2021-08-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var samma sak som den utlovade värderingen som skulle bevisa att priset inte tillnärmelsevis motsvarade fastighetens värde.

Båda dessa lögner hade som syfte att mata Brännström med material till hans artiklar. Sanningshalten var inte det primära, det viktiga var att få artiklar som skulle få det att se ut som att Esbjörn var dement och att Ebba hade betalat ett kraftigt underpris.

Det var precis vad Brännström sedan också skrev.

Allt för att genomföra den mediala utpressning som man planlade på Pernroth Lüllmaas Facebook innan.
Det är uppenbart att han skjuter från höften. Han ställer upp en rad argument som han ett efter ett slänger in i diskussionen - med löfte om att bevis för deras sanningshalt kommer senare.
När "bevisen" sedan motsäger hans utsagor så lämnar han argumentet hängande, och slänger in nästa. Så har han hållit på sedan dag ett. Brännström som uppenbarligen har ett personligt problem vad gäller Ebba hugger trofast på betet - gång på gång.
Jag undrar om inte Brännström haft en relation med binninge sedan tidigare och på ett eller annat sätt var införstådd med utpressningen - även om han inte deltog i facebooktråden.
Har han varit lika korkad som han framstår så har han använt tidningens mail till denna konversation och den borde gå att få ut...
2021-08-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Ja, men ändå en advokat.
Du vet alltså inte vad en advokat är...?
2021-08-06, 20:30
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Tror inte det blir så. Binninge vet att han har en nyttig idiot på kroken, lite Brännström 2.0, och just där har han sin begåvning. Att få andra att sprida sin skit åt honom.

Skulle förvåna mig om du inte kommer att sprida mer skit från Binninge i tråden men vi får se.
Vad har varit skit, anser du? Bäst å tillägga - nåt konkret exempel - kanske behöver förklara för dig
Senast redigerad av kubun 2021-08-06 kl. 20:32.
2021-08-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är uppenbart att han skjuter från höften. Han ställer upp en rad argument som han ett efter ett slänger in i diskussionen - med löfte om att bevis för deras sanningshalt kommer senare.
När "bevisen" sedan motsäger hans utsagor så lämnar han argumentet hängande, och slänger in nästa. Så har han hållit på sedan dag ett. Brännström som uppenbarligen har ett personligt problem vad gäller Ebba hugger trofast på betet - gång på gång.
Jag undrar om inte Brännström haft en relation med binninge sedan tidigare och på ett eller annat sätt var införstådd med utpressningen - även om han inte deltog i facebooktråden.
Har han varit lika korkad som han framstår så har han använt tidningens mail till denna konversation och den borde gå att få ut...
Jag har hört ett rykte om att Brännström och Binninge planerat hela detta upplägg och Esbjörn är en bricka i spelet. Vad tror ni om det?
2021-08-06, 20:31
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

Är inte journalisters källor skyddade?
2021-08-06, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Är inte journalisters källor skyddade?
Hehe, jo😂
Känner du inte ens till det?
2021-08-06, 20:36
Medlem
Citat:
Men ändå advokat, det var du som sa det
Brännvinsadvokat var det. Jag kallade honom för det eftersom det är som en sådan han skött denna tvist. Oetiskt och inkompetent.
2021-08-06, 20:38
Medlem
Citat:
Brännvinsadvokat var det. Jag kallade honom för det eftersom det är som en sådan han skött denna tvist. Oetiskt och inkompetent.
På vilket sett oetiskt och inkompetent?
Kan du förklara och berätta?
2021-08-06, 20:39
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Hehe, jo😂
Känner du inte ens till det?

Jo, jag känner till att så var fallet. Dock håller jag mig inte ajour med alla lagändringar som sker. Staten vill avveckla kritiska journalisters makt och försöker med det i detta nu (tex att man måste ha rätt värdering för att få presstöd* och ministrar som verbalt angriper journalister och tidningsmedarbetare), så om de avvecklar källskyddet, skulle jag inte bli förvånad.

* https://www.svt.se/kultur/medier/anklagas-for-fascism-far-miljoner-i-presstod
2021-08-06, 20:39
Medlem
Citat:
Jag har hört ett rykte om att Brännström och Binninge planerat hela detta upplägg och Esbjörn är en bricka i spelet. Vad tror ni om det?
Jag tror att Brännström, Binninge och Kapten klänning har samma hobby och att de har ”korsat svärd” några gånger.
2021-08-06, 20:40
Medlem
Citat:
På vilket sett oetiskt och inkompetent?
Kan du förklara och berätta?
Det har jag precis gjort i inlägget där jag kallade honom för brännvinsadvokat.
2021-08-06, 20:41
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Det var samma sak som den utlovade värderingen som skulle bevisa att priset inte tillnärmelsevis motsvarade fastighetens värde.

Båda dessa lögner hade som syfte att mata Brännström med material till hans artiklar. Sanningshalten var inte det primära, det viktiga var att få artiklar som skulle få det att se ut som att Esbjörn var dement och att Ebba hade betalat ett kraftigt underpris.

Det var precis vad Brännström sedan också skrev.

Allt för att genomföra den mediala utpressning som man planlade på Pernroth Lüllmaas Facebook innan.
Ja, Binninge drev hela processen i pressen med Brännströms benägna hjälp. Hela strategin var att vinna med presshjälp. Just det gör det så uppenbart att hade Ebbas advokat nekat Esbjörn en ledsagare så hade Binninge-Brännström slagit upp det hur stort som helst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in