2021-08-06, 21:34
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Svaromålet var ju glasklart.
Men jag hänger inte med dig i svängar, du svajar betänkligt. Är Binninge nu advokat?

Dömda våldtäktsmän brukar inte bli advokater, de får hålla till på bakgården precis som Binninge.

Binninge borde hålla sig till cykelstölder och ge fan i fastighetsaffärer för där har han bara kluddat till det för både Esbjörn och EB.
2021-08-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det kan ju inte stämma för Ebbas advokat har ju bekräftat henne

Nope, det har hon inte, det är bara du som är för trög för att förstå den faktiska innebörden av det sagda.
2021-08-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Då togs alltså beslutet att avbryta mötet av Esbjörns ombud som uppmanade Esbjörn att åka hem. Varken Ebba Busch eller hennes ombud klandras för att mötet inte blev av. Att ha med en okänd människa som vägrar uppge sin identitet vid en förhandling är självklart inte acceptabelt. Man gör upp i förväg vilka som ska delta vid förhandlingar, en part kan givetvis inte dyka upp med en anonym person och kräva att denne ska sitta vid förhandlingsbordet.

De inbjudna var alltså Ebba Busch och Esbjörn Bolin med sina respektive ombud om jag har förstått det rätt. Då är det dessa personer som sitter runt bordet. Jag tror inte att Binninge heller hade accepterat någon anonym deltagare på Ebba Busch sida av bordet. Man brukar inte jobba på det sättet.
Självklart så gav ombudet rådet att Esbjörn skulle åka hem om han kände olust att gå in själv, eller tycker du att ombudet skulle tvingat in Esbjörn på mötet mot hans vilja?
2021-08-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Nope, det har hon inte, det är bara du som är för trög för att förstå den faktiska innebörden av det sagda.
Jo, det har hon
2021-08-06, 21:38
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Rent hyfs. Man hälsar som sagt alltid på folk i sammanhang som detta, även om man inte blir insläppt. Det är en fråga om god uppfostran.
jaha du, så om du skulle bli utslängd nånstans ifrån så skulle du artigt visa upp ditt leg innan du slängs ut? Tillåt mig småle
2021-08-06, 21:39
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att denna orm, äckel och totalt klappruttna varelse har så många advokater som likar hans inlägg och är vän med honom.
Borde de inte ta avstånd?

Många? Några enstaka, som har barnvåldtäktsgrisar som han som sin huvudsakliga inkomstkälla i livet, och som använder barnvåldtäktsgrisar som han till att göra sitt dirtywork. Du är inte ens smart nog att fatta varför de utnyttjar honom som de gör.
2021-08-06, 21:40
Medlem
Citat:
Vad hade hon för anledning å identifiera sig för dom som förvägrade henne komma in tycker du?
Enligt uppgift så gick personen innan identiteten gick att fastslå. Det stämmer dåligt med den version som Pripyat försöker göra till en trådsanning, att Esbjörn gick för att personen inte fick komma in. Båda kan ju inte ha gått först. Förmodligen hade ledsagaren blivit ombedd att skjutsa Esbjörn och gick när han var på plats. Sen blev det cirkus när Esbjörn upptäckte att hans ombud bara skulle vara med via Teams. Det är förmodligen inget arbetssätt som Esbjörn är van med så han trodde förmodligen att ombudet lämnat honom ensam.
Allt är Binninges fel, han ljuger, lovar och skarvar. Han gjorde på samma sätt när han meddelade tingsrätten att ett nytt ombud skulle ta över fallet. Men han hade inte ens frågat ombudet om det var OK.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Dömda våldtäktsmän brukar inte bli advokater, de får hålla till på bakgården precis som Binninge.

Binninge borde hålla sig till cykelstölder och ge fan i fastighetsaffärer för där har han bara kluddat till det för både Esbjörn och EB.
På vilket sett har han kluddat till det?
Berätta för oss som är dåligt insatta?
Medlem
Citat:
jaha du, så om du skulle bli utslängd nånstans ifrån så skulle du artigt visa upp ditt leg innan du slängs ut? Tillåt mig småle

Bara det att hon inte blev utslängd. Hon var aldrig ens där. Hon existerar inte ens. Hon är bara en fantasifigur, precis som det mesta i din värld, fabler, alltihop.
2021-08-06, 21:41
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Å vem menar du det var som advokaten avsåg med orden: "Hon försvann innan vi fick reda ut vem hon var", om inte just ledsagarinnan? Å källan var det nog du som en gång i tråden drog upp eller om du citerade nåt...Expressen var det tror jag...
2021-08-06, 21:42
Medlem
Citat:
Hur jobbar ”man” då?
Berätta du som verkar ha en gedigen erfarenhet
Jag är idel öra
Jag tror att du känner till att man bestämmer deltagarna vid en förhandling i förväg.
2021-08-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att du känner till att man bestämmer deltagarna vid en förhandling i förväg.
Ja, och att en ledsagare inte är en deltagare utan just en ”ledsagare ”

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in