2021-08-07, 10:20
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Vart är dina motargument? Saknar man självständigt tänkande som du gör förstår jag att man blir upprörd när fakta sopar till en rätt i ansiktet.

Fakta är att utan coronaviruset hade Trump knappast förlorat valet. Hade det kommit ut under valet att Biden själv delvis var insyltad i finansieringen av labbet i Wuhan under sin tid som vicepresident hade han aldrig vunnit valet. Fakta är att Obama var med och finansierade labbet i Wuhan.

Att Fauci även är helt inkompetent och inte kan någonting är en annan sak.
Nobelpristagaren och den som skapade PCR-testen Kary Mullis visste nog en del om charlatanen Fauci.

https://www.youtube.com/watch?v=5aISPlTLbJo
Jag behöver inga motargument. Vaccinerna fungerar bra och en stor majoritet av forskare står på min sida.

Du har bara foliehattar på din sida…
Citera
2021-08-07, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Jag behöver inga motargument. Vaccinerna fungerar bra och en stor majoritet av forskare står på min sida.

Du har bara foliehattar på din sida…
Ha ha. Du har absolut ingenting att komma med. Allt jag säger är fakta. Vad har du förutom skitsnack?

Forskarna står på din sida? I vad? Vaccinerna är snart helt verkningslösa och höll inte vad dom lovade.
Är jag vaccinerad mot polio har jag 100% skydd.
Det skitvaccin du och andra idioter sprutar i er ger varken skydd mot sjukdom eller skydd mot att sprida det vidare. Snacka om lurad.

Låt oss titta på Island som exempel.

Över 90 procent av befolkningen över 40 år vaccinerad. Den 26 juni avskaffade man alla kvarvarande restriktioner. Men sedan dess har nya fall ökat snabbt bland vaccinerade. Nu säger landets chefsepidemiolog att man kanske måste leva med restriktioner i decennier.

Under juli har Island dagligen rapporterat nya rekord i positiva PCR-test och det främst bland de vaccinerade. Epidemiologen Þórólfur Guðnason meddelade den 22 juli att man troligen måste återinföra restriktionerna, kanske under många år.

Þórólfur Guðnason vill nu återinföra restriktioner på Island så snart det går.
– Det finns inget att vänta på. Då tycker jag att de borde träda i kraft så snart som möjligt, sade han på pressmötet. Han var dock inte redo att ange exakt vilka restriktioner som var aktuella att återinföra.

Han menar att det är svårt att få ett grepp om hur effektiva de olika vaccinen är, då forskningen är ofullständig. De är dock inte så effektiva som man tidigare trott.
– Jag tror att det är säkert att säga att de flesta av resultaten tyder på att dessa vacciner är alla i grunden lika, även om det är skillnader mellan studier, och effektiviteten mot att människor smittas är kanske cirka 60 procent. Detta innebär att 40 procent fortfarande kan smittas, sade han på pressmötet.

Också Guðnason menar att vaccinerna ändå mildrar symptomen.
– Skyddet mot allvarlig sjukdom är kanske 90 procent, men detta varierar och det kommer också information från Israel att detta skydd troligen är något lägre.

På frågan om Island kommer att ha restriktioner de närmaste fem, tio eller femton åren, svarar han:
– Det kan vara så, ingen kan säga med säkerhet hur framtiden kommer att bli.

Ta ert jävla skitvaccin. Jag litar på mitt immunförsvar och har goda vetenskapliga belägg för det.
Citera
2021-08-07, 10:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Det står väl att tidigare infekterade som även vaccineras får reducerad risk för återinfektion? Man jämför alltså inte mot personer som endast är vaccinerade utan bara inom gruppen som tidigare varit infekterade.

Det kanske var det du menade, men det var lite otydligt i så fall

Infekterad OCH vaccinerad = bäst skydd.
Jepp! Så är det och då får man nog anta att vaccinering ger ett mer "standardiserat" skydd om man även tar in de studier som tittat på skydd efter vaccinering enbart. Det har alltid förekommit diskussioner om naturlig immunitet att det inte är säkert att alla får ett bra skydd. Med vacciner och även då tillsammans med tidigare infektion får man en mer kontrollerad immunisering.

