2021-08-07, 15:54
Medlem
severustheemperors avatar
-
Citera
2021-08-07, 15:57
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja budesonid används i behandlingen har jag för mig.

Ahaaa, ja då är jag med.
Citera
2021-08-07, 15:58
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det är möjligt att jag låter elak i detta men jag är fullständigt övertygad om att en hel del av dessa "post-covidare" enbart hittar på. Sedan finns det naturligtvis en del individer med långt gående problematik efter att infektionen har lagt sig. Det säger sig självt, det sker med influensan ibland också.
Ja man kan ju få hjärtmuskel inflammation av influensan också som ett exempel. Men de där 25 000 som fått post covid som en diagnos hittar nog inte på. Jag vet folk som lider av långvariga besvär utan att ha diagnos också.

Kvinnor brukar retas med män att de är som bebisar när de blir sjuka, då män tenderar att tåla sjukdomar sämre en kvinnor. Män tycker kvinnor hitta på när de har autonoma sjukdomar eller post covid. Sanningen är väl att kvinnors immunförsvar är lite väl uppskruvat, jag skulle gissa på att det är för att kvinnor föder barn och måste ha ett starkt försvar för infektioner.

Män är svaga mot infektioner och starka mot inflammationer. Kvinnor tvärt om. Därför dör fler män av covid och fler kvinnor får post covid.

Jag gissar på att du är man och då lika fördomsfull som de kvinnor är som kallar män för bebisar när de har fått en influensa.

Jag känner personer som drabbats av "post vaccination" eller vad man ska kalla det. Tror du inte på det heller?
Citera
2021-08-07, 16:02
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Såg du i artikel att nödtillståndet för PCR är tillbakadraget?

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Man går över från ett pcr-test (som enbart testar sars-cov2) till ett annat som kan differentiera influensa i samma test. Vad är det som är konstigt med det? Du verkar tolka saker som fan läser bibeln. Det sparar både tid och pengar då vi snart går in i influensatider.

Det har varit känt länge att PCR ger utslag på Flunsan. Nu har jurister börjat gå efter testet.
Scamen är avslöjad.

Ca 20+% får Dyspne av SARS-2
70 000 som sökt vård. Ger ett absolut max på 350k som smittats.
Och vi vet ej ens hur många av de 350k som i själva verket hade Flunsan.....

"We need to increase public understanding of the need for medical countermeasures,
Such as a pan corona virus vaccine, a key driver is the media and the economics will follow the hype,
we need to use that hype to our advantage, to get to the real issues, Investors will respond if
they see profit at the end of the process."

Peter Dachek, ECO Health Alliance

Hela scamen bygger på PCR testet.
Senast redigerad av severustheemperor 2021-08-07 kl. 16:06.
Citera
2021-08-07, 16:07
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Det är inga galna idéer. Det är ett faktum att man kan få covid och sprida vidare det även fast man vaccinerat sig vilket du själv har konstaterat om man läser igenom din historik ooopsie . Vilket fantastiskt vaccin
Jävla ärthjärna
Hahaha

Ja visst kan man få det. Inget vaccin är 100% skydd men dessa vaccin mot covid-19 ger ett rätt bra skydd även mot deltan. Senaste uppgiften jag såg var att Pfizer ger 88% skydd mot att bli sjuk av deltan och 67% för AZ. Och de som blir sjuka kan givetvis föra smittan vidare men om alla vore vaccinerade skulle risken ytterligare minska då även de som skulle utsättas har 88% chans att inte bli smittade.

Tackar för att du fortsätter marknadsföra att vaccinering är bra.

Har du problem med din hjärnas storlek kan nog ingen hjälpa dig men den är nog något större än en ärta.
Citera
2021-08-07, 16:22
Avstängd
"Om några veckor är det dags för barn runtom i landet att gå tillbaka till skolbänken efter ett långt sommarlov. Och huvudregeln är att skolorna ska ha på plats-undervisning.

Risken för stor smittspridning på skolor är låg eftersom många vuxna nu är vaccinerade, sa Anders Tegnell, statsepidemiolog till TT i veckan."

Det här är alltså vår statsepidemiolog.

Han måste missat studierna att vaccinerade smittar.
Konstigt med tanke på att hans jobb är att vara uppdaterad med det senaste.
Citera
2021-08-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Ja man kan ju få hjärtmuskel inflammation av influensan också som ett exempel. Men de där 25 000 som fått post covid som en diagnos hittar nog inte på. Jag vet folk som lider av långvariga besvär utan att ha diagnos också.

