2021-08-07, 14:48
  #2809
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Så mest troligt 4 skott och 3 bilar.
En av bilarna åkte mot gångtunneln, två i nordvästlig riktigt enligt ett vittne.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/en-dod-efter-skottlossning-i-lulea

https://www.expressen.se/nyheter/gymnasievannen-efter-mordet-chockerande/

Det finns också belägg för att FL varit inblandad i narkotikabrott och vapenbrott.
Samt att kriminella element från Stockholmstrakten ska ha begått brott i Luleå. Att SV är misshandelsdömd.
Detta finns dokumenterat i annan form än endast Flashback kommentarer.


Vad har vi mer konkret som går att bevisa och inte bara rör sig om trådsanningar och desinformation?

Nordväst om brottsplatsen, om man följer riksväg 97 i fyra mil, ligger byn Buddbyn. Där anmäldes en brinnande bil till polisen vid 03-tiden den 31 juli - lite drygt fyra timmar efter skotten.

Denna bil ska sättas i samband med mordet enligt en anonym källa som Aftonbladet talade med på söndagen den 1 augusti.

Enligt en användare här i tråden är den utbrända bilen tillhörig den häktade Simon V-marks mamma Margot.
Citera
2021-08-07, 14:49
  #2810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Vad fan är den här hetsjakten på intenog bra för?
Han kan vara vilket miffo som helst, men hen har fan bidragit till tråden mer än er alla tillsammans.
Jävla idioter.

Så att ljuga om att FL skulle ha ett barn som blivit placerad hos släktingar, det är att bidra tycker du?

Värre saker har också skrivits om BO som det inte finns några som helst belägg för någon annans, utan bara i användarens inlägg.
Citera
2021-08-07, 14:51
  #2811
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satanisten.anna
Okej, men låt oss åtminstone vara jävla idioter som har fått bildbevis på att intenog är ET. Komigen nu, intenog kan försöka fly verkligheten på andra sätt, men bildbevis kommer han inte ifrån. Komigen vi jävla idioter väntar på bildbevis!
Men vad fan spelar det för roll? Ni förstör ju hela tråden med erat jävla skit.
Skriver igen: Det spelar ingen roll vem hen är , så länge hen bidrar. Låt läsarna sålla hans snack.
Vad fan har du och dina gelikar bidragit med???
Citera
2021-08-07, 14:56
  #2812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Bilen kan kopplas till honom. Om någon också har sett honom vid Notviken så är han stekt. Det faktum att han greps i Luleå indikerar dessutom kumpaner, eftersom han inte kan köra två bilar själv (om han nu skulle ta på sig bilbranden). Har någon sett honom i Luleå samtidigt som bilen brann, så indikerar detta minst två kumpaner, eftersom det då måste handla om två bilar som kör mellan Luleå och Boden. Polisläckan tipsade f.ö. Aftonbladet redan på söndagen att bilen var inblandad i mordet.

Är du fortfarande inne på det spåret? Om nu så var fallet borde inte polisen leta där och borde man då inte hört att polisen är på jakt efter gärningsmännen i en annan kommun?

Har vi ens något nytt om eventuella gärningsmän som verkar ha gått upp i rök.
Citera
2021-08-07, 14:58
  #2813
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Nordväst om brottsplatsen, om man följer riksväg 97 i fyra mil, ligger byn Buddbyn. Där anmäldes en brinnande bil till polisen vid 03-tiden den 31 juli - lite drygt fyra timmar efter skotten.

Denna bil ska sättas i samband med mordet enligt en anonym källa som Aftonbladet talade med på söndagen den 1 augusti.

Enligt en användare här i tråden är den utbrända bilen tillhörig den häktade Simon V-marks mamma Margot.

Verkar helt klart finnas ett samband. Media gick också ut fort med sambandet så det ligger nog en del i det helt klart.

Ska bli intressant att se om det kommer andra bekräftelser på vems bil det är.

Inlägget om att det skulle röra sig om mammans bil kändes iaf mer trovärdigt än det tidigare inlägget av en annan användare som påstod att det var en orelaterad händelse och bara något dennes kompis skulle ha gjort på kul.
Citera
2021-08-07, 15:06
  #2814
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Är du fortfarande inne på det spåret? Om nu så var fallet borde inte polisen leta där och borde man då inte hört att polisen är på jakt efter gärningsmännen i en annan kommun?

Har vi ens något nytt om eventuella gärningsmän som verkar ha gått upp i rök.

Jag är fortfarande inne på det spåret - och jag tycker att detta stärkts OM det nu är så att den brinnande bilen tillhör Simons mamma. Vad vi kan konstatera är att Aftonbladet inte har rapporterat någonting från bakom kulisserna sedan i måndags, men vad de då kunde säga var följande:

1) Simon hade medgärningsmän och behöver inte vara skytten.

