2021-08-07, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ingen förnekar att Esbjörn är utsatt och pressad - frågan är dock VEM som utsätter honom och för VAD.
Det stora trycket kommer från hans egna ombud och den kader med folk som, sedan han blev ensam ägare till kåken, förväntat sig att ärva den.

Han kommer aldrig bli förlåten för att han sålde - enligt en del här - SLÄKTGODSET, som varit i familjen sedan Gustav Vasa skidade från Mora till Sälen. Var det inte så att självaste Linné sökte husrum hos Esbjörns anfader på just detta gods under sin resa i Gästrikland....
Ja, bortser man helt från vad Esbjörn själv säger, tycker och erfar om uppgifter man hittar på, kan man nog tillskriva honom och de runt honom i princip vad som helst.

Frågan är dock varför man skulle göra det, undanta Esbjörns uppgifter?
2021-08-07, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja det var ett rejält klavertramp. Men hon gjorde väl som regeringens ledamöter tex Löfven, Andersson och Johansson och tog lätt på restriktionerna. Den myndighetschef som hade ansvaret för landets krisberedskap ansåg det helt nödvändigt att åka till Kanarieöarna och gå på sexklubb när pandemin peakade som värst. Jag förutsätter att du även tycker Löfven, Andersson, Johansson och Eliasson är onda och/eller extremt korkade.

Jag tycker garanterat många av dom har tagit korkade beslut, och jag är långtifrån socialdemokrat.

Dock så framstår det självklar att om en sosse hade gjort en tiondel av det Ebba gjort så hade den personen dagligen suttit med namn och bild på löpsedlar tills den tog mössan i handen och avgick.

Men det förutsätter förstås att man har skam i kroppen, känns som en person som i berått mod blåser en gamling inte har så mycket av den varan.

I synnerhet inte när det är en tipp-politiker som bara växlar upp det smaklösa beteendet efter affären kommit upp till ytan.

Tänk att KD har en dömd brottsling som partiledare. som fått en gammal man med kognitiva nedsättningar
2021-08-07, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Betyder det att du inte längre tycker att Ebba Busch är en psykopatoid människa utan en psykopat? Vad baserar du detta på utöver att du känner det?
Läs gärna på om psykopati-begreppet och om hur psykopatoida egenskaper brukar manifesteras hos kvinnor.
Vem vet, du kanske lär dig något nytt?

Om du vill ha en närmare redogörelse av mig, får du vänta tills jag vaknat till. Hojta till om hur du vill ha det!
Senast redigerad av Krmkr 2021-08-07 kl. 08:59.
2021-08-07, 08:54
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Binninge och bränström har väl en privat relation med eller ?

Det är möjligt. Säg att de umgås ibland, vad är oddsen för att de med 20 mil emellan råkade umgås just där och då? Vad är oddsen för att Binninge råkade försäga sig i sällskap av någon han måste veta är journalist?

Nej, kontakten måste ha varit från Binninge till Brännström i det här fallet. För mycket om och men för att Brännström skulle ha fått nys om det här. Hur skulle det gått till?
2021-08-07, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Hittar du någon information i inlagorna som motsäger det där, eller var vill du komma?
Att en partsinlaga med dess beskrivningar och tolkningar av vad som hänt inte är objektiva fakta, trodde jag inte var en brännande het fråga. Eller menar du att allt som kommit från Esbjörn är att betrakta som det, bara för att det är satt på pränt?
2021-08-07, 08:57
Medlem
Citat:
Det är möjligt. Säg att de umgås ibland, vad är oddsen för att de med 20 mil emellan råkade umgås just där och då? Vad är oddsen för att Binninge råkade försäga sig i sällskap av någon han måste veta är journalist?

Nej, kontakten måste ha varit från Binninge till Brännström i det här fallet. För mycket om och men för att Brännström skulle ha fått nys om det här. Hur skulle det gått till?

Om jag var JB och ville driva detta mot Bush (KD skulle få en bakspark) så hade jag ringt tidningarna och tipsat.
Men sen att han inte fattade att det skulle snokas kring honom som person och att han biter sig själv därbak och att hans egna skit träffar fläkten.

Jag tror inte denna historian alls hade inträffat om det inte vore för JB.
2021-08-07, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Om jag var JB och ville driva detta mot Bush (KD skulle få en bakspark) så hade jag ringt tidningarna och tipsat.
Men sen att han inte fattade att det skulle snokas kring honom som person och att han biter sig själv därbak och att hans egna skit träffar fläkten.

Jag tror inte denna historian alls hade inträffat om det inte vore för JB.