Kvinnor brukar retas med män att de är som bebisar när de blir sjuka, då män tenderar att tåla sjukdomar sämre en kvinnor. Män tycker kvinnor hitta på när de har autonoma sjukdomar eller post covid. Sanningen är väl att kvinnors immunförsvar är lite väl uppskruvat, jag skulle gissa på att det är för att kvinnor föder barn och måste ha ett starkt försvar för infektioner.

Män är svaga mot infektioner och starka mot inflammationer. Kvinnor tvärt om. Därför dör fler män av covid och fler kvinnor får post covid.

Jag gissar på att du är man och då lika fördomsfull som de kvinnor är som kallar män för bebisar när de har fått en influensa.

Jag känner personer som drabbats av "post vaccination" eller vad man ska kalla det. Tror du inte på det heller?

Nej. Jag tror absolut att många av dessa människor "känner" någonting men jag ställer mig tveksam till att det faktiskt har med Covid att göra. Att det sedan finns människor med fysiska åkommor orsakade av infektionen är dock fullständigt logiskt, men jag tror att det är långt färre än hur många som tror sig ha drabbats av fenomenet, där allt från depressioner till migrän tillskrivs Covid-19.
Jag vet att ämnet diskuteras bland läkare och sjukvårdspersonal, även om beröringsskräcken är rätt stor då fenomenet kan tolkas som "kallt".
Citera
2021-08-07, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
"Om några veckor är det dags för barn runtom i landet att gå tillbaka till skolbänken efter ett långt sommarlov. Och huvudregeln är att skolorna ska ha på plats-undervisning.

Risken för stor smittspridning på skolor är låg eftersom många vuxna nu är vaccinerade, sa Anders Tegnell, statsepidemiolog till TT i veckan."

Det här är alltså vår statsepidemiolog.

Han måste missat studierna att vaccinerade smittar.
Konstigt med tanke på att hans jobb är att vara uppdaterad med det senaste.
Björn Olsen hade passat bättre på Tegnell´s post. Tegnell känns inte närvarande lider han av något?
Citera
2021-08-07, 16:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
I Israel har det rapporterats om att vaccinet tappar effekt redan efter sex månader. Farshid Jalalvand, forskare i klinisk mikrobiologi vid Lunds universitet tror att det beror på att Israel hade ett kortare intervall mellan doserna (tre till fyra veckor) medan vi i de flesta andra länder haft längre tid mellan doserna. I Sverige har vi haft sex veckor och i Norge ännu längre. En färsk studie från Oxforduniversitet visar att ett intervall på åtta veckor mellan doserna är det mest idealiska för att skapa långvariga neutraliserande antikroppar.

https://www.svd.se/strategivalet-mot-covid-tredje-dos-eller-donera

Så i Sverige kan vi vara mer lugna

Jag fick min andra dos efter 4 veckor då jag ville följa tillverkarens rekommendationer.
Citera
2021-08-07, 16:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Björn Olsen hade passat bättre på Tegnell´s post. Tegnell känns inte närvarande lider han av något?

Han är autist som saknar medkänsla, sedan är han allmänt efter i hjärnan.

Nu blir det som tidigare.

Barnen smittas i skolan, åker kommunalt hem - smittar, för att sedan smitta hela familjen som smittar ned sina kollegor.

Han verkar fortfarande hålla fast vid att "barn inte smittar" trots att han erkände för några månader sedan att barn smittar.
Det är helt sinnessjukt att han får raljera exakt hur han vill.
1 1/2 år senare och löfven gömmer sig fortfarande.
Citera
2021-08-07, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Hahaha

Ja visst kan man få det. Inget vaccin är 100% skydd men dessa vaccin mot covid-19 ger ett rätt bra skydd även mot deltan. Senaste uppgiften jag såg var att Pfizer ger 88% skydd mot att bli sjuk av deltan och 67% för AZ. Och de som blir sjuka kan givetvis föra smittan vidare men om alla vore vaccinerade skulle risken ytterligare minska då även de som skulle utsättas har 88% chans att inte bli smittade.

Tackar för att du fortsätter marknadsföra att vaccinering är bra.

Har du problem med din hjärnas storlek kan nog ingen hjälpa dig men den är nog något större än en ärta.
Finns inga som helst vetenskapliga studier om hur mycket en vaccinerad sprider smittan vidare. Man vet helt enkelt inte än. Dock verkar det som om fullvaccinerade sprider smittan i betydligt större utsträckning än man befarat. Särskilt när nya mutationer dyker upp.
Dina procentsiffror kan du skriva ned kraftigt med dom nya mutationerna.
Citera
2021-08-07, 16:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016

Det hade varit ännu värre, för då hade vi varit i den sits Australien befinner sig i nu.

Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.. för de har många tjockisar, som ligger pyrt till.

https://omni.se/a/zrWwyK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in