Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Hur vet du att Binninge sprang till media?
Att redogöra för hur journalistiska gräv kan gå till, ligger utanför denna tråd topic.
Det finns ingen i den här affären som använt sig lika mycket av media som Ebba. Det är fakta och inga spekulationer.
Jag är inte intresserad av hur journalister arbetar dagligdags. Jag är intresserad av att veta hur Brännström kunde få reda på vad som försigick och därefter kunde ta kontakt med Binninge.
Varför får just Brännström tipset och av vem? Är det då inte troligare att Binninge kontaktade honom?
Vad gäller mediaanvändningen så kan det väl vara så att Ebba synts mer i media än Esbjörn/Binninge. Men på vems initiativ? Binninge har tagit striden dit, Ebba fortsätter där.
För att använda en annan symbolik, om Binninge slår Ebba med en knytnäve i ansiktet och Ebba svarar med en spark i hans skrev så hans bollar kommer ut genom öronen, är det då Ebbas våld vi ska bry oss om?
Skit i självförsvarslagarna nu, utan titta på det i sak. I min värld så får Binninge skylla sig själv. Han gav sig på något som en motståndare var bättre på vad gällande mediatid.
Sedan är tid ett meningslöst mått. Frågan är snarare vilken vinkling som får företräde.