2021-08-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Såja, det lugnade ner sig igen....värst vad upprört det var ett tag och visst märktes det vad det var som upprörde och oroade så mycket. Jo det att Ebba och hennes advokat prompt ville vara ensamma i rummet med Esbjörn.
Jag trodde att Binninge skulle vara med via Teams? Menar du att han tänkte lämna sin klient i sticket vid en förhandling, eller ännu värre, ensam med en anonym ungdom som skjutsade honom!?
2021-08-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
För att ordagrant citera Expressen:
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-anmaler-kd-ledaren-ebba-busch-for-tradfallning/

"Formerna för mötets hållande hade avhandlats med Esbjörns ombud. Hans ombud skulle vara med på telefon och Esbjörn ville ha med en annan person vid mötet. Innan vi ens hann reda ut vem den personen var så lämnade han lokalen, har Katrin Björklund tidigare sagt till Expressen"

Personen är könlös i uttalandet. Om personen faktiskt var på plats nämns inte heller. Bara att Esbjörn ville ha med en annan person in på mötet och att identiteten på personen var okänd för åtminstone Katrin och Ebba. Oklart om Esbjörn visste vem det var och om personen faktiskt var på plats.

Det är klarlagt att personen inte var på mötet. Esbjörn kom och gick själv och vem den person som skulle ledsaga honom var behövde redas ut, eftersom personen varken fanns på plats eller ens existerade. Hade personen varit på plats hade det inte behövt redas ut vem det var, då hade det bara varit att fråga. Och till och med pedofil-älskarna i tråden har medgivit att den fiktiva personen skulle ha identifierat sig vid förfrågan.
2021-08-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag trodde att Binninge skulle vara med via Teams? Menar du att han tänkte lämna sin klient i sticket vid en förhandling, eller ännu värre, ensam med en anonym ungdom som skjutsade honom!?
Förhandling? Det var ett möte som Ebbas ombud insisterade på.
Esbjörn var tillfyllest med att Binninge var med på teams och att han hade sin privata ledsagare som stöd
2021-08-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Det är klarlagt att personen inte var på mötet. Esbjörn kom och gick själv och vem den person som skulle ledsaga honom var behövde redas ut, eftersom personen varken fanns på plats eller ens existerade. Hade personen varit på plats hade det inte behövt redas ut vem det var, då hade det bara varit att fråga. Och till och med pedofil-älskarna i tråden har medgivit att den fiktiva personen skulle ha identifierat sig vid förfrågan.
Det stämmer inte. Ledsagaren körde Esbjörn till och från mötet. De andra omständigheterna kommer jag inte upprepa igen.
2021-08-06, 22:14
Medlem
Citat:
Den här förklaringen förstår alla och så i båda leden att du ens försökte du kommer garanterat å försöka på nytt
Såg du att jag skrev att det var någon som skulle skjutsa Esbjörn? Redan igår skrev jag att det förmodligen var en anställd på Odalgården som även bevittnat Esbjörns underskrift på en omtalad generalfullmakt. En betrodd anställd till Majkgård.
2021-08-06, 22:16
Medlem
Citat:
Såg du att jag skrev att det var någon som skulle skjutsa Esbjörn? Redan igår skrev jag att det förmodligen var en anställd på Odalgården som även bevittnat Esbjörns underskrift på en omtalad generalfullmakt. En betrodd anställd till Majkgård.
Källa på det?
2021-08-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Förhandling? Det var ett möte som Ebbas ombud insisterade på.
Esbjörn var tillfyllest med att Binninge var med på teams och att han hade sin privata ledsagare som stöd
Då borde den ”privata ledsagaren” eller Binninge presenterat personen och framfört Esbjörns önskemål eftersom Busch ombud uppenbarligen inte kände till denna lösning från Binninges sida. Det faller i vilket fall som helst tillbaka på Binninge som inte gjorde sitt jobb ordentligt inför mötet.
2021-08-06, 22:20
Medlem
Citat:
Det stämmer inte. Ledsagaren körde Esbjörn till och från mötet. De andra omständigheterna kommer jag inte upprepa igen.
Det var det jag hävdat hela tiden, personen hade uppdraget att skjutsa Esbjörn till mötet. Det handlade aldrig om någon ”ledsagare” som skulle delta vid förhandlingarna.
2021-08-06, 22:24
Medlem
Citat:
Källa på det?
Källa på vad?
2021-08-06, 22:26
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Då borde den ”privata ledsagaren” eller Binninge presenterat personen och framfört Esbjörns önskemål eftersom Busch ombud uppenbarligen inte kände till denna lösning från Binninges sida. Det faller i vilket fall som helst tillbaka på Binninge som inte gjorde sitt jobb ordentligt inför mötet.
Du är ju omöjlig uppenbarligen säger du å sen drar du på som om det är sanningen - din spekulation - är det så att Ebba med advokat inget visste eller är det något de fann på under tiden de inväntade Esbjörn och henne - att avvisa henne?

Citat:
Det var det jag hävdat hela tiden, ledsagaren hade uppdraget att skjutsa Esbjörn till mötet.
Herrejöss - som om det att hon körde bilen skulle hindra henne från att också fungera som stöd under mötet

Vad du skriver en massa smörja
2021-08-06, 22:31
Medlem
Citat:
Han ljuger som en travhäst travar.
Sanningen är att ett åtal, vilket åklagaren bekräftade skulle vart ett faktum, om inte Ebba tagit ett SF.
Ett åtal hade inte varit till hennes fördel direkt. Men det är fel tråd att diskutera detta här.
Javisst.
Det är omöjligt att försvara Ebbas överkörning den gamla skraltiga gubben utan att ljuga.
2021-08-06, 22:34
Medlem
Citat:
jaha du, så om du skulle bli utslängd nånstans ifrån så skulle du artigt visa upp ditt leg innan du slängs ut? Tillåt mig småle
Som sagt det är en fråga om god uppfostran.
Om man bokat ett möte med en läkare, en bank, en advokat, en bygglovshandläggare, en jobbintervju eller vad det än må vara - så är det första man gör att presentera sig och sitt ärende.
Kommer du till en bank eller advokatbyrå och förväntas delta i ett möte så är det första du gör när du går in genom dörren från gatan att söka upp en person att presentar dig för. Det kan vara en receptionist eller i avsaknad av detta någon annan som jobbar på företaget. Man ombedes då ofta att vänta tills personen man bestämt möte med dyker upp - varvid man åter presenterar sig - och man blir "omhändertagen". Man brukar då också få frågan om man önskar något att dricka, kaffe, te eller vatten.
Om det visar sig att man av olika skäl inte har behörighet att närvara vid mötet - ja då får man ta det, men fortfarande har man av ren hyfs presenterat sig för åtminstone två personer.

Om man i ett sådant fall INTE direkt presenterar sig så får det nog anses mycket uppseendeväckande.
Det går inte att komma runt att det är kutym att presentar sig med namn omgående man inträder i ett sammanhang.

Om vi ska ta dagisvarianten för dig då:
du kommer ny till ett fotbollslag - första matchen dyker du upp i omklädningsrummet och där vägrar du säga vad du heter tills du får veta om du får spela från start.... Låter det som ett moget beteende?
varför tror du det är annorlunda när du blir vuxne och ska ha ett möte?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in