2021-08-07, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Detta är faktiskt viktigt. Hur får man reda på det? Kanske Intenog kan göra en insats här (för en gångs skull).

Gå in på fb och kolla bland hans inlägg så hittar du föräldrarna.. och du kan se att de lagt ut bilder med text på MGM.. namnen stämmer överens med de namn som uppgavs ovanför..
Citera
2021-08-07, 12:15
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Gå in på fb och kolla bland hans inlägg så hittar du föräldrarna.. och du kan se att de lagt ut bilder med text på MGM.. namnen stämmer överens med de namn som uppgavs ovanför..

Tack. Då stämmer allt.
Citera
2021-08-07, 12:15
Medlem
Citat:
Det tror jag också. Hade det handlat om mordvapnet (eller ett nyligen avlossat vapen) tror jag att det hade låtit annorlunda från polisläckorna (så länge som de varade).

Aftonbladet har en grymt bra polisläcka kan jag redan nu intyga. Så saker som kommer den vägen är att betrakta som polisens lägesbild för stunden.
Kan inte säga så mycket mer om det, men deras källa är topp.
Citera
2021-08-07, 12:16
Medlem
Citat:

Stefan har ju själv omnämnt sig som Simons pappa. Inlägget är ju nu raderat men jag sparade skärmdump på det.
Tror det är några tusen som hann läsa det i alla fall.
Citera
2021-08-07, 12:17
Medlem
Citat:

Namn på fb-konto där man kan beskåda detta?
Citera
2021-08-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tittut14
Kände du verkligen BO?? Hon har stor släkt, flera syskon, hennes mamma & ett av syskonen bor inte så långt ifrån brottsplatsen. Några barn däremot hade hon inte.

Tack för att du hjälper till att reda ut sådant. Är så många saker som skrivits om FL i tråden som bara kommer från en källa som är minst sagt opålitlig.

Tyvärr är det mycket svårare att motbevisa annat som jag misstänker inte heller är sant. För påståenden om det mer ljusskygga är det ju bara för lögnaren att säga att det är väl inget släkt eller vänner har någon aning om.

Även fast FL på många sätt levde ett högrisk liv är det tragiskt att det slutade som det gjorde. Jag kan inte hjälpa att känna att samhället misslyckats på så många plan. Att vuxenvärlden svikit FL redan som barn. Då tänker jag inte bara familjen, där du sagt att mammans sida försökt hjälpa… men alla andra också skola, soc osv.
Citera
2021-08-07, 12:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
På första frågan.. jag har fått för mig att det är föräldrarna..🤔
Det är föräldrarna, ser man i deras respektive Facebook, dessutom har Simon en bror.
Pappan Stefan blev sne på en som hotat Stefan på hans Facebook sida, pappan hotade att polisanmäla denna.
Men inlägget togs bort.
Citera
2021-08-07, 12:30
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Om nu inte FL har barn då vem är då målsägande?? Någon minderårig i vart fall…
Ja det måste der vara.
Kan hon ha adopterat två barn?
Hon verkar ju varit väldigt engagerad att hjälpa just flyktingar.
Citera
2021-08-07, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det är föräldrarna, ser man i deras respektive Facebook, dessutom har Simon en bror.
Pappan Stefan blev sne på en som hotat Stefan på hans Facebook sida, pappan hotade att polisanmäla denna.
Men inlägget togs bort.

Ja jag hann se hans inlägg, men blev lite förvirrad när personen ovanför skrev att det inte var föräldrarna, var tvungen att gå in o dubbelkolla.. men som sagt, det var rätt namn..
Citera
2021-08-07, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terwe
1 Nej
2 ja
3 den finns på föregående fråga
4 Nej
Du har dålig koll...
1. JA
Citera
2021-08-07, 12:35
Medlem
Simon verkar vara en skön lirare trots allt. Han har en text på sin FB-profil med texten "Medias rapportering kan allvarligt skada din verklighetsuppfattning"

Onekligen tar han livet med en klackspark trots att han verkar ha hamnat i fel sällskap.
Citera
2021-08-07, 12:40
Medlem
Citat:
Detta var intressant. Om du är säker på att registringsskyltarna kan kopplas till Margot V-mark och om nu hon verkligen är mor till (eller släkt med) Simon V-mark, så kan detta vara skälet till att han greps så snabbt.

03.17 ser polisen regplåtarna på bilen i Buddbyn, gör en slagning, fattar kopplingen och åker över till Burströmsvägen i Luleå och plockar in Simon.

Det verkar lite lustigt då båda skyltarna låg bakom bilen i gräset( det hade också fått sig lite värme) , om tanken var att ta med dem och det blev en explosion och det blev brunt i byxan så de släppte skyltarna till backen & lämnade platsen utan. . Tror inte Polisen tar lös skyltar från uppbrända bilar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in