som diskuterar olika studier, där vissa kommit fram till antikroppsrespons i mer än sex månader).

Den aktuella frågan - åtminstone handlar allt jag skrivit om idag som ett svar på den aktuella CDC-studien rörande Kentucky om detta - handlar om det skydd som fås genom naturlig immunitet. Smittspridning bland de som varken har genomgått sjukdomen eller är vaccinerade är en helt annan fråga.

Slutsatsen av CDC-studien, såvitt jag kan utläsa av den, är att vaccin ger ytterligare skydd. Det är dock faktumet att ytterst få verkar ha drabbats en andra gång som jag tycker är det intressanta, och som pekar på att vaccination knappast behövs som ett krav för att fullt ut ”få” delta i samhället för de som genomgått sjukdomen och har antikroppar.
Men det är dina slutsatser som uppenbarligen inte CDC har. Återigen, säger SIREN-studien att man inte behöver vaccinera sig. Vilken frågeställning försöker de besvara? Så här säger man om frågeställningarna i CDC-studien:
Although laboratory evidence suggests that antibody responses following COVID-19 vaccination provide better neutralization of some circulating variants than does natural infection (1,2), few real-world epidemiologic studies exist to support the benefit of vaccination for previously infected persons. This report details the findings of a case-control evaluation of the association between vaccination and SARS-CoV-2 reinfection in Kentucky during May–June 2021 among persons previously infected with SARS-CoV-2 in 2020. Kentucky residents who were not vaccinated had 2.34 times the odds of reinfection compared with those who were fully vaccinated (odds ratio [OR] = 2.34; 95% confidence interval [CI] = 1.58–3.47). These findings suggest that among persons with previous SARS-CoV-2 infection, full vaccination provides additional protection against reinfection. To reduce their risk of infection, all eligible persons should be offered vaccination, even if they have been previously infected with SARS-CoV-2.*
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7032e1.htm?s_cid=mm7032e1_w

Jag är ganska säker på att man hittar samma rekommendationer i UK var SIREN-studien genomförts.
Citera
2021-08-07, 17:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Avliva vilken myt? Vi har ju haft betydligt större dataset i tråden senaste veckorna som visar på att
naturlig infection är överlägsen vaccin.

Vi har ju ochså studier från CDC som visar på 0 skydd av vaccin.

Studien du refereras till är pre mutationer......

Kentucky residents aged ≥18 years with SARS-CoV-2 infection confirmed by positive nucleic acid amplification test (NAAT) or antigen test results† reported in Kentucky’s National Electronic Disease Surveillance System (NEDSS) during March–December 2020 were eligible for inclusion.
T.o.m. det visar studien på. Man tar upp det bland saker som kan bli missvisande. Man har inte utfört sekvensering på alla tester. När då studien går tillbaka i tiden är det därför troligt att man har återinfekterade av tidigare varianter inte nödvändigtvis de nya problematiska mutationerna.

Bra att du uppmärksammade på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in