Citat:
Ursprungligen postat av
negrofoben
Jag behöver inga motargument. Vaccinerna fungerar bra och en stor majoritet av forskare står på min sida.
Du har bara foliehattar på din sida…
Ha ha. Du har absolut ingenting att komma med. Allt jag säger är fakta. Vad har du förutom skitsnack?
Forskarna står på din sida? I vad? Vaccinerna är snart helt verkningslösa och höll inte vad dom lovade.
Är jag vaccinerad mot polio har jag 100% skydd.
Det skitvaccin du och andra idioter sprutar i er ger varken skydd mot sjukdom eller skydd mot att sprida det vidare. Snacka om lurad.
Låt oss titta på Island som exempel.
Över 90 procent av befolkningen över 40 år vaccinerad. Den 26 juni avskaffade man alla kvarvarande restriktioner. Men sedan dess har nya fall ökat snabbt bland vaccinerade. Nu säger landets chefsepidemiolog att man kanske måste leva med restriktioner i decennier.
Under juli har Island dagligen rapporterat nya rekord i positiva PCR-test och det främst bland de vaccinerade. Epidemiologen Þórólfur Guðnason meddelade den 22 juli att man troligen måste återinföra restriktionerna, kanske under många år.
Þórólfur Guðnason vill nu återinföra restriktioner på Island så snart det går.
– Det finns inget att vänta på. Då tycker jag att de borde träda i kraft så snart som möjligt, sade han på pressmötet. Han var dock inte redo att ange exakt vilka restriktioner som var aktuella att återinföra.
Han menar att det är svårt att få ett grepp om hur effektiva de olika vaccinen är, då forskningen är ofullständig. De är dock inte så effektiva som man tidigare trott.
– Jag tror att det är säkert att säga att de flesta av resultaten tyder på att dessa vacciner är alla i grunden lika, även om det är skillnader mellan studier, och effektiviteten mot att människor smittas är kanske cirka 60 procent. Detta innebär att 40 procent fortfarande kan smittas, sade han på pressmötet.
Också Guðnason menar att vaccinerna ändå mildrar symptomen.
– Skyddet mot allvarlig sjukdom är kanske 90 procent, men detta varierar och det kommer också information från Israel att detta skydd troligen är något lägre.
På frågan om Island kommer att ha restriktioner de närmaste fem, tio eller femton åren, svarar han:
– Det kan vara så, ingen kan säga med säkerhet hur framtiden kommer att bli.
Ta ert jävla skitvaccin. Jag litar på mitt immunförsvar och har goda vetenskapliga belägg för det.