2021-08-07, 09:37
Medlem
Är det någon som känner till vem som betalade mäklaren för skrivuppdraget?
2021-08-07, 09:37
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Läs gärna på om psykopati-begreppet och om hur psykopatoida egenskaper brukar manifesteras hos kvinnor.
Vem vet, du kanske lär dig något nytt?

Om du vill ha en närmare redogörelse av mig, får du vänta tills jag vaknat till. Hojta till om hur du vill ha det!

Nu börjar det matas argument ifrån trådens lilla incell att kvinnor är psykopater.

Spy inte ditt hat över kvinnor i tråden.
2021-08-07, 09:38
Medlem
Citat:
Tack för din partsinlaga!
Till skillnad mot dina neutrala och helt igenom objektiva betraktelser?
2021-08-07, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ja, men du klarar inte av att se helhetsbilden som skapas av både grannens omdöme och de medicinska journalerna eftersom grannens omdöme inte stämmer med din förutfattade mening. Du ser bara det du väljer att se och överdriver det för att stärka din agenda.
Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag låter medicinska journaler och psykologiska utredningar, väga tyngre än en förbicyklandes grannes utlåtande om Esbjörn. Självfallet är det jag som avslöjar min drivande agenda med denna felkalibrerade vågskål och överdriver betydelsen av läkare och psykologer. Cykelgrannen är självfallet tyngst i gamet!
2021-08-07, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Binninge var med i drevet mot Ebba pga KD.
Hade inte JB varit med i det gänget så hade affären gått hur smidigt som helst och huset hade varit renoverat och Esb hade suttit på verandan och ljugit fiskehistorier för Ebbas barn.
Du menar att allt är politiskt och det har med KD att göra?
2021-08-07, 09:41
Medlem
Citat:
Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag låter medicinska journaler och psykologiska utredningar, väga tyngre än en förbicyklandes grannes utlåtande om Esbjörn. Självfallet är det jag som avslöjar min drivande agenda med denna felkalibrerade vågskål och överdriver betydelsen av läkare och psykologer. Cykelgrannen är självfallet tyngst i gamet!
Tipsa Ebbas ombud att kalla cykelmannen som sakkunnig i målet👍
2021-08-07, 09:42
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Om jag på ålderns höst med syn-, hörsel- och kognitiva funktionshinder hade känt mig pressad och lurad av en person att göra något jag inte ville, hade även jag undvikit denna person som pesten. I alla fall utan någon som närvarade, företrädde mina intressen och övervakade situationen. Det borde inte vara så svårt att förstå.

Jag har inga invändningar emot att han har haft någon med sig, för mig vore det hans ensak om jag var i Ebbas situation. Däremot så kanske jag inte köper den här berättelsen om en pressad och lurad person som inte vågar möta "bedragerskan" Till polisförhöret hade han väl inte med sig någon bisittare för att ge moraliskt stöd eller? Då var han ändå anklagad för ett trafikbrott.
2021-08-07, 09:44
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Om vi kallar henne för stödperson då?
Esbjörn kände olust att träffa Ebba kanske eftersom Ebbas ombud mer eller tjatar sig till ett möte som absolut måste hållas en viss dag pga. Ebbas tajta schema. Samma dag var B bokad på en MUF på förmiddagen så kom förslaget från Ebbas ombud att B kunde närvara via teams. Esbjörn var nöjd med det, men ville ha en stödperson med sig.
Det kanske inte var svårare än så.
Alla parter var nöjda med den lösningen, förutom Ebbas ombud och Ebba som förvägrade stödpersonen att följa med in.
Ska vi säga så?

Ebbas ombud ber mycket riktigt om en sista chans till ett möte, annars måste de eskalera processen.

Hur många chanser ska Binninge få? Det har gått många veckor och Binninge/Esbjörn hade stängt dörren enligt egen utsago.

Tror dock att du får revidera att Ebba förvägrade stödpersonen att komma in. Kubun påstår att det var Ebbas ombud som förvägrade.

Själv tror jag att stödpersonen inte behagade dyka upp i tid och att Esbjörn inte visste vem det skulle vara.
2021-08-07, 09:44
Medlem
Citat:
Du menar att allt är politiskt och det har med KD att göra?

Det har stått i tråden om att JB var med i KD men vid fällande dom mot sig själv inte längre fick vara med. Det har hänvisats till någon tidning som är utgiven av KD men den finns inte på webben då det var några år sen.
Att JB ska ha ett horn i sidan till KD.
2021-08-07, 09:45
Medlem
Citat:
Vilka inlagor är ogrundade?
Kan du ge aktbilagornas nummer får jag själv bilda mig en uppfattning.
Är det något som är ogrundat är det dina partsinlagor här på FB
Det finns lögner i varje partsinlaga om läkarintyg, möten med den gode mannen som skulle utses i dagarna, det värderingsinstitut som skulle bevisa att priset var uppenbart för lågt och rent skvaller om säpos skjutsande och kompisar som skrivit avtal. Helt ovidkommande lögner och skvaller ämnade för Brännströms artiklar, inte för domstolens behandling av ärendet. Den strategin är genomskådad för länge sedan. Det är också anledningen till att vissa advokater dras med Binninges bekantskap om än med en rysning av avsky, han har nämligen varken titel eller rykte att förlora och kan därför ägna sig åt den sortens oärliga metoder. Han är en brännvinsadvokat som lever sitt liv som en putsarfisk runt riktiga advokater och tar hand om deras skit.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Putsarfisk
2021-08-07, 09:45
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Tipsa Ebbas ombud att kalla cykelmannen som sakkunnig i målet👍

Hur många klåpare ska kallas egentligen, räcker det inte med att en mäklare som gått en tvåårig gymnasieutbildning har verkat som advokat?
2021-08-07, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Nu börjar det matas argument ifrån trådens lilla incell att kvinnor är psykopater.

Spy inte ditt hat över kvinnor i tråden.
Eh, att även kvinnor kan uppvisa psykopatoida egenskaper är en dåligt bevarad hemlighet i allmänhet och i psykiatrin i synnerhet. Men visst, om du är en av de som menar att kvinnor till skillnad från män, aldrig ljuger, förtalar, bedrar och manipulerar, förstår jag din skeva bild av denna fastighetsaffär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in