2021-08-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Esbjörn har ångrat sig och velat häva köpet. Hans juridiska ombud har jobbat utifrån hans vilja.
Självklart så framför man klientens vilja som ombud. Sedan så ska ombudet vägleda och ge råd. Men det är ytterst klienten som bestämmer
2021-08-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nu får du ta fram en källa på detta att det är så
Annars blir aldrig trodd
Kan du ta fram källa på motsatsen?
2021-08-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Esbjörn har ångrat sig och velat häva köpet. Hans juridiska ombud har jobbat utifrån hans vilja.
Menar du att råden han fått varit relevanta och till fördel för honom...?
Hur ställer ud dig till att de ville demensförklara honom - var han glad över det, har han sagt det?
Var han även nöjd med försöket att tvinga på honom en god man?
Har han uttryckligen sagt att han ville ha det - det får du gärna peka på.
Var han nöjd med lögnerna om hur många miljoner kåken var värd när värderingen kom?
Har han verkligen någonstans sagt att han varit nöjd med någonting som hans så kallade ombud företagit sig i hans namn?
Jag gissar att han nog inte är så himla nöjd när huset är borta och räkningen kommer...
Eller vänta - den får han ju aldrig se för att det finns en generalfullmkat.
2021-08-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Fattar inte vad problemet är
1. Ebbas ombud insisterar på ett möte
2. Esbjörns ombud frågar vad syftet är.
3. Esbjörns ombud får svaret att det är ”att reda ut saker och ting ”
4. Esbjörns ombud frågar Esbjörn om han vill ta ett möte, man har ett ombud och det finns en orsak till det. Esbjörn känner olust att träffa Ebba.
5. Esbjörns ombud förmedlar detta till Ebbas ombud.
6. Ebbas ombud fortsätter att insistera på ett möte.
7. Esbjörns ombud förklarar för Ebbas ombud att det är Esbjörn som bestämmer vad han vill eller ej och att ombudet Binninge endast framför det som hans klient vill.
8. Ebbas ombud efterfrågar ånyo ett möte och nu ger Esbjörn efter.
9. Det diskuteras olika datum mellan ombuden och till slut ges ett datum där Esbjörns ombud kan närvara via länk vilket alla parter är nöjda med
10. Esbjörn vill ha med ett stöd och då följer 20 åriga xx med.
11. Väl på mötet förvägras xx att få följa med in.
12. Xx ringer Binninge och hon frågar vad hon ska göra, Binninge frågar då vad Esbjörn känner och tycker.
13. Esbjörn säger att han inte vill ta mötet utan ledsagare
14. Binninge säger då till Esbjörn att åka hem

Nu borde väl alla fatta hur det gick till?
Då togs alltså beslutet att avbryta mötet av Esbjörns ombud som uppmanade Esbjörn att åka hem. Varken Ebba Busch eller hennes ombud klandras för att mötet inte blev av. Att ha med en okänd människa som vägrar uppge sin identitet vid en förhandling är självklart inte acceptabelt. Man gör upp i förväg vilka som ska delta vid förhandlingar, en part kan givetvis inte dyka upp med en anonym person och kräva att denne ska sitta vid förhandlingsbordet.

De inbjudna var alltså Ebba Busch och Esbjörn Bolin med sina respektive ombud om jag har förstått det rätt. Då är det dessa personer som sitter runt bordet. Jag tror inte att Binninge heller hade accepterat någon anonym deltagare på Ebba Busch sida av bordet. Man brukar inte jobba på det sättet.
2021-08-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Om jag inte missminner mig så gav Binninge en kort kommentar inför media efter MUF.
Ebba däremot ställde ut bord och gav en storstilad presskonferens efter.
Vem låter juridiken arbeta i bakgrunden?

Ebba ordnade en kort presskonferens. Barnvåldtäktsgrisen och esbjörn ställde bägge upp på långa intervjuer i tv och tidningar, skickade massvis med material till massmedia, och hotade dessutom Ebba med just det.
Det visade sig också att sadisten skickade juridiskt material till Expressen som skrev om det och att det uttryckligen inkommit till domstolen, fast det inte hade det. Så, återigen togs grisen med byxorna nere, fast denna gång utan en minderårig flicka tryckt upp i skrevet på aset.

Barnvåldtäktsmannen, sadisten, bröt mot så gott som alla etiska regler advokatsamfundet satt upp.
2021-08-06, 21:27
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Det är du som fortfarande inte fattat hur det gick till.

"xx" existerar inte. Hon är fiktiv person påhittad av lögnaren, bedragaren och barnvåldtäktsgrisen.
Det kan ju inte stämma för Ebbas advokat har ju bekräftat henne
2021-08-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nu får du ta fram en källa på detta att det är så
Annars blir aldrig trodd

Det var inte så. det är redan bevisat. Pilotyega-grisen ljuger precis lika mycket som övriga ebba-hatare.

"xx" existerar inte. Esbjörn kom, var där och gick ensam, för barnvåldtäkts-grisen lurade honom och lämnade honom åt sitt eget öde och höll sig undan.
2021-08-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Menar du att råden han fått varit relevanta och till fördel för honom...?
Hur ställer ud dig till att de ville demensförklara honom - var han glad över det, har han sagt det?
Var han även nöjd med försöket att tvinga på honom en god man?
Har han uttryckligen sagt att han ville ha det - det får du gärna peka på.
Var han nöjd med lögnerna om hur många miljoner kåken var värd när värderingen kom?
Har han verkligen någonstans sagt att han varit nöjd med någonting som hans så kallade ombud företagit sig i hans namn?
Jag gissar att han nog inte är så himla nöjd när huset är borta och räkningen kommer...
Eller vänta - den får han ju aldrig se för att det finns en generalfullmkat.
Hur kommer det sig att denna orm, äckel och totalt klappruttna varelse har så många advokater som likar hans inlägg och är vän med honom.
Borde de inte ta avstånd?
2021-08-06, 21:31
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Då togs alltså beslutet att avbryta mötet av Esbjörns ombud som uppmanade Esbjörn att åka hem. Varken Ebba Busch eller hennes ombud klandras för att mötet inte blev av. Att ha med en okänd människa som vägrar uppge sin identitet vid en förhandling är självklart inte acceptabelt. Man gör upp i förväg vilka som ska delta vid förhandlingar, en part kan givetvis inte dyka upp med en anonym person och kräva att denne ska sitta vid förhandlingsbordet.

De inbjudna var alltså Ebba Busch och Esbjörn Bolin med sina respektive ombud om jag har förstått det rätt. Då är det dessa personer som sitter runt bordet. Jag tror inte att Binninge heller hade accepterat någon anonym deltagare på Ebba Busch sida av bordet. Man brukar inte jobba på det sättet.
Vad hade hon för anledning å identifiera sig för dom som förvägrade henne komma in tycker du?
2021-08-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Hur jobbar ”man” då?
Berätta du som verkar ha en gedigen erfarenhet
Jag är idel öra
2021-08-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vad hade hon för anledning å identifiera sig för dom som förvägrade henne komma in tycker du?
Inte den minsta, men hon fick inte ens frågan, har jag hört.
2021-08-06, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Rent hyfs. Man hälsar som sagt alltid på folk i sammanhang som detta, även om man inte blir insläppt. Det är en fråga om god uppfostran.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in