Hur är det binninges fel att Ebba försökte blåsa Esbjörn?
2021-08-07, 09:06
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hur vet du att Binninge sprang till media?
Att redogöra för hur journalistiska gräv kan gå till, ligger utanför denna tråd topic.

Det finns ingen i den här affären som använt sig lika mycket av media som Ebba. Det är fakta och inga spekulationer.

Jag är inte intresserad av hur journalister arbetar dagligdags. Jag är intresserad av att veta hur Brännström kunde få reda på vad som försigick och därefter kunde ta kontakt med Binninge.

Varför får just Brännström tipset och av vem? Är det då inte troligare att Binninge kontaktade honom?

Vad gäller mediaanvändningen så kan det väl vara så att Ebba synts mer i media än Esbjörn/Binninge. Men på vems initiativ? Binninge har tagit striden dit, Ebba fortsätter där.

För att använda en annan symbolik, om Binninge slår Ebba med en knytnäve i ansiktet och Ebba svarar med en spark i hans skrev så hans bollar kommer ut genom öronen, är det då Ebbas våld vi ska bry oss om?

Skit i självförsvarslagarna nu, utan titta på det i sak. I min värld så får Binninge skylla sig själv. Han gav sig på något som en motståndare var bättre på vad gällande mediatid.

Sedan är tid ett meningslöst mått. Frågan är snarare vilken vinkling som får företräde.
2021-08-07, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Blev Esbjörn smittad eller vad hände egentligen? Hur nära umgicks de, är du inne på kuttrasju och hångel igen?
Vi talar om en tid då äldre dog som flugor och det fanns restriktioner på att tom barn och barnbarn inte skulle träffa sina föräldrar respektive mor- och farföräldrar om de tillhörde riskgruppen. Så varför väljer du att tramsa om hångel och kutttasju när Ebba uppenbarligen uppfattat beteendet som farligt vad gäller hennes närstående, men fullständigt skiter i det när det gäller ägaren till ett hus som hon har begär för?
2021-08-07, 09:17
Bannlyst
Citat:
Jag är inte intresserad av hur journalister arbetar dagligdags. Jag är intresserad av att veta hur Brännström kunde få reda på vad som försigick och därefter kunde ta kontakt med Binninge.

Varför får just Brännström tipset och av vem? Är det då inte troligare att Binninge kontaktade honom?

Vad gäller mediaanvändningen så kan det väl vara så att Ebba synts mer i media än Esbjörn/Binninge. Men på vems initiativ? Binninge har tagit striden dit, Ebba fortsätter där.

För att använda en annan symbolik, om Binninge slår Ebba med en knytnäve i ansiktet och Ebba svarar med en spark i hans skrev så hans bollar kommer ut genom öronen, är det då Ebbas våld vi ska bry oss om?

Skit i självförsvarslagarna nu, utan titta på det i sak. I min värld så får Binninge skylla sig själv. Han gav sig på något som en motståndare var bättre på vad gällande mediatid.

Sedan är tid ett meningslöst mått. Frågan är snarare vilken vinkling som får företräde.
Eftersom det hela bara bygger på spekulationer, är det föga värt att dra slutsatser om det.

Men för att svara på ditt hypotetiska exempel. Om Binninge nitat Ebba och Ebba sedan några dagar senare nitar Binninge och ytterligare några dagar senare nitar Binninge igen med jämna mellanrum, råder ingen tvekan om att Ebba får ett mycket större straffvärde än Binninge som bara slagit till Ebba en gång. Det är således inte så att ett slag mot en annan person ger den slagna personen frikort att slå vid ett annat tillfälle, utan varje misshandelssituation hanteras var för sig.
2021-08-07, 09:21
Medlem
Citat:
Ja och Barry har gett Esbjörn diagnosen lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Steget till kristallklar som du kallat Esbjörn, är mycket långt ifrån lindrig kognitiv funktionsnedsättning.
Beskrivningen kristallklar kommer från en granne som som brukar träffa Esbjörn när han är ute och cyklar. Det och Barrys rapport ger en helt annan bild än den du försöker frammana i tråden.
2021-08-07, 09:23
Medlem
Citat:
Om jag på ålderns höst med syn-, hörsel- och kognitiva funktionshinder hade känt mig pressad och lurad av en person att göra något jag inte ville, hade även jag undvikit denna person som pesten. I alla fall utan någon som närvarade, företrädde mina intressen och övervakade situationenz. Det borde inte vara så svårt att förstå.
Det som är svårt att förstå är att det inte skulle räcka med att hans ombud Binninge skulle vara med på mötet? Vad skulle han ha för roll om den anonyma flickan skulle företräda Esbjörns intressen och övervaka situationen? Var det kanske han som var hotet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in