2021-08-07, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tackar detta ger en bra bild av hur detta har förhalats och att Esb sida genom Binninge verkligen inte vill att köpet ska backas utan att EB ska drivas bort och stå för notan.
Att ifrågasätta detta då det är inlämnat till tinget av en riktig advokat som ser till att inte bli utesluten pga falsk ryktesspridning till skillnad från den självutnämnde och notoriska lögnaren Binninge
Det skulle se rätt olyckligt ut att referera till skriftväxling i en inlaga till rätten om man inte har kvar skriftväxlingen. Jag tror personligen att denne Karin är ganska noga med att spara sådant. Vi lär få svaret på vem som ihärdigast ville träffas för att lösa tvisten utan rättegång och vem som valde att inte hörsamma detta. Vad lösningen hade kunnat bli kommer vi däremot aldrig att veta eftersom viljan att prata med varandra uppenbarligen saknades.
2021-08-07, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Om du låter bli att lägga ord i munnen på mig och andra utifrån dina egna fantasier, kanske din förfäran över hur hemska och osunda alla är runt dig minskar.

Om du inbillat dig att allt som anförs från och tolkas av Ebba är 100% överensstämmande med verkligheten, är det inte särskilt svårt att förstå varför du tycker som du tycker i den här affären. Men det är varken särskilt resonligt, klokt eller argumenterande.
Du tror alltså fortfarande att Busch ombud fulciterar Binninge i sina inlagor till rätten? Att hon skriver ”partsinlagor” om vad som hänt utan grund?
2021-08-07, 08:33
Medlem
Citat:
Nu väljer du att lägga ord i min mun igen för att göra det lättare för dig att argumentera emot mig. Så tramsigt och fegt.
Är vi överens om att Barry Karlssons beskrivning av Esbjörn är med sanningen överensstämmande alltså?
2021-08-07, 08:33
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Inget mot Ebbas saggande i tidningar och tv-intervjuer.

Journalister har en osedvanlig förmåga att pumpa sina targets på info och källor.

Räcker med att låta lagom hotfull om vilken info de har för att sen erbjuda att låta vederbörande ge sin syn på saken.

Oavsett är det fånigt att oja sig över nåt som Binninge gjort, när Ebba har gjort det också och mycket mer.

Ebba är för det första inget ombud, vilket Binninge är, men rent krasst, Binninge började med att springa till media, istället för att försöka lösa saker via Ebbas ombud.

Hur menar du att Brännström skulle fått nys om det här och gått till Binninge och hotat honom?
2021-08-07, 08:35
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Tack för partsinlagorna som visar hur den ena parten vill framställa vad som hänt.

Hittar du någon information i inlagorna som motsäger det där, eller var vill du komma?
2021-08-07, 08:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ebba är för det första inget ombud, vilket Binninge är, men rent krasst, Binninge började med att springa till media, istället för att försöka lösa saker via Ebbas ombud.

Hur menar du att Brännström skulle fått nys om det här och gått till Binninge och hotat honom?

Binninge och bränström har väl en privat relation med eller ?
2021-08-07, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det kan vara som du säger, men har ingenjör Bolin visat osäkerhet, blyghet och rädsla inför vissa situationer tidigare i sitt liv? Han smet inte från polisförhöret angående trafikolyckan, utan förde sin sak under förhöret. För mig borde det vara tvärtom, jag skulle uppleva osäkerhet inför en myndig polisman i ett polisförhör, där jag kan riskerar körkortet, men inte en för en ung tjej. Men det kanske förhåller sig som MarryBlunt hävdar, att Ebba har kurtiserat honom. Hen verkar vara väl insatt i sådana ting.
Om jag på ålderns höst med syn-, hörsel- och kognitiva funktionshinder hade känt mig pressad och lurad av en person att göra något jag inte ville, hade även jag undvikit denna person som pesten. I alla fall utan någon som närvarade, företrädde mina intressen och övervakade situationen. Det borde inte vara så svårt att förstå.
2021-08-07, 08:39
Medlem
Citat:
Jag har redan förklarat det för dig som om du vore ett autistiskt barn om hur Esbjörn var utsatt. Så utsatt att han tom vägrade att träffa Ebba igen utan ledsagare. Lyckades du inte greppa det då, lär du inte göra det nu.

Man får väl helt enkelt konstatera att somliga är så empatiskt funktionsnedsatta att de helt enkelt inte förmår att sätta dig in i hur andra har det, som hur Esbjörn funktionsnedsättningar kan kännas i en utmanande miljö.
Ingen förnekar att Esbjörn är utsatt och pressad - frågan är dock VEM som utsätter honom och för VAD.
Det stora trycket kommer från hans egna ombud och den kader med folk som, sedan han blev ensam ägare till kåken, förväntat sig att ärva den.

Han kommer aldrig bli förlåten för att han sålde - enligt en del här - SLÄKTGODSET, som varit i familjen sedan Gustav Vasa skidade från Mora till Sälen. Var det inte så att självaste Linné sökte husrum hos Esbjörns anfader på just detta gods under sin resa i Gästrikland....
2021-08-07, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Är vi överens om att Barry Karlssons beskrivning av Esbjörn är med sanningen överensstämmande alltså?
Ja och Barry har gett Esbjörn diagnosen lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Steget till kristallklar som du kallat Esbjörn, är mycket långt ifrån lindrig kognitiv funktionsnedsättning.
2021-08-07, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har nu alltså diagnostiserat Ebba Busch som en psykopatoid människa för att övertyga oss om att du är en god och empatisk människa och att din bild av vad som hänt vid fastighetsaffären därför måste vara den enda sanna?
Att Ebba saknar ödmjukhet och reflektion och visat sig ha en facistoid hårdhet är väl uppenbart?

