2021-08-07, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Ett par frågor (som syftar till att få tråden att handla om själva sakfrågan):

1) Vet någon vad Simons föräldrar heter? Kan det vara Stefan och Margot?

2) Vet någon vilket märke det var på bilen som brändes ut i Åträsk (Buddbyn) närheten av Boden?

3) Vet någon vad som hänt med Margot Vs mörkblå Volvo V50 från 2008, som finns registrerad på hennes adress i Råneå?

4) Vet någon var Simon greps någonstans?
1 Nej
2 ja
3 den finns på föregående fråga
4 Nej
Citera
2021-08-07, 11:53
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terwe
Ja enligt reg skyltarna vid bilen och utseende så stämmer det . Bilen är avställd och skrotad men ej hämtad under gårdagen.

Detta var intressant. Om du är säker på att registringsskyltarna kan kopplas till Margot V-mark och om nu hon verkligen är mor till (eller släkt med) Simon V-mark, så kan detta vara skälet till att han greps så snabbt.

03.17 ser polisen regplåtarna på bilen i Buddbyn, gör en slagning, fattar kopplingen och åker över till Burströmsvägen i Luleå och plockar in Simon.
Citera
2021-08-07, 11:55
Medlem
FL har inte något barn. Påstår någon detta så visar de endast att de är ett troll med noll koll.

Citat:
Ursprungligen postat av Acton
De flesta stavar bättre än dig tomte. Årskurs 3 lärde man sig att ett mening aldrig ska börja med och. Börja där så kanske du får bättre självkänsla och får mindre bitterhet i kroppen.
Kram på dig då du verkar få för lite kärlek. Ge inte upp tillslut hittar du någon. Men kom ihåg. En offerkofta klär ingen.
Du kan du börja med att lära dig använda komma
om du nu ska låtsas vara något.

Nä, hädanefter rekommenderar jag att du fokuserar på svenskan när du letar lakritslemmar på de lokala SFI lektionerna. Någon standard måste ni ha i fabriken.
Citera
2021-08-07, 11:56
Medlem
l0c0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tittut14
En del alkohol i släkten, Ja, men droger, Nej. Tjuvjakt, fyllekörningar osv, Ja. Fuffens med företag osv, Ja men farliga, Nä. Dom låter värre än vad dom är. Inga bråkstakar i den bemärkelse som många tycks tro.....

Bo:s pappa, farbror osv var absolut inga duvungar. Pappan var så inne i sitt eget missbruk att han inte såg sin dotters missbruk.

Men absolut, hon hade missbruk i generna, hennes liv tog en vändning som kostade henne livet. Men hon har anhöriga som verkligen försökt hjälpa henne genom åren. Tyvärr har inget de gjort hjälpt henne.

Nej, L*ndins är inte farliga, bara löjets skimmer lyser över det namnet.
I Överkalix smäller det inte högt att ha det efternamnet.
Bröder som slåss med varandra på öppen gata, så polisen måste komma och sära dem, en tisdag.
L*ndin, tack och lov man inte är en sådan i alla fall.
Citera
2021-08-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det är ett problem att tråden i princip är fylld med rena trollkonton som fått tråden att handla om allt som inte alls bero mordet.
Faktum är att vi i dag inte vet något annat än att Simon plockats in och att en pistol återfunnits i tunneln.
Plus relativt goda polisuppgifter om att man söker folk från Rinkeby.

I princip allt runt omkring i övrigt är i bästa fall underhållande, men knappast relevant.
Tror faktiskt inte nästan någon som namngivits i tråden ens kommer omnämnas i en framtida FUP.

Om det ser är medvetet att spåra ur tråden kan man väl spekulera i, men spårat har den.

Men nu måste väl genomgången av pistolen vara klar, och de ska kunna se om kulorna passar ihop med den och skotten på BO? Om allt passar så borde det vara klart att han är den skyldige?
Eller är det mer som måste stämma? Måste de få tag på fler medbrottslingar innan de kan bli en rättegång?
Är inte så insatt i hur det går till 🤔
Citera
2021-08-07, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terwe
1 Nej
2 ja
3 den finns på föregående fråga
4 Nej

På första frågan.. jag har fått för mig att det är föräldrarna..🤔
Citera
2021-08-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tittut14
En del alkohol i släkten, Ja, men droger, Nej. Tjuvjakt, fyllekörningar osv, Ja.

Alkohol är en drog. Punkt.
Citera
2021-08-07, 12:00
Medlem
Om nu inte FL har barn då vem är då målsägande?? Någon minderårig i vart fall…
Citera
2021-08-07, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Men nu måste väl genomgången av pistolen vara klar, och de ska kunna se om kulorna passar ihop med den och skotten på BO? Om allt passar så borde det vara klart att han är den skyldige?
Eller är det mer som måste stämma? Måste de få tag på fler medbrottslingar innan de kan bli en rättegång?
Är inte så insatt i hur det går till 🤔

Jag utesluter inte möjligheten att det stämmer att pistolen var i en påse och att det var uppenbart för polisen att den varken avfyrats i närtid eller ens var laddad.
Givetvis undersöks den, men gissar att inte ens polisen tror att den var mordvapnet.
Kan ju varit någon typ av tillgång som vid mötet skulle återlämnas eller så.
Citera
2021-08-07, 12:05
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
På första frågan.. jag har fått för mig att det är föräldrarna..🤔

Detta är faktiskt viktigt. Hur får man reda på det? Kanske Intenog kan göra en insats här (för en gångs skull).
Citera
2021-08-07, 12:08
Medlem
Citat:
Jag utesluter inte möjligheten att det stämmer att pistolen var i en påse och att det var uppenbart för polisen att den varken avfyrats i närtid eller ens var laddad.
Givetvis undersöks den, men gissar att inte ens polisen tror att den var mordvapnet.

Ahh ok.. men kan de verkligen sätta honom som skytten om pistolen inte passar in på mordet och de inte hittar det riktiga mordvapnet och medskyldiga?
Borde ju då bli som delaktig i mordet som han döms för?
Citera
2021-08-07, 12:12
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:

Det tror jag också. Hade det handlat om mordvapnet (eller ett nyligen avlossat vapen) tror jag att det hade låtit annorlunda från polisläckorna (så länge som de varade).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in