Jag är lite själv förvånad över detta:
/.../The duration of immunity resulting from natural infection, although not well understood, is suspected to persist for ≥90 days in most persons.
Att det var så lågt i vissa fall misstänkte jag men var inte säker på det.
Citera
2021-08-07, 10:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderno
Har bara ögnat CDC-studien, men den visade alltså (?) att man hittat 246 återinfekterade personer (merparten dessutom infekterade första gången i december och andra gången i maj-juni, vilket i sig ter sig lite märkligt) av totalt ca 260 000 infekterade i Kentucky år 2020 (enligt den statistik jag snabbt Googlade mig till)?

Det kanske i sig är en intressant iakttagelse? Kan förstås ha missat någon aspekt. Det vore i så fall intressant att höra fler tolkningar.
Man kan diskutera CDC:s tolkning också:
/.../All eligible persons should be offered vaccination, including those with previous SARS-CoV-2 infection, to reduce their risk for future infection.
Särskilt i ljuset av detta:
/.../The emergence of new variants might affect the duration of infection-acquired immunity, and laboratory studies have shown that sera from previously infected persons might offer weak or inconsistent responses against several variants of concern (2,6). For example, a recent laboratory study found that sera collected from previously infected persons before they were vaccinated provided a relatively weaker, and in some cases absent, neutralization response to the B.1.351 (Beta) variant when compared with the original Wuhan-Hu-1 strain (1). Sera from the same persons after vaccination showed a heightened neutralization response to the Beta variant, suggesting that vaccination enhances the immune response even to a variant to which the infected person had not been previously exposed. Although such laboratory evidence continues to suggest that vaccination provides improved neutralization of SARS-CoV-2 variants, limited evidence in real-world settings to date corroborates the findings that vaccination can provide improved protection for previously infected persons. The findings from this study suggest that among previously infected persons, full vaccination is associated with reduced likelihood of reinfection, and, conversely, being unvaccinated is associated with higher likelihood of being reinfected.
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7032e1.htm?s_cid=mm7032e1_w
Citera
2021-08-07, 10:41
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Snarare ni hjärntvättade vaccinerade labbråttor som kommer dö en efter en
Tackar dig för ditt fantastiska inlägg i debatten.
Det är just sådana vi behöver när det finns vissa som tvekar om de ska vaccinera sig mot covid-19 eller inte.

Ditt inlägg bevisar att det är mentalt handikappade som för fram sådana här galna argument mot covid-19 vaccinen. Vi får hoppas du lyckats omvända några här till att boka tid för vaccinering.

Tack.

Inlägg med fantastiska korkade argument mot vaccin är också positiva för att fler ska vaccinera sig.
Exempel

"sängvätare"
"sprutluder"
"hjärntvättade"
"labbråttor"
Citera
2021-08-07, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det är ju väldigt bra siffror för de som haft covid. Och fortfarande så ger väl infektion bättre skydd, oavsett med eller utan vaccin, än bara vaccin? Då finns det ju knappast skäl för de som haft covid att vaccinera sig ändå. Riskreduktionen är ju minimal.
Håller med. Därför är det viktigt att covid-pass och liknande även omfattar (ovaccinerade) med antikroppar efter infektion.

Jag hade själv genast tagit vaccinet om jag inte redan haft sjukdomen. Nu avvaktar jag medan jag väntar på fler studier och ser på smittutvecklingen.

Ur smittskyddsperspektiv måste det väl för övrigt ha varit rimligare att snabbt vaccinera riskgrupper i våras och sedan avvaktat med bredare vaccinering bland befolkningen i samband med att smittspridningen kunde förväntas öka, dvs inför hösten. Att smittan/sjukhusinläggningar hade minskat på ungefär samma sätt i år, fanns det väl indikationer på utifrån förra årets kurvor. Det kändes lite förhastat, för egen del, att kasta sig in i vaccinationskön så tidigt som möjligt. För mig verkade det bättre att vänta med ev. vaccin till i höst.
Citera
2021-08-07, 10:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Håller med. Därför är det viktigt att covid-pass och liknande även omfattar (ovaccinerade) med antikroppar efter infektion.

Jag hade själv genast tagit vaccinet om jag inte redan haft sjukdomen. Nu avvaktar jag medan jag väntar på fler studier och ser på smittutvecklingen.

Ur smittskyddsperspektiv måste det väl för övrigt ha varit rimligare att snabbt vaccinera riskgrupper i våras och sedan avvaktat med bredare vaccinering bland befolkningen i samband med att smittspridningen kunde förväntas öka, dvs inför hösten. Att smittan/sjukhusinläggningar hade minskat på ungefär samma sätt i år, fanns det väl indikationer på utifrån förra årets kurvor. Det kändes lite förhastat, för egen del, att kasta sig in i vaccinationskön så tidigt som möjligt. För mig verkade det bättre att vänta med ev. vaccin till i höst.
CDC håller inte med särskilt med tanke på de nya mutationerna.