Läs och lär N. Armstark.
Det kanske mest förvånande av allt är att Kristdemokraterna, som genom historien hållit moral och etik så oerhört högt, nu har en partiledare som döms för brott. Och att Ebba Busch, som varandes en av Sveriges 349 lagstiftare, inte betonar att sättet man ändrar lagen på är via riksdagens processer, inte genom att skriva brottsliga Facebook-inlägg.

Ska det vara möjligt att säga sanningen utan att dömas för grovt förtal är ju detta förslag hon, eller hennes partikamrater, kan lägga i riksdagen. Men på frågan om hon kommer lägga ett sådant förslag svarade hon, något förvånande, på fredagen nej
.

https://www.dagen.se/ledare/2021/07/02/varfor-kunde-ebba-busch-inte-be-om-ursakt/

Varför vill inte Ebba Buch ändra på den lag hon i själ och hjärta tycker är fel? Det är alltså denna bevisligen falska person som påstås ha agerat rättrådigt och schysst mot Esb i sitt bisarra begär efter hans hus. Morsning!

Det kan inte finnas en enda människa som tror på detta. Skiten flög in i fläkten och iom fastighetsbråket blev Ebba avslöjad som en ful fisk.

Den glättiga unga empatiska och framåt Stureplans-Ebba visade sig vara en hänsynslös, brottsling begåvad med en stor portion lagförakt.

Framgångssagan Ebba slutade när fastighetsbråket avslöjade att den ärliga och rättframme var oärlig och obeveklig.
Senast redigerad av 90510 2021-08-07 kl. 08:45.
2021-08-07, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag upplever att utgången i rättegången inte är lika given som de flesta här verkar tycka. Så Ja, jag tycker nog att Esbjörn fått helt okey juridisk hjälp. Med tanke på att Ebba kände behov att förtala Esbjörns ombud.

En demens diagnos får man om man är dement. Om Esbjörn är dement skall han självklart ha en diagnos så han går adekvat hjälp och stöd. Jag har inte alls upplevt att någon vill diagnostisera Esbjörn av ondo.

Jag tror att Esbjörn är nöjd med att få hjälp att reda i sin ekonomi. Jag tror inte han vill få inkassokrav eller hot om kronofogden. Jag tror inte han vill ha post till tre olika ställen och känna sig maktlös inför att reda ut det. Som jag förstår det så fick oxå Esbjörn i lugn och ro förklarat för sig vad en generalfullmakt var och hur en sådan kunde hjälpa honom.

Vad kåken gått för vid en öppen försäljning vet ju faktiskt ingen av oss. Så det är inte mycket att dryfta om. Personligen hade jag inte varit nöjd med 3,9 om jag sålt ett hus med dom förutsättningarna och det läget.

Jag tror Esbjörn tycker det är en lättnad att slippa hålla på med räkningar som han inte riktigt förstår hur han ska betala. Jag menar han åkte ju till banken när han ville betala tillbaka pengarna till Ebba. Om man åker till banken och betalar sina räkningar har man missat några steg i utvecklingen.

Nu har jag utvecklat och motiverat mina tankar kring det du skriver.

Jag skulle bli tacksam om du kunde motivera vad du bygger dina åsikter på. Gärna om du kan göra det utan att du behöver förstärka med okvädes ord.
Känns det bra nu? När du raljerar lite om min stavning. För det var ju stavade fel jag gjorde inte använde fel.

Men att slå på en dyslektiker är väl något som ligger helt i linje med ditt vanliga sätt att bemöta människor.

Du måste verkligen känna dig liten på insidan med det skoningslösa bekräftelse behov du har.
Inte bara av juridik. Hen är i stort sätt mäklare oxå. Sålt och köpt massa hus. Och renoveringsexpert. Och expert på vad saker och ting kostar. Och läkare, vet allt om demens. Tänk vad skönt att vara expert på allt.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-stanger-dorren-for-affaren-med-ebba-busch/

Jag tycker den här artikeln beskriver Esbjörn känslor ganska bra. Han berättar bland annat att han är rädd att han inte ska klara att stå emot Ebba och advokaten. Han litar inte på att Ebba är beträdd att baka ur affären utan att hon ska få honom att skriva på mera papper.

Ur artikeln.
”På vilket sätt är han lurad?
– Lurad kan man vara på många sätt. Han har varit uppvaktad av henne, inte på sånt sätt han trodde att de hade någon relation, men smickrad och uppvaktad, säger Johann Binninge.”

Det här är intressant. Jag har då och då hintat om att Ebba kuttrasjuat till sig huset. Det kanske ligger något i det.
Du svarade ju inte på om han var nöjd med att bli demensförklarad
Att bli påtvingad en god man, och att bli skinnad genom en generalfullmakt.
Tror du på allvar NÅGON hade varit glad över något sådant?

Att få hjälp med räkningarna kräver inget av ovanstående. Varken att man är demensförklarad, har en god man eller en genenralfulmakt.
Är han nöjd med att folk gått ut i media och berätta att han inte ens kan torka sig själv i röven?
Hade du varit glad över det - och än värre, tänk om det inte är sant? Vad ger det för bild av honom - hur ska man någonsin kunna få upprättelse efter något sådant? Hur kommer folk att se på honom framöver - när detta är över? Förstår du inte att de har förnedrat honom något så fruktansvärt - och det offentligt i media att han för alltid kommer vara illa omtyckt?
ÄR det något alla går och drömmer om - eller bara du?
2021-08-07, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp

Hur vet du att Binninge sprang till media?
Att redogöra för hur journalistiska gräv kan gå till, ligger utanför denna tråd topic.

Det finns ingen i den här affären som använt sig lika mycket av media som Ebba. Det är fakta och inga spekulationer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in