2021-08-06, 20:41
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Singapore har flådig statistik på smittspårning och annat. Tänk om Sverige kunde vara lika duktigt.

Vi ska skatta oss lyckliga att Sverige agerar mer sansat än andra auktoritära stater med sina "tidsstudiemän".

Jag tycker i stort att regeringen varit förnuftig, men låtit sig påverkas lite väl enkelt av hysteri-maskineriet.

Svenska journalister däremot ska skämmas över hur mycket man böjer sig framåt.
Citera
2021-08-06, 20:42
Medlem
Hur var det nu med dom lättade restriktionerna för Sverige? Man ska ju öppna upp gradvis FÖRUTSATT ATT, ja vadå?

Alltså vad behöver hända för att FHM kommer återinföra restriktioner igen under hösten? Vilket tak behöver nås gällande antal smittade eller dylikt? (har läst om detta men minns inte)
Citera
2021-08-06, 20:44
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Källa tack. Med statistik som stödjer ditt påstående.

Källa till vad? Det är ju en länk till källan du citerade?

Full eller?
Citera
2021-08-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Öhm, om man skriver hur stor andel av de som läggs in som är vaccinerade så kan det ju vara bra att ta med den biten information som faktiskt gör att siffrorna visar på något? Annars är det ju bara fluff. Det intressanta är väl huruvida vaccinet skyddar eller inte?
Jag skrev båda håll... inte bara din version!
Ja statistik är oerhört svårt , man kan vrida, tolka , räkna på många olika sätt. Jag är inte rätt person att läsa statistik ingående. Men alla här verkar vrida slutsatsen till sin agenda. Så ser jag på saken..där av kommentaren

Men det är möjligt att du har utbildning i statistik och dataalys, det har inte jag
Citera
2021-08-06, 21:00
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Varför kan du inte bara besvara med en källa?

Alltså, jag har varken tid och ork att bemöta något tappat som det där.

Sluta citera mig när det är inte ens är något jag har sagt eller påstått.
Citera
2021-08-06, 21:25
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Då känns det nog rätt fel. Procentsatsen på hur många av de som läggs in är vaccinerade är helt irrelevant utan att veta hur många som är vaccinerade i motsvarande ålders/riskgrupp. Är det 100% vaccinerade så kommer 100% av inläggningarna att vara siffror och vvaccinerade. är det 99% vaccinerade och 90% av de inlagda är utmärkta siffror och visar på att vaccinet skyddar alldeles utmärkt. Är det 50% vaccinerade och 60% av de inlagda är vaccinerade så kan man fundera på om vaccinet är skadligt.

Så länge procentsatsen för vaccinerade i riskgrupperna är högre än procentsatsen av de inlagda som är vaccinerade så funkar vaccinet.

Så du menar att så länge det inte ligger miljoner vaccinerade på sjukhus så funkar vaccinet? Skummade mest igenom.
Citera
2021-08-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Hur var det nu med dom lättade restriktionerna för Sverige? Man ska ju öppna upp gradvis FÖRUTSATT ATT, ja vadå?

Alltså vad behöver hända för att FHM kommer återinföra restriktioner igen under hösten? Vilket tak behöver nås gällande antal smittade eller dylikt? (har läst om detta men minns inte)
Snart kan alla restriktioner vara på plats igen. Smittspridningen går åt fel håll det gick inte så bra och lätta på restriktionerna. Anders Tegnell kan inte vara speciellt smart
Citera
2021-08-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
95% av alla svårt sjuka i covid i Israel är fullvaccinerade och äldre. Alarmerande.

85-90% av alla inläggningar är vaccinerade.

Känns som min gamla tes om att smittan faktiskt är vaccinet stämmer hyfsat rent spontant.

Märkligt nog är det tvärtom i Stockholm: majoriteten av de som är inlagda på sjukhus är ej fullvaccinerade:

https://www.dn.se/sthlm/ovaccinerade-pa-sjukhus-nar-coronapatienterna-blir-fler-i-stockholm/
Citera
2021-08-06, 21:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Och hur vet vi om vi har någon smittspridning? PCR testen har ju avslöjats som en scam.
Tom. CDC har ju dragit tillbaka dem...
.

Nej det har de inte. Varför slänger du ur dig osanningar hela tiden? Man har gjort ett kombitest som även testar efter vanlig influensa, vilket sparar tid och pengar.
Citera
2021-08-06, 21:42
Medlem
Citat:

Stor sannolikhet att FHM planerat att fasa ut restriktionerna, oavsett.

Om kriterierna inte uppfylls så tror jag man flyttar målstolparna istället, och fortsätter öppna enligt plan. Man kan då hänvisa till att dödsfall och IVA är fortsatt låga trots att deltavarianten genererar en hel del fall. Det kan vara svårt att sälja in före man kan visa på det.

Möjligvis behåller man något symboliskt för att kunna försvara sig mot kritikerna. Typ rekommendation om hemarbete.
Citera
2021-08-06, 21:42
Medlem
Citat:

Jag trodde det var hur många som besvärar hjältarna i vården som är problemet, inte hur många som har snuva. Spelar antalet smittade någon som helst roll så länge vården har inte har större problem än normalt (och vi vet ju att svensk sjukvård oavsett pandemi eller inte alltid har problem)?
Citera
2021-08-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Märkligt nog är det tvärtom i Stockholm: majoriteten av de som är inlagda på sjukhus är ej fullvaccinerade:

https://www.dn.se/sthlm/ovaccinerade-pa-sjukhus-nar-coronapatienterna-blir-fler-i-stockholm/

Enligt konspiratorikerna i tråden kan det inte stämma med fakta.

Enligt dessa läggs fullvaccinerade in, blir självlysande av vaccinet och kommer att dö en plågsam död. Dessutom innehåller vaccinet ett chip som gör att BigPharma kan spåra dig var du än är, t o m avslöja ditt nick på Flashback...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in