Citat:
Ursprungligen postat av
Spakur
Jag undviker att gå i längre svaromål om att det såklart är mest synd om SD, tänker att det finns några järnrör, lite bombpreparat och lite hot och sånt som blåst förbi relativt smärtfritt.
Det har aldrig förekommit några järnrör. Detta har tidningar hittat på. Det handlade om viftande med aluminiumrör, och mot vem gjorde de emot? En person som flera unga kvinnor har anklagat för grova sexuella övergrepp.
Vilka bombpreparat talar du om?
Citat:
Juholt fick ju löpsedel väja dag i 10 månader för att han hade reguljärt dambesök i sin politikerlägenhet utan att ha anständigheten att kräva henne på hyra.
Störtandet av Juholt är helt och hållet en intern socialdemokratiskt sak, inte som någon utomstående part har kommit på att göra.
Citat:
Hursom, själv tycker jag fastighetsaffärer liknar rätt mycket en blåsning eftersom alla inblandade är just Ebbas kompisar.
Esbjörn befinner sig i ett underläge på så många sätt, han är lite gammal, inte lika snabb i huvudet längre.
Hon är ung och känd. Framfusig och expert på att prata och argumentera.
Till hjälp har hon en mäklare och en PR-konsult, alla tillhörande hennes personliga krets.
Han sitter själv med sina minnesproblem och sin tremor.
Säger nej ett par gånger först.
Tycker att dom tjatar väldigt mycket.
Plötsligt är kontraktet påskrivet liksom.
Har Esb sagt nej flera gånger innan han skriver på kontraktet? Har ej sett detta tidigare.
Jag håller med att det Ebba inte skulle ha blandat i personer som kan uppfattas som jäviga.
Men Esb har ju onekligen haft lång tid att avstyra detta på.