2) Medgärningsmännen tillhör "Shottaz".

3) Den brinnande bilen kan knytas till dådet.

Om Simon har medgärningsmän så måste de ju finnas någonstans. Men var kan de vara? I Luleå har de för få kontakter; i Rinkeby är det för farligt; men i Borlänge är det precis lagom.
Citera
2021-08-07, 15:10
  #2815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag är fortfarande inne på det spåret - och jag tycker att detta stärkts OM det nu är så att den brinnande bilen tillhör Simons mamma. Vad vi kan konstatera är att Aftonbladet inte har rapporterat någonting från bakom kulisserna sedan i måndags, men vad de då kunde säga var följande:

1) Simon hade medgärningsmän och behöver inte vara skytten.

2) Medgärningsmännen tillhör "Shottaz".

3) Den brinnande bilen kan knytas till dådet.

Om Simon har medgärningsmän så måste de ju finnas någonstans. Men var kan de vara? I Luleå har de för få kontakter; i Rinkeby är det för farligt; men i Borlänge är det precis lagom.
1 Är rett Simon var inte skytten kan garantera dig det.
2. Exkat FLG yngre Shottaz
3. Sansyling
Citera
2021-08-07, 15:11
  #2816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag är fortfarande inne på det spåret - och jag tycker att detta stärkts OM det nu är så att den brinnande bilen tillhör Simons mamma. Vad vi kan konstatera är att Aftonbladet inte har rapporterat någonting från bakom kulisserna sedan i måndags, men vad de då kunde säga var följande:

1) Simon hade medgärningsmän och behöver inte vara skytten.

2) Medgärningsmännen tillhör "Shottaz".

3) Den brinnande bilen kan knytas till dådet.

Om Simon har medgärningsmän så måste de ju finnas någonstans. Men var kan de vara? I Luleå har de för få kontakter; i Rinkeby är det för farligt; men i Borlänge är det precis lagom.

Det är just det menar. Då borde det väl vara mycket polisaktivitet i Dalarna och det hade väl kommit fram då?

Om nu polisen var säkra på att det är Ninows grabbar som ligger bakom det. Kan man inte gå ut på en efterlysningen då?

Detta verkar vara mest en tidningsanka.

Om den här Simon inte skjutit och bara ”goat” så bör han börja prata och leva med skyddad identitet för resten av livet.

Sen vill jag återigen upplysa om att gärningsmännen knappast tillhör Shottaz längre.
Citera
2021-08-07, 15:25
  #2817
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Men vad fan spelar det för roll? Ni förstör ju hela tråden med erat jävla skit.
Skriver igen: Det spelar ingen roll vem hen är , så länge hen bidrar. Låt läsarna sålla hans snack.
Vad fan har du och dina gelikar bidragit med???

Verkligen! Det finns viss substans i det han skriver och den information han delar... spelar ingen roll vem det är, han har fortfarande bidragit mest i hela tråden och hjälpt oss förstå vilka som rör sig i anslutning till mordet eller åtminstone är connectade med varann. Det är väldigt bra information oavsett varifrån den kommer och trots att man måste sålla lite.
Citera
2021-08-07, 15:31
  #2818
Medlem
cerns avatar
Någon gripen än för detta eller?
Citera
2021-08-07, 15:36
  #2819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall.1
Jaaa det är egentligen sjukt

Förstår du om det finns någon syster till någon av grabbarna som verkar bo och studera i Luleå?
Citera
2021-08-07, 15:53
  #2820
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det är just det menar. Då borde det väl vara mycket polisaktivitet i Dalarna och det hade väl kommit fram då?

Om nu polisen var säkra på att det är Ninows grabbar som ligger bakom det. Kan man inte gå ut på en efterlysningen då?

Detta verkar vara mest en tidningsanka.

Om den här Simon inte skjutit och bara ”goat” så bör han börja prata och leva med skyddad identitet för resten av livet.

Sen vill jag återigen upplysa om att gärningsmännen knappast tillhör Shottaz längre.

Antar att användare sätter Shottaz inom citationstecken är just för att det kan röra sig om personer som haft samröre med, men inte längre tillhör det gänget.

Efter de initiala läckorna har det ju varit locket på totalt så inte alls säkert att uppgifter om aktiviteter på annat håll i Sverige skulle komma ut.

Inte troligt att andra utanför polisen skulle göra en självklar koppling heller.
Istället verkar vissa Flashback användare tro att allt som händer i Luleå är relaterat till detta.
Iofs lätt hänt när så mycket desinformation är i omlopp i denna tråd. 🤷🏻‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in