2021-08-07, 09:47
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag låter medicinska journaler och psykologiska utredningar, väga tyngre än en förbicyklandes grannes utlåtande om Esbjörn. Självfallet är det jag som avslöjar min drivande agenda med denna felkalibrerade vågskål och överdriver betydelsen av läkare och psykologer. Cykelgrannen är självfallet tyngst i gamet!

Överförmyndaren hade säkert dessa handlingarna av psykolog och läkare som grund, när denne beslutade om att det inte fanns grund att tillförordna ett god manskap åt Esb.
Senast redigerad av DeValera 2021-08-07 kl. 09:56.
2021-08-07, 09:48
Medlem
Citat:
Vi talar om en tid då äldre dog som flugor och det fanns restriktioner på att tom barn och barnbarn inte skulle träffa sina föräldrar respektive mor- och farföräldrar om de tillhörde riskgruppen. Så varför väljer du att tramsa om hångel och kutttasju när Ebba uppenbarligen uppfattat beteendet som farligt vad gäller hennes närstående, men fullständigt skiter i det när det gäller ägaren till ett hus som hon har begär för?
Så Esbjörn Bolin smittades av Ebba Busch och dog, eller följde de möjligtvis de restriktioner och råd som myndigheterna gav?
2021-08-07, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Tipsa Ebbas ombud att kalla cykelmannen som sakkunnig i målet👍
Det kan jag väl inte göra!?! Då vore ju att helt detronisera överläkaren och neuropsykologen!
2021-08-07, 09:50
Medlem
Citat:
Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag låter medicinska journaler och psykologiska utredningar, väga tyngre än en förbicyklandes grannes utlåtande om Esbjörn. Självfallet är det jag som avslöjar min drivande agenda med denna felkalibrerade vågskål och överdriver betydelsen av läkare och psykologer. Cykelgrannen är självfallet tyngst i gamet!
Du kan inte bortse från grannens omdöme bara för att den strider mot din agenda.
2021-08-07, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag har inga invändningar emot att han har haft någon med sig, för mig vore det hans ensak om jag var i Ebbas situation. Däremot så kanske jag inte köper den här berättelsen om en pressad och lurad person som inte vågar möta "bedragerskan" Till polisförhöret hade han väl inte med sig någon bisittare för att ge moraliskt stöd eller? Då var han ändå anklagad för ett trafikbrott.
Uppenbarligen litar han mer på polisen än vad han gör på Ebba. Kan väl tillägga att jag håller med om hans bedömning, av det som framkommit om Ebba under den här affären.
2021-08-07, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ebbas ombud ber mycket riktigt om en sista chans till ett möte, annars måste de eskalera processen.

Hur många chanser ska Binninge få? Det har gått många veckor och Binninge/Esbjörn hade stängt dörren enligt egen utsago.

Tror dock att du får revidera att Ebba förvägrade stödpersonen att komma in. Kubun påstår att det var Ebbas ombud som förvägrade.

Själv tror jag att stödpersonen inte behagade dyka upp i tid och att Esbjörn inte visste vem det skulle vara.
Vad du inte förstår är att Binninge är ombud och ska tillvara ta sin klients intressen.
Ebbas ombud efterfrågar ett möte med Esbjörn. Esbjörns ombud frågar då Esbjörn om han kan tänka sig att ta ett möte. Esbjörn säger bestämt nej till ett möte, ett möte som motpartsombudet inte kan eller vill berätta om vad syftet med mötet ska vara.
Efter mycket tjat från motparten så går Esbjörn med på ett möte och vad som händer sedan tänker jag inte upprepa
2021-08-07, 09:52
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Det kan jag väl inte göra!?! Då vore ju att helt detronisera överläkaren och neuropsykologen!

Har inte Överförmyndaren gjort det redan?

Eller rättare sagt, läkare och psykolog som varit inblandade i fallet meddelat Överförmyndaren att deras utlåtande inte kan anses som tillräcklig grund för att sätta Esb under en god man helt enkelt.
Senast redigerad av DeValera 2021-08-07 kl. 09:56.
2021-08-07, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Så Esbjörn Bolin smittades av Ebba Busch och dog, eller följde de möjligtvis de restriktioner och råd som myndigheterna gav?
Restriktionerna och råden angav vid den tiden att man inte skulle träffa folk i riskgrupper. Det var därför som Ebba skrev att hon inte gjorde det - med sina närstående.
2021-08-07, 09:54
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Det har stått i tråden om att JB var med i KD men vid fällande dom mot sig själv inte längre fick vara med. Det har hänvisats till någon tidning som är utgiven av KD men den finns inte på webben då det var några år sen.
Att JB ska ha ett horn i sidan till KD.
En sk trådsanning som var åt helvete fel - har du verkligen missat det, eller försöker du omplantera? >min feting<
2021-08-07, 09:54
Medlem
Citat:
Det finns lögner i varje partsinlaga om läkarintyg, möten med den gode mannen som skulle utses i dagarna, det värderingsinstitut som skulle bevisa att priset var uppenbart för lågt och rent skvaller om säpos skjutsande och kompisar som skrivit avtal. Helt ovidkommande lögner och skvaller ämnade för Brännströms artiklar, inte för domstolens behandling av ärendet. Den strategin är genomskådad för länge sedan. Det är också anledningen till att vissa advokater dras med Binninges bekantskap om än med en rysning av avsky, han har nämligen varken titel eller rykte att förlora och kan därför ägna sig åt den sortens oärliga metoder. Han är en brännvinsadvokat som lever sitt liv som en putsarfisk runt riktiga advokater och tar hand om deras skit.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Putsarfisk
Vilka advokater dras med avsky när det gäller deras bekantskap/vänskap med Binninge?
Menar du att journalerna är fabricerade?
Alltid lika underhållande att läsa dina inlägg
2021-08-07, 09:55
Bannlyst
Citat:
Du kan inte bortse från grannens omdöme bara för att den strider mot din agenda.
Men det är ju det jag säger, den förbicyklande grannens utlåtande väger naturligtvis tyngst! Att påstå annat vore extremt agendadrivet.
2021-08-07, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Tipsa Ebbas ombud att kalla cykelmannen som sakkunnig i målet👍
Det finns flera vittnen som kommer att vittna om sin bild av Esbjörn. Han kommer även själv att stå edsvuren och ge sin bild av tvisten så sanningen lär komma fram. Problemet för Esbjörn är att han så länge saknade någon sakkunnig som hade kunnat bistå honom i tvisten. I stället drabbades han av en brännvinsadvokat som knuffade honom allt längre in i en härva av lögner och obevisade påståenden. Nu återstår att se om Berg klarar av att rädda något av detta kludd. Jag tror att han är glad om han kan få jämkat lite av de kommande skadeståndskraven från Ebba Busch.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in