Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Det är möjligt att jag låter elak i detta men jag är fullständigt övertygad om att en hel del av dessa "post-covidare" enbart hittar på. Sedan finns det naturligtvis en del individer med långt gående problematik efter att infektionen har lagt sig. Det säger sig självt, det sker med influensan ibland också.
Ja man kan ju få hjärtmuskel inflammation av influensan också som ett exempel. Men de där 25 000 som fått post covid som en diagnos hittar nog inte på. Jag vet folk som lider av långvariga besvär utan att ha diagnos också.
Kvinnor brukar retas med män att de är som bebisar när de blir sjuka, då män tenderar att tåla sjukdomar sämre en kvinnor. Män tycker kvinnor hitta på när de har autonoma sjukdomar eller post covid. Sanningen är väl att kvinnors immunförsvar är lite väl uppskruvat, jag skulle gissa på att det är för att kvinnor föder barn och måste ha ett starkt försvar för infektioner.
Män är svaga mot infektioner och starka mot inflammationer. Kvinnor tvärt om. Därför dör fler män av covid och fler kvinnor får post covid.
Jag gissar på att du är man och då lika fördomsfull som de kvinnor är som kallar män för bebisar när de har fått en influensa.
Jag känner personer som drabbats av "post vaccination" eller vad man ska kalla det. Tror du inte på det heller?