2021-08-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ja, Binninge drev hela processen i pressen med Brännströms benägna hjälp. Hela strategin var att vinna med presshjälp. Just det gör det så uppenbart att hade Ebbas advokat nekat Esbjörn en ledsagare så hade Binninge-Brännström slagit upp det hur stort som helst.
Källa på det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Är inte journalisters källor skyddade?
Jag vet inte hur tidningar definierar "källa" och vilket material de anser faller under källskydd.
Gissningsvis är det en extremt vidlyftig definition - just för att slippa penibla situationer när "journalister" gör bort sig rejält genom att agera nyttiga idioter åt folk som driver diverse agendor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är uppenbart att han skjuter från höften. Han ställer upp en rad argument som han ett efter ett slänger in i diskussionen - med löfte om att bevis för deras sanningshalt kommer senare.
När "bevisen" sedan motsäger hans utsagor så lämnar han argumentet hängande, och slänger in nästa. Så har han hållit på sedan dag ett. Brännström som uppenbarligen har ett personligt problem vad gäller Ebba hugger trofast på betet - gång på gång.
Jag undrar om inte Brännström haft en relation med binninge sedan tidigare och på ett eller annat sätt var införstådd med utpressningen - även om han inte deltog i facebooktråden.
Har han varit lika korkad som han framstår så har han använt tidningens mail till denna konversation och den borde gå att få ut...
Inlagorna var förutsättningen för att Brännström skulle kunna publicera dessa lögner utan att riskera en anmälan för förtal. Det är något han har erfarenhet sedan tidigare, han blev kickad från sin chefstjänst efter att ha skrivit lögner om Persbrandt. Han älskar att ge sig på kändisar, gärna med rena lögner.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Källa på det?
expressen.se
2021-08-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att Brännström, Binninge och Kapten klänning har samma hobby och att de har ”korsat svärd” några gånger.
Okej, så nu är detta en komplott arrangerad av Binninge, Brännström och Kapten Klänning
Vad har de emot Ebba och vart kommer Esbjörn in, och Monica och Majgård och den maskerade ledsagaren… och han som kom och lämnade Binninges dom och advokat Hurtig och….
2021-08-06, 20:49
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Källa på det?

Sunt förnuft?

Varför låta en osanning som talar i Esbjörns nackdel stå obesvarad? Hade Binninge varit den tystlåtna typen som låter juridiken arbeta i bakgrunden, istället för att prata ut i media, så hade jag kunnat köpa hans tystnad. Men då pratade han ut om allt och lite till, så varför inte den biten?
2021-08-06, 20:50
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vad har varit skit, anser du? Bäst å tillägga - nåt konkret exempel - kanske behöver förklara för dig
Version ett som ni gav av mötet var uppenbart skit eftersom ni gav upp det till förmån för version två. Version två är också skit av anledningar som jag förklarat i tidigare inlägg.
2021-08-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Sunt förnuft?

Varför låta en osanning som talar i Esbjörns nackdel stå obesvarad? Hade Binninge varit den tystlåtna typen som låter juridiken arbeta i bakgrunden, istället för att prata ut i media, så hade jag kunnat köpa hans tystnad. Men då pratade han ut om allt och lite till, så varför inte den biten?
Om jag inte missminner mig så gav Binninge en kort kommentar inför media efter MUF.
Ebba däremot ställde ut bord och gav en storstilad presskonferens efter.
Vem låter juridiken arbeta i bakgrunden?
2021-08-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
expressen.se
Gick in där nu, hittade inget
Kan du vara mer precis?
2021-08-06, 20:58
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Version ett som ni gav av mötet var uppenbart skit eftersom ni gav upp det till förmån för version två. Version två är också skit av anledningar som jag förklarat i tidigare inlägg.
Inget konkret alltså - DET kallar jag för skit.

Version 1 - JB var uppkopplad på Teams under en timme
Version 2 - JB var inplanerad för att vara uppkopplad under en timme.

Totalt irrelevant fel för huvudsaken som gällde att Esbjörns ledsagare inte fick assistera Esbjörn under mötet med Ebba o Advokat. För att "reda upp i saker o ting" som Ebba uttryckte sig, som egentligen betydde att knyta ihop säcken om Esbjörn och se för det behövdes det vara vittnesfritt.
2021-08-06, 21:00
Medlem
Citat:
Om jag inte missminner mig så gav Binninge en kort kommentar inför media efter MUF.
Ebba däremot ställde ut bord och gav en storstilad presskonferens efter.
Vem låter juridiken arbeta i bakgrunden?
Ebba är intresserad av att sanningen kommer fram, Binninge vill sprida lögner bakvägen. Han vågar inte ställa upp på en presskonferens eftersom de riktiga journalisterna skulle slita honom i stycken. Han håller sig till Brännström.
2021-08-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Inget konkret alltså - DET kallar jag för skit.

Version 1 - JB var uppkopplad på Teams under en timme
Version 2 - JB var inplanerad för att vara uppkopplad under en timme.

Totalt irrelevant fel för huvudsaken som gällde att Esbjörns ledsagare inte fick assistera Esbjörn under mötet med Ebba o Advokat. För att "reda upp i saker o ting" som Ebba uttryckte sig, som egentligen betydde att knyta ihop säcken om Esbjörn och se för det behövdes det vara vittnesfritt.
Skulle inte Esbjörn assisteras av sitt ombud, Binninge? Varför behövdes det en anonym ”ledsagare” för detta.

Binninge var kanske berusad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in