(Se ovan)
Citera
2021-08-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Tackar dig för ditt fantastiska inlägg i debatten.
Det är just sådana vi behöver när det finns vissa som tvekar om de ska vaccinera sig mot covid-19 eller inte.

Ditt inlägg bevisar att det är mentalt handikappade som för fram sådana här galna argument mot covid-19 vaccinen. Vi får hoppas du lyckats omvända några här till att boka tid för vaccinering.

Tack.

Inlägg med fantastiska korkade argument mot vaccin är också positiva för att fler ska vaccinera sig.
Exempel

"sängvätare"
"sprutluder"
"hjärntvättade"
"labbråttor"

Mentalt handikappad!?
Snarare är jag en som tänker självständigt och har ett kritiskt tänkande.
Det är sådana får som du som tar ett ineffektivt vaccin som varken skyddar dig själv från att få covid eller från att smitta andra som är helt mentalt efterbliven och saknar logiskt tänkande. Dessutom har ni retards ingen aning om potentiella framtida sidoeffekter för att det finns inga studier om det ooopsie. Blir massgravar för er ointelligenta 🐑 inom ett par år
Citera
2021-08-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man kan diskutera CDC:s tolkning också:
/.../All eligible persons should be offered vaccination, including those with previous SARS-CoV-2 infection, to reduce their risk for future infection.
Särskilt i ljuset av detta:
/.../The emergence of new variants might affect the duration of infection-acquired immunity, and laboratory studies have shown that sera from previously infected persons might offer weak or inconsistent responses against several variants of concern (2,6). For example, a recent laboratory study found that sera collected from previously infected persons before they were vaccinated provided a relatively weaker, and in some cases absent, neutralization response to the B.1.351 (Beta) variant when compared with the original Wuhan-Hu-1 strain (1). Sera from the same persons after vaccination showed a heightened neutralization response to the Beta variant, suggesting that vaccination enhances the immune response even to a variant to which the infected person had not been previously exposed. Although such laboratory evidence continues to suggest that vaccination provides improved neutralization of SARS-CoV-2 variants, limited evidence in real-world settings to date corroborates the findings that vaccination can provide improved protection for previously infected persons. The findings from this study suggest that among previously infected persons, full vaccination is associated with reduced likelihood of reinfection, and, conversely, being unvaccinated is associated with higher likelihood of being reinfected.
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7032e1.htm?s_cid=mm7032e1_w
Jo, det kan nog säkert vara så att vaccinering och nyligen genomgången infektion ger bäst skydd. Men om risken för återinfektion är extremt liten i första läget, bör det räcka med att ha genomgått infektion med antikroppar för att tillgodose samhällets krav, t.ex. för att ställa ut covid-pass.

Det verkar inte heller som att CDC-studien ställer de studier som åberopas som stöd för att naturlig immunitet kan vara svagare i förhållande till vissa varianter mot SIREN-studien i UK, som kan ge ett bredare underlag för slutsatserna angående det naturliga skyddet.
Citera
2021-08-07, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
CDC håller inte med särskilt med tanke på de nya mutationerna.

(Se ovan)
Som sagt, CDC verkar inte ha beaktat SIREN-studien.
Citera
2021-08-07, 11:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jo, det kan nog säkert vara så att vaccinering och nyligen genomgången infektion ger bäst skydd. Men om risken för återinfektion är extremt liten i första läget, bör det räcka med att ha genomgått infektion med antikroppar för att tillgodose samhällets krav, t.ex. för att ställa ut covid-pass.

Det verkar inte heller som att CDC-studien ställer de studier som åberopas som stöd för att naturlig immunitet kan vara svagare i förhållande till vissa varianter mot SIREN-studien i UK, som kan ge ett bredare underlag för slutsatserna angående det naturliga skyddet.
Varför helt enkelt inte gå och vaccinera sig? Det är väl rimligtvis den slutsats man kan dra av dessa fynd som CDC gjort.
Citera
2021-08-07, 11:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Som sagt, CDC verkar inte ha beaktat SIREN-studien.
Med tanke på just COVID19 och de erfarenheter vi har så är nog det bästa att gå på de allra färskaste studierna. Tycker du inte det? Särskilt med tanke på nya varianter och deras spridning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in