Citat:
Ursprungligen postat av
Terwe
Det verkar lite lustigt då båda skyltarna låg bakom bilen i gräset( det hade också fått sig lite värme) , om tanken var att ta med dem och det blev en explosion och det blev brunt i byxan så de släppte skyltarna till backen & lämnade platsen utan. . Tror inte Polisen tar lös skyltar från uppbrända bilar
Det verkar troligt. Därefter har fyra man packat in sig i den andra bilen och - enligt min mening - tagit vägen över Älvsbyn och Lycksele ned till E45 för vidare befordran till den somaliska enklaven Tjärna Ängar i Borlänge där Bahnans släkt bor.
Färden dit är strax under 100 mil och borde ta 12 timmar (utan paus). Under vägen måste de ha tankat.
Simon lämnades kvar. Hans kumpaner tog helt sonika hans morsas bil, körde upp den till Buddbyn och tuttade på den. Simon själv gjorde sig av med en puffra i gångtunneln under viadukten. Denna plats är avspärrad för biltrafik och kan bara nås till fots. Därefter gick han hem. Snuten grep honom snabbt efter att ha hittat de lösskruvade bilplåtarna som du talar om.
Jag undrar också om det varit någon märklig bilbrand i närheten av Borlänge i söndags eller måndags? Någon som vet?
Hade jag varit kvällstidningsredaktör hade jag erbjudit familjen Vestermark i Råneå en slant för en intervju.